close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: Waar blijft kabel voordeur speaker?

Bouwjaar: 2012

De Partner is zonder radio nieuw afgeleverd.
Ik wil een radio inbouwen met speakers in de voorportieren.
In het voorportier vind ik keurig een wit/gele speaker kabel.
Op het speaker deel van de quad lock echter geen wit en geen geel.

Maar waar is nu het andere uiteinde van de voordeur speaker kabel?

Geplaatst door

Snufflap (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is quad lock ?

Zo'n vierwiel cross-ding met een slot erop?

hans4074 0
badge

12 jaar

ok met quadlock bedoel je het stekkerblok op de radio. Peugeot werkt niet met kleuren maar met draadnummers.
Hierkomtie

luidspreker l.v.(en tweeter l.v.) is aansluiting 3 en 7 op het 16 voudige zwarte stekkerdeel draadnummer 8410 en 8411
luidspreker r.v.(en tweeter r.v.) is aansluiting 2 en 6 op het 16 voudige zwarte stekkerdeel draadnummer 8430 en 8431

Succes.

Hey Hans, dacht ook ga eens googelen, en jawel kwam ook bij een quad (crossding)en stekker ,ik dacht een quad met een stekker er op , een PLUGIN quad haha .

TS bedoelt de VAKRA stekker, hier zit alles op behalve de antenne

Dat waren wel hele snelle reacties.

Radio is ingebouwd met een verloopstekker van quadlock (niet Zo'n vierwiel cross-ding met een slot erop) naar Iso.

Speakers in de voorportieren gebouwd.

Maar nu een groot probleem.

Hele dashboard is donker. Motor start gewoon en auto rijdt. Wel komt er twee keer een pieptoon.

HELP!

Snufflap 0

12 jaar

Probleem gevonden (hoop ik).

Zekering is door.

Daar ben ik niet blij mee. Radio nieuw en auto nieuw, wordt wat spannend.

De zekeringen zijn smaller dan de zekeringen die ik heb liggen. Eerst maar kijken of er bij de Gamma passende zekeringen te koop zijn.

Snufflap 0

12 jaar

Wat is het nummer van de zekering ? en in welke zekeringskast ? Ik denk zekering 8 of 9 in de BSI (is zekeringskast links onder het stuur).

Hieronder voor de zekerheid de aansluiting op de 16v zwarte stekkerblok

Aansluiting 12 is plus permanenent
Aansluiting 15 is plus accesoires
Aansluiting 16 is massa
Aansluiting 10 en 13 is canbus NIET AANSLUITEN

Wederom bedankt voor snelle antwoord. zekering is zekering 8. Dat klopt dus.

Op de radio staan de draden duidelijk aangegeven en dit klopt prima met de draden volgens de iso plug (info wikipedia).





[url=http://postimage.org/image/z26cyzx3b/][img]http://s7.postimage.org/z26cyzx3b/iso.jp...[/img][/url]


Ik heb een verloop plug ISO naar quadlock. De verbindingen ISO -> quadblock kloppen prima met de quadlock aansluiting volgens wikipedia.
Voor mij was er daarom geen twijfel meer dat mijn standaard kabel goed is.
------------copie wiki------------------------------------------
Quadlock A
1) right rear + 5) right rear - 9) I-bus (BMW) 13) antenna (out)
2) right front + 6) right front - 10) phone mute 14) illumination
3) left front + 7) left front - 11) tel on 15) 12V battery
4) left rear + 8) left rear - 12) ground 16) 12V switched

MAAR !!!!!!!
Dit is compleet anders dan de aansluitingen die jij noemt. Dat zou betekenen dat jouw 12V aansluiting op pen 12 bij mij op de ground/massa komt.
Dat lijkt een goede verklaring voor een zekering die eruit klapt.
Dit weekend eerst maaar alles uitbouwen en proberen of een nieuwe zekering het dashboard tot leven brengt.
Als dat goed gaat radio eerst maar eens vrij proberen op een losse accu en alle aansluitingen in de auto doormeten.

Ik laat wel horen wat dat geeft.

Snufflap 0

12 jaar

Blijkbaar is die vakra stekker niet gestandariseerd. Ook de iso stekkers in oudere peugeotmodellen moest je soms wel eens aanpassen voor een aftermarket radio. Maar een plus en een min omgedraaid heb ik nog niet meegemaakt. Denk toch ook dat het hier zo is. Anders was de zekering niet geknapt.

Succes.

@PT klopt, ik zie regelmatig verschilling met de vakra stekkers. zeker de verloopjes van vakra naar iso is een chaos, de ene keer is +30 blauw, dan weer oranje dan weer rood en dan geel ....

OPGELOST

De radio uitbouwen en een nieuwe zekering maakte dat het dashboard weer tot leven kwam.

Aansluiten van een multimeter bewees dat Peugeottechnieker de goede aansluitingen heeft doorgegeven.

DUS: MET STANDAARD VERLOOPSTEKKER KOMT +12 V OP DE AARDE.

In de verloopstekker zijn de draden vrij eenvoudig aan te passen. Omdat het een simpele radio is heb ik voor de zekerheid alle extra draden weggehaald.
En er is muziek!

MIJN DANK IS GROOT

Snufflap 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.