Peugeot 205: Warmlopen

Bouwjaar: 1987

Een maatje van me heeft een peugeotje 205 1.1 carb,

Nou heeft hij dus een probleem dat dat barrel nogal warm wordt.
Eerst begint het koelwater lampje te branden en dan een aantal kilometers verder krijg je knettergroot STOP voor je neus en begint ook het temperatuur lampje te branden.

Koelwater hebben we helemaal bijgevuld en ontlucht.
Volgens mij doet de waterpomp het ook (getest door met de radiateurdop eraf effe het sleuteltje om te draaien, mooie fontijn!)

Ik weet het niet meer, iemand nog suggesties????

Alvast bedankt, Robbert.

barrel

Geplaatst door barrel (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

RoelV (0) PRO, 20 jaar geleden

Wanneer wordt ie warm? Onder het rijden of terwijl je stilstaat. Misschien werkt de koelvin niet (goed)?

barrel (0), 20 jaar geleden

Hij wordt warm tijdens het rijden.
Daar komt nog bij dat de waterslangen die uit het blok komen gloeiend heet zijn en keihard.
Hij gooit zijn water eruit via het expansievat en de waterslangen die weer terug het blok ingaan zijn zacht en totaal niet warm, dus ik denk niet dat het de ven is maar dat kijk ik ook wel effe na.

bedankt,

Robbert



jan5047 (0) PRO, 20 jaar geleden

HEb je de termostaat al open gezet? dan kijken of de slangen overal warm worden .
maar ik ben bang dat de koppaking lek is , of een gescheurde kop.
succes

zorro12404 (0), 20 jaar geleden

radiateur dop eraf en een fontein als je de sleutel omdraait??????????

dat lijkt mij een typisch geval van koppakking/gescheurde kop.

RoelV (0) PRO, 20 jaar geleden

Thermostaat zou ik eens eruit halen en kijken wat ie dan doet.

barrel (0), 20 jaar geleden

Wederom bedankt voor jullie reactie.
Ik ben een beetje laat want ik ben even een paar daagjes er tussen uit geweest.

Dat van die fontein moet je niet verkeerd opvatten denk ik.
Dat was gewoon een test of de waterpomp het deed en het is ook niet zo dat het water aan alle kanten het blok uit komt spuiten.

Maar dat van die thermostaat vind ik wel interessant daar heb ik meer mensen over gehoord en ook over het open zetten ervan.
Het probleem is dat ik dat ding niet kan vinden.
Hoe ziet dat ding eruit en waar zit hij precies?

We moeten het gewoon zelf proberen want die auto is het niet waard om ermee naar de garage te gaan.

Alvast bedankt weer.

Gegroet, Robbert

erho (0), 20 jaar geleden

Begin simpel, zou ik zeggen: bij die oude autootjes is het ook niet ondenkbaar dat er teveel rotzooi in het koelsysteem zit. FF schoonmaken met een radiateurreinigen (bv BarsLeak), doorspoelen en opnieuw afvullen.

P.S. Als je de retourslang van je radiateur volgt, kom je bij de thermostaat uit, dacht ik. Dat ding kan ook verstopt zitten van de rotzooi, misschien dat íe het na reinigen gewoon doet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.