close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406 1.8 16 v: waterpomp

Bouwjaar: 2000

Hallo, wie kan mij vertellen ,of het vervangen van de waterpomp van mijn peugeot, een karwei is wat zelf uit te voeren is?(speciaal gereedschap?

Vr. gr.

Joop.

Geplaatst door

joop5816 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je een hele goeie amateur bent wel want, de waterpomp wordt aangedreven door de distibutie die moet er dus eerst af en weer op. Het precies en op de juiste manier spannen van de distributie riem is een klusje waar menig monteur op vastloopt dus ik zou zeggen, bezint eer ge begint.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Oldtimer Hans ,nog bedankt voor je tip,heb me inderdaad bezonnen en het karwei wordt nu door een garage uitgevoerd.
Ben vanmiddag door betreffende garage gebeld, het bleek dat na het vervangen van de waterpomp,het water nog steeds uit de motor stroomde, na verdere bestudering bleek het "vriesplaatje" doorgeroest te zijn,heeft iemand dit wel eens mee gemaakt? auto is 4 jaar oud, dit lijkt me toch niet normaal.
De auto heeft alle beurten keurig op tijd gehad, bij de off. dealer.

joop5816 0

20 jaar

Zou kunnen , komt wel eens voor maar inderdaad niet veel, ze hebben wel kortgeleden de kwaliteit van de koelvloeistof verbeterd, en jij weet natuurlijk ook niet of ze niet eens per ongeluk water hebben bijgevuld.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Weet u mischien ook hoeveel van die "vriesplaatjes" in het blok zitten?
De kans op herhaling van dit probleem lijkt me levensgroot aanwezig.of heb ik dat mis?

joop5816 0

20 jaar

Mis, meestal is het er maar één,volgens mij zitten er aan de achterkant van de kop en het blok een stuk of 8 samen.Meestal wordt dit veroorzaakt door een luchtbelletje op een plaats waar deze wat kan circuleren, daardoor krijg je cavitatie, en wordt dus het minst edele metaal weggevreten.(denk aan zink anodes bij de schroef van een schip.)Dat er dus twee keer een luchtbelletje op de zelfde plaats ontstaat, die kans is wel erg klein.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Hartelijk dank Hans, ben nu redelijk gerustgesteld.

Ik,(oftewel mijn vrouw)rij weer,en hopenlijk nog vele kilometers zonder problemen.

Vr. gr.

Joop.

joop5816 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.