Peugeot 205: welke banden onder een 205

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

wat is de grootste banden maat die past onder een 205
passen er bijv 205/50/17 banden onder

ccorado

Geplaatst door ccorado (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden

Dat ligt eraan wat de originele bandenmaat van deze auto is.

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Het ligt aan de ET waarde van velgen die je hebt. De maat die je daar noemt is veel te groot qoa afrol omtrek en gaat denk ik her en der aanlopen zonder aanpassingen. Origineel is het breedste 185/55/15 wat er op ligt. (GTI 1.9 uitvoering) Dat wordt dan gauw 195/50/15. Maar 205/.. banden op de originele velgen lopen achter al aan aan de binnenzijde en voor bij scherp sturen tegen rechter spatplaat bij de motor. als je naar grotere velgmaten gaat dan moet je kiezen voor nog platter rubber om aan de zelfde afrolomtrek te komen.

Santa (0), 15 jaar geleden

Een autootje van krap aan 840 kilo voorzien van zo breed mogelijk rubber.

Dan heb je wel wat over voor de "looks" en kennelijk wat minder belang bij veiligheid EN waarschijnlijk nog nooit in een 205 1.9 GTI gestuurd in het "grensgebied".........

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Santa, de vraagsteller heeft een 205 1.1 van ik denk zelfs maar 750 kg. Het grens gebied ligt dus op een iets ander niveau dan dan bij een 1.9. Maar ik geef je helemaal gelijk hoor,het gaat hier blijkbaar inderdaat over de looks. De veiligheid is er inderdaat niet mee gedient.

MVG

PT nieker

Santa (0), 15 jaar geleden

Ze zijn idd erg licht. Was ff in de war met mijn ex- 1.4 Generation van 810 kilo.

Maar menig "coureur" met een 1.1 rijdt ermee alsof het een MI 16 is......;)

Natuurwetten blijven nu eenmaal ALTIJD van kracht, ongeacht het motorvermogen en/of actieve veiligheidssystemen.

't Is altijd de bestuurder die BEPAALT en het is altijd de auto die het bepaalde "uitvoert" (en vaak ten onrechte de schuld krijgt)........

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

of de bestuurder vraagt meer als de auto kan
en dan zien we in HvN weer allemaal blauwe lampen
ketting zagen oorzaak onbekend of de bestuurder heeft de macht...... verloren

stoer zo'n auto met alles breed en laag
1 scheef liggende klinker met regen en je wordt gelanceerd naar?????

Santa (0), 15 jaar geleden

"De macht over het stuur verliezen......"

Mensen die dat overkomt mogen ze van mij gerust het rijbewijs afpakken en nooit meer teruggeven.
Wie de macht over het stuur verliest, verliest dus de macht over zijn VOERTUIG en is dus kennelijk NIET in staat om zijn voertuig VOORTDUREND onder controle te houden en dat kan dus fataal zijn. Helaas vaak voor ANDEREN die NIET achter dat stuur zitten.....

Alleen "vergeet" men vaak de WERKELIJKE OORZAAK te vermelden (te hoge snelheid, te kort voor de auto kijken, niet opletten, verkeerd remmen i.c.m. te abrupt sturen, etc.) en zegt dan maar iets over de macht over het stuur te hebben verloren.

Ja ja... dat kennen we allemaal wel. Wie heeft er ooit een vrachtwagenchauffeur horen zeggen dat hij is gekanteld (of achterop een stilstaande file knalde) omdat hij met ANDERE zaken (koffiezetten, vrachtpapieren lezen, wegenkaart bestuderen, etc.) bezig was dan AUTORIJDEN...?

De macht over het stuur verliezen is feitelijk dus niks meer of minder dan toegeven dat je een banale fout hebt gemaakt danwel moedwillig een risico hebt genomen waarvan je de gevolgen te laag hebt ingeschat.

Maar ja, DAT zeggen doet zo'n pijn, he...?

Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden

Is dit wat je wilt?

[url=http://imageshack.us][img]http://img225.imageshack.us/img225/7794/...[/img][/url]

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

te wauw menn
thats wat i like

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.