Ik ben op zoek naar een multiriem voor onze Peugeot 206.
Als ik bij een verschillende webshops kijk en op kenteken zoek dan komen er verschillende multiriemen uit de bus maar het is niet duidelijk welke riem ik nou moet hebben.
De auto is van december 1998, heeft stuurbekrachtiging en airconditioning.
Op de multiriem zelf staat niets meer.
Zie foto van een deel van de riem van deze auto.
Foto wordt niet geplaatst, nu nog een keer kleiner gemaakt.
3 weken
plaats ff t kenteken svp
8 laatste cijfers van het VIN-nummer ook goed?
Laatste 8 cijfers: 40109391
2 weken
@Harry4203:
Ik wil liever geen privégegevens posten, heb je wat aan de bovenstaande laatste 8 cijfers van het VIN-nummer?
2 weken
Jawel, maar moet ff tussen t werk door de gelegenheid hebben t op te zoeken.
5750YE 6KP1564
@harry4203:
Bedankt voor het artikelnummer.
Ik hang je nergens aan op hoor maar dit is zeker het juiste artikelnummer?
Waar heb je dit artikelnummer opgezocht, Servicebox?
2 weken
Als de auto origineel is, en het opgegeven chassisnr klopt, is dit t correcte nr. en ja, servicebox.
@harry4203:
Auto is origineel, chassisnummer klopt ook dus als het van Servicebox af komt dan moet het wel kloppen.
Voorheen altijd de gratis Servicebox gebruikt en altijd goede ervaringen mee gehad.
Hoewel Servicebox ooit eens een keer met een wiellager de mist in was gegaan en het wiellager de verkeerde bleek.
Jammer dat het niet meer gratis is en je al een paar jaar moet betalen voor Servicebox.
Heeft voor mij geen zin om een abonnement erop te nemen, daar gebruik ik het als particulier te weinig voor.
2 weken
gewoon hier vragen dan als t nodig is.
Is goed, dank je wel!
2 weken
Heb uiteindelijk een 6PK1565 besteld maar deze blijkt net niet te passen.
Met de spanrol tot op zijn uiterste stand ontspannen te hebben en de riem op diverse punten strak getrokken te hebben kom ik toch ca. 2 mm lengte te kort om deze om de spanrol heen te krijgen.
Het originele artikelnummer welke op VIN-nummer met Peugeot-servicebox is opgezocht is 5750YE en als ik op de website van de desbetreffende onderdelenleverancier zowel op dit originele artikelnummer als op het kenteken van de auto ga zoeken dan verwijst de website naar de 6PK1565.
Na 2 uur onder de auto op straat geworsteld te hebben en ook tijdens het ontspannen van de spanrol een verlengstuk van mijn ratelset gebroken te hebben (tja, je probeert tijdens het ontspannen van de spanrol die 2mm extra er toch uit te krijgen) heb ik de nieuwe multiriem nog eens even goed bekeken en lijkt het erop dat deze riem een productiefout heeft.
Als ik de ribbels van de oude multiriem bekijk dan zie je dat deze een V-vorm hebben terwijl de ribbels van de nieuwe multiriem gewoon recht zijn, zie foto.
Links is de nieuwe riem en rechts de oude riem.
Dat betekend dat als je de nieuwe multiriem om verschillende poelies heen wilt leggen ze niet ver genoeg in de poelies weg kunnen zakken en je per poelie ca. 1,5mm lengte kwijtraakt.
Dat zou betekenen dat als je in mijn geval een poelie hebt voor de stuurbekrachtigingspomp, dynamo, AIRCO-pomp en krukas je zo'n 6mm lengte te kort komt.
Klopt het dat de ribbels recht zijn of moeten deze een V-vorm hebben?
1 week
Links is de nieuwe riem en rechts de oude riem.
1 week
wat voor merk riem is dat? Ziet er niet echt fris uit
Oude doorknippen en opmeten.
1613mm: 4044688289599
1698mm: 7316574559930
1570mm: 4057795333871
Het is mij vandaag gelukt om de multiriem er toch omheen te krijgen.
Heb deze eerst om alle poelies en om de rol van de automatische spanner gelegd (deze automatische spanner deed ik de vorige keer als laatste), deze overal goed strak getrokken en als laatste om de onderste normale spanrol gelegd.
Ik denk dat de truc was dat ik de automatische spanner had ontspannen en ik de riem meteen strak had aangetrokken waarna de riem na het loslaten van de automatische spanner in dezelfde positie bleef staan en ik dus iets meer lengte had om deze om de normale spanrol heen te krijgen.
Maar het ging allemaal maar net aan, filmpje van Autodoc laat zien dat je na het ontspannen van de spanrol lengte zat had maar dat was bij mijn auto niet zo.
Het lijkt erop dat de automatische spanner ook niet helemaal lekker gangbaar is en deze alleen op het laatste stuk uit zichzelf terug veert.
Nadat de nieuwe snaar ten hoogte van de stuurbekrachtigingspomp en dynamo een beetje aan het flapperen was heb ik de automatische spanner even een handje geholpen met terugveren en het straktrekken van de riem, de riem kan ik nu 5mm naar voren en 5 mm naar achteren bewegen en loopt deze nu mooi.
@harry4203:
De multiriem is de 6PK1565 van het merk Gates.
Na vele malen over een weer gemaild te hebben met de onderdelenleverancier zou volgens hun de multiriem er zo uit moeten zien.
Afbeeldingen van sommige andere merken laten wat anders zien.
2 dagen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
Nogmaals de foto.
3 weken