auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206 2004: Dynamo

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Welke dynamo is nu geschikt voor een 206cc automaat (TU5J4). Er zijn 3 variaties nl de 70. 80 en de 90 Ampère uitvoering.
Accu gegeven: NAPA .50Ah/12V/420(EN)

Geplaatst door

jansV12 +190

al 7 maanden lid

Reacties

Die doen het alledrie wel....

Beunhaas +1895
badge vip badge

3 weken

Is 70 Amp dan niet te weinig, gezien de auto airco, stuurbekrachtiging en een elektrisch dak heeft.

jansV12 +190

3 weken

De airco en stuurbekrachtiging zijn niet elektrisch volgens mij.
Wat betreft het dak zou ik er wel een zo'n sterk mogelijke accu in zetten.

quikfit +2100
vip badge

3 weken

Gewoon er in zetten wat er in hoort.

Dat is nu het hele probleem. De auto kwam zonder dynamo en ik weet dus niet wat er in heeft gezeten.

jansV12 +190

3 weken

Deze auto hoort een 80Amp op

harry4203 +6290
badge vip badge

3 weken

Bedankt nog. 80 Amp zat ik zelf ook aan te denken.

jansV12 +190

3 weken

Op grond van wat?
zoiets kan je nimmer zomaar uit je losse pols beweren, "ik voel het aan m'n water"....
Ik wed dat voor 90% van de gebruikers het helemaal geen rxxt uitmaakt.
Alleen al je meerdere keren per dag het dak wil gaan openen en sluiten, kan het nut hebben om een sneller ladende dynamo te kiezen.

Beunhaas +1895
badge vip badge

3 weken

Op grond van de originele documentatie, auto is af fabriek voorzien van een 80Amp dynamo. deze waarde staat meestal ook in de bodycomputer of ecu gecodeerd. Ik ga zeker niet zeggen dat een andere dynamo niet werkt, maar waarom niet houden zoals t origineel bedoeld is?

harry4203 +6290
badge vip badge

3 weken

Tja, jij weet het kennelijk met onderbouwing, niks tegen w.m.b.

Beunhaas +1895
badge vip badge

2 weken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.