close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Wiel RA staat scheef.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

Beste,

Wiel RA staat scheef, mogelijk dat lagers in de achteras kapot zijn gedraaid.
Vraag wat te doen, as vervangen of reviseren.
Welk bedrijven reviseren assen en wat zijn de kosten.
Als de as vervangen moet worden maakt het uit of deze as trommelremmen heeft, kan de abs en schijfremmen worden omgebouwd?

Groet Rob Gigase

Geplaatst door

306 hdi peug (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de as kan gereviseerd, gebruik de zoekfunctie maar eens. Maar heel vaak blijkt na demontage van de draagarm dat de asstomp dusdanig is ingeroest dat er geen nieuw lager meer opgezet kan worden. Misschien toch maar even kijken naar een gebruikte. Volgens mij kun je niet de schijven overbouwen op een as met trommelremmen.

wkhoek 0
badge

13 jaar

Gewoon een andere achteras 2e hands op de sloop van een coupetje of zo die hebben weinig geleden
schijven en de remdruk verdeler over zetten klaar

ramp2 185

13 jaar

Heb hetzelfde probleem bij mijn 306 gehad.

De sloperij om de hoek rekende voor een complete achteras 175,00 EURO en ergens elders in het land rekende zij maar 90,00 EURO.
Dus heb voor de makkelijkheid de hele achteras vervangen.

Alleen 1 nadeel van een 2dehands achteras.
Je loopt het risico dat de keerringen van de sloopas ook al last hebben van droogtescheurtjes (was bij mij ook zo) waardoor de keerring op den duur weer lek raakt en er vocht in het lager terrecht komt waardoor het lager weer defect raakt.

Dus je kunt een 2dehands achteras kopen en meteen de keerringen vervangen of je reviseerd je oude as.

Heb op Youtube een fimpje gezien waar iemand niet alleen de keerring en de lagers vervangt maar ook de bus waarin het lager draait.
Heb geen flauw idee of zo'n reparatieset makkelijk verkrijgbaar is en wat deze kost maar dan is je achteras weer zo goed als nieuw.

Jeroen1978 295

13 jaar

Tja, het is net waar je voor kiest.
Als de wielen rechtstaan is het niet z'n punt, de vraag alleen is hoelang rijd je er zelf nog mee rond en wat is het je waard.

Meestal is het zo, dat als de wielen nog echt recht staan de lagers en keerringen ook niet veel geleden hebben de keerringen slijten pas echt in als de lagers versleten raken en dus scheef gaan staan.
Wat schoon maken en smeren is voldoende.
En er zijn voldoende goede achterassen die niet door geladen zijn geweest en dus nog recht zijn.

ramp2 185

13 jaar

laten reviseren. Heb die van mij tijdens de vakantie laten reviseren. De wielen stonden nog recht maar ik werd gek van het gekraak en gekreun. Ik lag op het strand en had de auto toch niet nodig. Ik kreeg de auto pas 3 dagen later terug. Het koste me maar 300 euro maar ik kreeg de garantie dat de as zeker 2ton mee zou gaan. Bij een sloop as is het altijd maar de vraag wanneer deze versleten raakt.

sjaak14 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.