De zekering no:8 onder de motorkap springt eruit.De motor slaat dan ook niet aan de ecu zit er op en koelventilator relais
15 dec de zekering een keer verv en tot zaterdag goed gedaan Gister liep hij even op een nieuwe zekering ,maar ging al weer snel stuk
Iemand een idee? als ik de ecu stekkers eraf haal blijft hij heel ,ik heb nog nooit een ecu met kortsluiting gehad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laatst exact hetzelfde gehad óók bij 307...zekering F8 sprong er op willekeurige momenten uit....geen peil op te trekken. Soms een week geen probleem, de dag erna belde klant weer dat de motor niet aan wilde slaan....kijken, en jawel...weer zekering F8 door. Na lang zoeken gevonden: er lag 1 draad uit de kabelboom van de koel-fan "groep" bijna doorgesleten op het dun metalen dwars-balkje vooraan onder de radiateur en condensor. Om dit te bekijken zet je de wagen op de hefbrug en maak je even het voorste stukje kunststof-plaat aan de onderzijde los van bumper en metalen balkje. Er ontstaat dan ruimte genoeg om deze kabelboom te controleren.
Precies zoals je zegt paars draadje tegen massa ,daar zit 10 cm ongesioleerde bedrading bij het stalen balkje
de rest van de draadboom is wel goed geisoleerd en loopt langs kunststof behuizing
Bedankt Hans ,dat scheelt toch weer lang meet en zoekwerk
Bij 307 onderhoud eens opletten of dat vaker voorkomt.
idd, ook al een keer gehad.
Inderdaad net op dat stukje wat niet voorzien is van dat harde kunststof mantel = typisch een frans-schoonheidsfoutje! Goed te horen dat het zo snel opgelost is en blijkbaar komt het dus vaker voor gezien óók Harry z'n ervaring hiermee.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar