auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 308: Zekeringskast onderdeel

Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1600

Ik heb deze auto ter reparatie aangeboden gekregen. De auto wilde niet meer starten op het display verscheen "eco modus active". Contact ging aan, even gingen alle lampjes op het dashboard aan om na 5 secondes uit te vallen. De startmotor ging niet rond. Duidelijk dat een deel van de auto geen stroom kreeg. Het deel boven de accu kreeg geen stroom. Toen deze overbrugd was startte de auto weer. Ik ben benieuwd wat dit is en wat doet. Toen de auto gestart was kreeg ik de melding dat er geen smeerolie druk is. Kan een defecte smeerolie sensor ervoor dat dit deel niet inschakelt. Ook de accu/foutmelding kwam.

Geplaatst door

ptrustfull1 (100)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ga eerst de zekeringen onder motorkap maar eens controleren.

Dag ptrustfull1,

Ben het met harry4203 eens. Ik zou het ook eerst hier in zoeken. Ook ik had recent dergelijke meldingen. De boordcomputer van mijn 407 gaf allerlei vreemde meldingen die werkelijk niets, maar dan ook niets met elkaar van doen hadden. Het was 1 kettingreactie van opeenvolgingen en loze alarmen. Auto wilde ook niet meer starten. Foutenrapporten gaven ook overal problemen met de meldingen 'sluiting massa'.
De computer vloog ook steeds in de eco-modus.
Heb toen de BSM ( zekeringskast in de motorruimte ) vervangen - kosten € 239 ( weet niet wat dat omgerekend in SRD is?? Ik schat zo'n SRD 2.192)
Maar daarmee wel alle problemen in één opgelost en ook geen meldingen meer gehad.

Beste ,
Het onderdeel op de foto noemt Peugeot : BPGA ( ook nog net onderaan te lezen ) Dit is iets anders dan een BSM .
Hierin is een relais geintegreerd welke nog wel eens voor storingen wil zorgen zoals u omschrijft . ( en nog wel meer meldingen )
Het onderdeel is van 26-11-2012 .
Vanaf de 2e maand 2015 heeft peugeot een verbeterde versie geleverd .
Zoals u al zegt , dat na het doorverbinden de motor wel start , ga ik er ook nu van uit dat het geintegreerde relais blijft hangen . ( in onze werkplaats reeds 10 tallen vervangen , dus niet een op zich staand defect )
Zie ook het bericht van Peugeot Frankrijk .

Bedankt voor de duidelijke reacties. Alle zekeringen zijn goed. Enige wat ik nog wil weten is of het een plug and play ding is of dat het aangemeld moet worden

Plug and play . Zet de moeren van de zekeringen vast met 0,5 daNm . Zie ook de bijlage.

bedankt voor alle informatie. Mijn probleem is opgelost

Opgelost , ik neem aan met het vervangen van de BPGA ( zekering/relaiskast boven op de accu ) . Bedankt voor uw feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.