Hallo,
Heb van mijn Peugeot net 4 banden ( continental eco contact 6 ) vervangen en de stabilisatorstang lv.
Ook is hij uitgelijnd.
Sinds dit is gebeurd gaat de auto echt als een dweil over de weg.
De schokbrekers lijken goed te zijn.
Heeft iemand een idee waar ik het zoeken moet?
Bedankt alvast.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schot voor open doel: als het probleem er voordien niet was, is het ontstaan nadien veroorzaakt. Banden juiste spanning? Zelfde maat en snelheids-codering? Het gemonteerde merk band lijkt me geen oorzaak. Waar heb je de wagen uit laten lijnen? Zoals Peugeot het voorschrijft bij uitlijnen, moet de auto eerst op een voorgeschreven hoogte in de veren getrokken worden. Geen bandenboer die dat doet.
"De schokbrekers lijken goed te zijn." Klinkt ook niet overtuigend. Zeker weten!
Achter as rubbers versleten, is ook zeer goed mogelijk. Maar je*garage* heeft geen proefrit gemaakt? Na deze réperatie??
Maar ik reageerde alweer op "(n)iemand" die nóg maar weer net, een account heeft🤐 dat wordt vast geen gehoor meer gegeven.
@ hans, bandenmaat is ok, spanning ook. Over de uitlijning heb ik geen idee, dit is door mijn garage uitbesteed.
@jan-willem, kan ik die rubbers zelf controleren? En ja, ze hebben er wel mee gereden, sowieso om uit te laten lijnen.
Wat bedoel je met je 2e bericht?
5 jaar
Men plaats iets op de 21 ste, reageren 3 mensen op 0 antwoordt. Pas na 5 dagen reageer men, en ja mijn ervaringen zijn de laatste tijd, dat men iets plaats en 0 reactie geeft en dit bij nieuwe personen zijn op het forum....
Rubbers kun je zelf controles doen op spelling en of slijtage. Krik onder en voelen kantelen of je garage
Ik lees stabilisator stang lv vervangen.Bedoel je daarmee het stangetje dat van de stabilisator stang naar de MC-Phersonpoot loopt. Zo ja,dan zou ik de andere kant ook vervangen.En zo als Ralf al opmerkt, zijn je schokbrekers goed.En niet door even op je spatbord te duwen ,maar door een bandenspecialist laten testen.Schokkers zijn vaak een "vergeten "onderdeel.
Ferry
5 jaar
Kan dan alleen niet verklaren waarom zwabberen is ontstaan NA nieuwe banden en uitlijnen zoals vraagsteller aangeeft?
Je hebt gelijk,maar ik blijf erbij dat je nooit een kant moet vervangen.Wat nog overblijft is dat wat jezelf al aangeeft. het uitlijnen niet op de correcte manier is gebeurd.
Ferry
5 jaar
Maar ik heb ook vraag teken bij de garage? Je krijgt een banden 4x en uitlijnen dan proefrit, dan verneem je dat tóch? Als er wat niet goed is. Ik begrijp ook niet goed uit het bericht of het zwabberen ervoor ook al is (was) en daardoor de reparaties zijn uitgevoerd. Of echt daarna zijn ontstaan, maar we wachten af🙄
Al vorderingen??
Nog niet jan-Willem, heb afspraak gemaakt, zodra ik het weet zal ik hier uitgebreid berichten
5 jaar
We wachten af......
Zoals beloofd, de uitslag :)
Schokbrekers waren goed. Er zat ( minimale) speling op de draagarmrubbers. Beide draagarmen vervangen nu, opnieuw uitgelijnd en de auto rijdt ( voor 206 begrippen ) weer als een tank over de weg.
Het enige waar ik nog niet uit ben is, waarom hij pas zwabberde na de bandenwissel...
5 jaar
Beetje raar om voor een rubbertje van een paar euro een hele draagarm van 125-200 euro te vervangen. Heb 7 jaar in een 206 gereden, in die 7 jaar 3 nieuwe draagarmen rechtsvoor (fusee was gaar bij aanschaf) en 2 nieuwe draagarmrubbers rechtsvoor gehad, maar nooit zwabberen.
Wel na elke nieuwe draagarm of rubber opnieuw laten uitlijnen bij een specialist die zich nooit aan de specificaties hield, ding stuurde eigenlijk altijd strak. Enige minpuntje van mijn 206 destijds was de zenuwachtige achterkant, maar dat was eenvoudig op te lossen door iets zwaars (25-30kg) in de achterbak te leggen.
5 jaar
Opgelost
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar