close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Pontiac Grand-Am: compressie pontiac grand am

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 4 cilinder

Heb hier een pontiac grand am staan. We willen hier de compressie van gaan meten, maar vinden nergens wat deze zou moeten zijn. Heeft iemand toegang tot deze gegevens?

Geplaatst door

mauri edlund (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De compressiedruk welke je meet is o.a. afhankelijk van de snelheid van de motor tijdens het starten en de motortemperatuur., Meestal kom je uit op 10 a 12 bar.De compressietest moet je zien als een vergelijkende test tussen de diverse cilinders. Als je de conditie van de zuigers/veren/cilinders wilt bepalen is een cilinderlektest het juiste middel. Je blaast lucht in het bougiegat met de zuiger in het bdp. en de meter registreert hoveel lucht je naar binnen blaast. In de uitlaat, inlaat en oliekarter kun je horen of en hoeveel lek er is.

Bedankt Cor voor het meedenken.
Precies zoals je zegt, maar wij wilden juist de vergelijking hebben tussen de verschillende cilinders.
Deze auto is door ons ingeruild. Klant was op weg naar de apk, stond te wachten op zijn beurt, wilde starten om naar binnen te rijden, hij start normaal zonder bijgeluiden, maar slaat niet aan.
We hebben de motor eruit gelicht, bleek dat de (distributie)kettingspanner (de orginele) versleten was en de ketting slap hangt. Nu hebben we de ketting, de geleiders en de spanner vervangen, auto loopt redelijk, maar rommelig stationair, geen foutcodes.
Omdat dit een voor ons onbekende auto is, weten we niet de staat vooraf.
Compressiemeting kwam uit op 1-10,3, 2-10,25, 3-9,15, 4-10,25.
Nu gaan we dus een lektest doen en verder kijken waar het verschil van de derde cilincer vandaan komt.
Deze motoren zijn toch behoorlijke kilometervreters, maar deze heeft pas 160.000 km gelopen.

mauri edlund 0
badge

13 jaar

Inmiddels is de auto weer klaar. Bleek de inlaatklep van de 3e cilinder te zijn. Uit voorzorg een gereviseerde kop opgezet, auto loopt mooi en heeft mooie gaswaarden.

mauri edlund 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Grand-Am of stel zelf een nieuwe vraag.