Pontiac Trans Sport: elektrische ramen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Het linkerportierraam gaat steeds met hele kleine stukjes dicht. Ik moet steeds het contact uitdoen effe wachten en dan gaat ie weer `1 cm dicht.
Hoe kom ik bij de moter?

gr, babayanks

Babayanks

Geplaatst door Babayanks (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Pontiac Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Deurbekleding moet eraf, dan raamgeleiders goed smeren en de aansluitingen (stekkers) op de motor goed schoonmaken ook de schakelaars goed schoonmaken. Ook de raamrubber even smeren met een rubberverjongingsmiddel (vaseline of talkpoeder werkt ook goed)

suc6

Peco Power

dannymdouma (0), 15 jaar geleden

Hoi Jan,
Indien je de motor er toch uit moet halen dan dien je de nieten eruit te slaan.
Een drevel of oude priem op de pin zetten en met de hamer een klap geven hierbij vallen de pennen naar achteren.
Hierna met een boor de blindnietschotel wegboren (gaat het beste met stappenboor).
Hierna kun je de complete motorunit met aandrijving eruitnemen zit zoals door Peco vermeld ook in een schuifrail.
Voor het terugplaatsen niet moeilijk doen en met een tap M8 schroefdraad snijden op de nietplaatsen van de motor (5X) hierna boutjes met ringen M8x25 gebruiken om de boel weer te monteren.
De motornunit kun je testen los in de hand pas echter wel op dat je niet de aandrijzijde vasthoud ivm met beknelling.
testen stekker weer plaatsen en met de raamschakelaar polen.

Het raam kun je eenvoudig omhoog en omlaag laten zakken met de hand, indien niet zie Peco.
Voor het terugplaatsen kun je eerst de motorunit in de deur leggen en daarna het raam tot ca halverwege omhoogdrukken. Hierna wiel in de geleider en de motor op de juiste positie terug zetten. het raam volgt vanzelf.
Indien de situatie niet verbeterd op de sloop een andere unit halen.

Let hierbij er wel op dat het kleine tandwieldat het grote tandrad aandrijft gaaf dient te zijn meestal willen er hier stukken vanaf breken!

Benodigheden op sloop indien zelf te verwijderen kruiskopschroevendraaier drevel hamer en accutol met boor
ook Indien ongenuanceerd slopen sla met hamer het kunststof stuk en neem de motor uit. Dit kan natuurlijk wel een en ander breken wat niet de bedoeling is.

succes Danny

Babayanks (0), 15 jaar geleden

Heey Danny, Ik heb al even achter de bekleding gekeken, om te proberen om de geleiders en contacten wat schoon te maken.. Maar het valt niet mee om er bij te komen.
Ik neem aan dat je met de nieten de (lijkt op een popnagel) bevestiging aan de deur bedoeld??Is dat het enige waar de motor aan hangt?????HOe zit de geleider dan vast aan de motor??

Bedankt voor de uitleg.

groeten,

Jan.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

jan ga ff bij de sloop langs, in den dolder en in soest heb je 2 grote amerikanen slopers ,dat is redelijk bij jou in de buurt (ik ga voor de 1ste) en haal daar evt een andere motor. kunnen ze je direct laten zien hoe het moet.
gr

Peco Power

dannymdouma (0), 15 jaar geleden

Hoi Jan,
De grote popnagels danwel blindnieten daar hangt de motor inderdaad aan.
Het draaimomentgedeelte hangt aan 4 popnagels in een vierkant gezien en naar rechter/linkerzijde deurafhankelijk ter hoogte van de aansluiting stekker zit nr 5.
De zwaaiarm met de vertanding heeft een rol die als het goed is in een vettige rail beweegt. deze kan er maar op 1 manier in en uit. Gewoon eruit schuiven en klaar hierna raam rustig laten zakken danwel met een wig in de sponning klemmen.

De servomotor zelf is relatief klein zo'n 4x6 cm de rest is reductor met aandrijving. Mocht alleen de motor defect zijn dan niet de rest weggooien motoren zijn eenvoudig te wisselen door de popnagels van de behuizing open te boren.
Een aantal mensen op het pontiac forum gebruikt dit om de thermische beveiliging in de vorm van een bi-metaaltje te overbruggen.
Ben ik zelf behoorlijk op tegen gelet op brandgevaar bij overbelasting.

Als je dit bij de sloper kunt zien is het voor de eigen deur een fluitje van een cent kost ca 20min wel de deurpaneelboutjes op juiste lengte terugschroeven lol

groet Danny

Babayanks (0), 15 jaar geleden

Ok, ik ga vandaag meteen even langs de sloop...moet lukken met al jullie info. Met een airco gaat het raam niet zoveel open , haha maar als je een dag nodig hebt om hem weer dicht te doen..........
Bedankt, ik laat jullie weten of het is gelukt...

groeten,

Jan.

Babayanks (0), 15 jaar geleden

Ik heb vandaag een raammotor opgestuurd gekregen. Maar als ik jullie verhalen lees zou deze er heel anders uit moeten zien. De motor zels heeft 3 grote gaten voor de bevestiging mag ik aannemen. En de geleiders zitten er ook aan met kabels, en ik hoor jullie nergens iets over kabel zeggen, of laat ik dat gedeelte in de deur zitten???? En zoja, moet ik de motor open maken en het grote witte plastic blok wat er in zit eruit te halen?????? Ik wlmiijndeur niet slopen als blijkt dat ik de verkeerde motor heb.

groeten,

Jan.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

dit moet je hebben, eigenlijk alleen zoner de geleiders, dus dat zwarte ding, da's de motor. schijnbaar hebben ze je een heel binnenwerk gestuurd, maak ns ff een pic, plaats hier ff dan kunnen we het ff vieuwen of het ok is
mazzel

peco power

Babayanks (0), 15 jaar geleden

Dank je wel.....Ze hebben de motor onder rembours opgestuurd, maar de bezorger wilde geen geld Hahahaha.
Ik ben later zelf maar naar de sloop gegaan in Soest, en inderdaad het was de verkeerde. Ik heb er een zoals op je foto.
Gisteren lekker aan het knutselen geweest met de info van jullie allemaal, en ik kan weer heeerlijke frisse lucht in mijn auto laten. Het werkt weer. Dank jullie allemaal.

groeten,

Jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.