ffkes een vraagje .... als er na een kort ritje schuim aan de pijlstok zit van de automaat is dit een slecht teken of kwestie van filter en olie vervangen . als de bak koud is schakelt hij goed als de bak warm is niet.
bvd. gr. ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schuim zorgt er idd voor dat de bak niet goed schakelt, niet goed op druk kan komen.Schuim ontstaat door luchtinslag. Mijn ervaring is dat het dan bijna altijd uit de koppelomvormer komt en om daar bij te kunnen moet dus eerst de bak eronderuit. Nu kun je 1 geluk hebben en dat is dat er TE WEINIG olie in de bak zit, dat peil je normaal met een warme motor, maar goed dan heb je schuim. gooi er eens een liter atf bij in (dextron II) en rijdt eens een rondje, gaat het nu beter, dan ff peilen en kijken of er nog schuim op de peilstok staat, zo nee en hij blijft het verder goed doen dan heb je enorm veel mazzel gehad. Wel ff in de gaten houden waarom het peil te laag was en of de bak niet lekt.
ik hoop voor je dat het peil te laag is.
oh en een keer olie en het filter vervangen kan nooit geen kwaad, ik doe dat meestal om de 70/80.000 km (50.000 miles) maar als de bak al stuk is heeft dat natuurlijk geen zin meer. meld in elk geval het resultaat miss dat er nog een paar middeltjes zijn.
greetz
Peco Power
bedankt voor het snelle antwoord , ik ga het eens proberen
16 jaar
het bij vullen had niet geholpen dus maar eerst ff olie en filter verwisseld vandaag , was wel nodig ook het leek wel teer wat er inzat . het was net of het nog nooit gedaan was . wat wel leuk was was dat er een magneetje op de carterpan zat met het een en ander aan ijzerslijpsel leek het wel . maar goed mijn eerste bevindingen na een ritje van 15 minuten is het een verbetering van 85 % nu hoop ik dat die andere 15 % er ook bij komen na een langere rit zal het leten weten als ik die rit gemaakt heb . want dat doe je ook niet zomaar ff met deze benziene prijzen hahah
gr. ron
16 jaar
ron, ik denk dat je mazzel hebt, filter zat dicht, hierdoor geen goede olieflow meer naar de pomp/converter => schuimen (luchtinslag/cavitatie/vacuum) ijzerslijpsel is 'normaal', zolang het maar niet meer dan een klein handjevol is die magneet zit er niet voor niks, is normale slijtage van de platen en de rembanden die er in zitten. waarschijnlijk zitten er nog wat kanaaltjes dicht en hopelijk spoelen die nu weer schoon, als over een 2000km alles wel weer lekker schakelt, dan nog een keer de olie verversen als ie echt donker van kleur wordt, blijft ie mooi rood, dan over een 30/40.000km olie en filter weer vervangen.
suc6
peco power
bedankt voor de info mercury, zal het zeker in de gaten houden
gr. ron
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar