Wie kan me vertellen wat de makkelijkste manier is voor deze reparatie.
Moet de motor uitgebouwd worden.
Wat moet er allemaal los (distributie compleet-carterpan)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een 2.3 of een 3.8
motor typ 2.3
19 jaar
motor laten zitten,demonteer het inlaatspruitstuk,stuurpomp,complete distributie(is een ketting)inclusief de distributiebehuizing,de 2 nokkenashuizen compleet demonteren en niet splitsen van elkaar,het uitlaatspruitstuk kun je laten zitten en de kop kan gedemonteerd worden,
veel succes
19 jaar
bedank voor de tips
19 jaar
[quote=thebandit]motor laten zitten,demonteer het inlaatspruitstuk,stuurpomp,complete distributie(is een ketting)inclusief de distributiebehuizing,de 2 nokkenashuizen compleet demonteren en niet splitsen van elkaar,het uitlaatspruitstuk kun je laten zitten en de kop kan gedemonteerd worden,
veel succes[/quote]
Het uitlaatspuitstuk moet er wel af, je kunt anders de waterpomp niet loshalen! De waterpomp-aandrijving moet n.l. losgemaakt worden om het distributiehuis los te krijgen
17 jaar
met een startmotorsleutel kun je de achterste moer losdraaien van de waterpomp op het distributiehuis,maar ik verwacht dat deze auto al lang weer rijdt
17 jaar
[quote=thebandit]met een startmotorsleutel kun je de achterste moer losdraaien van de waterpomp op het distributiehuis,maar ik verwacht dat deze auto al lang weer rijdt[/quote]
Bedankt voor je reactie Paul!
De mijne rijdt nog niet, ik heb wel de koppakking al gedemonteerd. Vandaar dat ik erachter kwam dat je erg slecht bij de bovenste moer van de waterpomp-aandrijving kunt. Voor mij was het handiger het uitlaatspruitsuk te verwijderen.
Groet,
Snah1954
17 jaar
Wees maar blij dat je geen v6 hebt!!!! (en dan de achterste pakking lek)
vele wegen leiden naar rome,effe goed in de gaten houden of de kop aan de onderkant bij de bougiegaten
niet gescheurd is(dit kunnen hele kleine scheurtjes zijn)
gr paul
17 jaar
[quote=Mercury]Wees maar blij dat je geen v6 hebt!!!! (en dan de achterste pakking lek)[/quote]
Dank je Peter, die zou ik ook niet hebben gekocht met een lekke pakking. 2.3 is ellendig genoeg.
17 jaar
[quote=thebandit]vele wegen leiden naar rome,effe goed in de gaten houden of de kop aan de onderkant bij de bougiegaten
niet gescheurd is(dit kunnen hele kleine scheurtjes zijn)
gr paul[/quote]
Bedankt voor de tip en opmerking Paul en Peter!
Optisch met loep geen scheurtjes waarneembaar, denk dat het meevalt. Lekkage was nog niet al te ernstig en vloeistof was regelmatig bijgevuld. Niet overheated geweest gelukkig.
Het betreft cilinder 1 (als die Amerikanen ook vanaf de distrie tellen) tussen het oliekanaal, koelkanaal en cilinder.
Wat een klus als je bedenkt dat de laatste een koppakking van een AX 1.1 motortje was! Het is m'n hobby, maar zoiets doe ik niet snel nog eens...pfff.
Pakking heb ik via Ebay in the States besteld, nu maar hopen dat ie er een beetje vlot is en dat de douane niet in de weg zit.....
Afwachten dus.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Hans.
17 jaar
pakking had je beter gewoon in nl besteld, dan had je hem de volgende dag al gehad(en niet bij de dealer natuurlijk,alhoewel dat soms ook niet tegenvalt)Maar dan weet je dat voor de volgende keer.
Heb je nog ernstige problemen of heb je een tekening nodig, kijk dan ff op www.pontiac-transsport.de
Hier zitten de echte freaks met veel ervaring en zijn zeer behulpzaam, je kunt je vraag in het engels of in het duits stellen (krom duits mag ook)
Suc6
Alle onderdelen, schema's en andere zaken voor Pontiac & Chevrolet Trans Sport zijn gewoon te verkrijgen in Nederland bij MPVParts in Gaanderen. kijk op www.mpvparts.com of bel 0315-346719.
De meest voorkomende onderdelen liggen hier op voorraad, nieuw en gebruikt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar