Ben sinds 4 dagen de 'trotse' bezitter van een 2.3 16v 4 cilinder E2 pontiac trans-sport uit 1996 met 180.000 op de teller.
Echter kom ik opeens te staan tegenover enkele dingetjes.
Het ergste is dat opeens mijn koppelingspedaal 2/3 loos is en hem niet in de versnelling kan krijgen.
Het is lastig neer te zetten,maar hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken.
Als de auto uitstaat en ik zet hem in zijn 2 en dan de koppeling tot de bodem trap en start,ontkoppelt ie wel.
Dan hoef ik het koppelingspedaal maar iets los te laten en kan rijden(wel te verstaan alleen in zijn 2)
Nou zegt de 1 dat koppelingsplaten plakken,een ander zegt dat alleen een ?cylindertje? is.
Nou heb ik op deze site rond gekeken en blijkbaar inderdaad een cylindertje misschien.
Zit deze op dit model zeker ook aan de binnenkant!!!!
Gaat denk ik een aardige duit kosten.
Ben niet helemaal leek betreft het sleutelen aan auto's maar over cylindertjes om te koppelen had ik nog niet gehoord.
De auto staat nu bij een gewone garage die morgen de auto eens bekijkt wat het euvel nou kan zijn.
Maar die handelaar krijgt morgen OOK wat te horen van me.
En dan kijken hoe coulant die is GVD.
Alvast bedankt voor gedane moeite.
Gr. Dirk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben vandaag het 1 en ander wijzer geworden.
Ik heb v/d garage te horen gekregen dat mijn hoofdremcylinder reservoir gescheurd is net onder de aftap
die naar de koppeling loopt.
Als het slangetje niet gevuld is met olie maar lucht kan je het vergeten,zelfde als de remmen.
Volgens hen is dat bijna zeker het enigste euvel.
Alleen hebben hun het erg druk dus heb ik aangegeven zelf te veld te gaan.
Het is alleen zoeken bij wie ik aan moet kloppen.
Een paar demontage bedrijven gebeld maar noppes.
Foolen uit Den Dungen morgen eens benaderen,misschien......
Iemand tips waar ik hier in de buurt kan kijken voor zo'n reservoir?
Ik heb die handelaar ook gebeld maar moet zeggen,petje af.
Heb het verhaal uitgelegd en hij gaf zelf aan als het probleem opgelost is en de auto het weer doet,
ik moet kijken onderaan de bak of ie 'nat' is.
Zoja dan lkt het cylindertje in de bak en kan ik langs komen zodat hij het maakt en ik een kleine bijdrage moet leveren.
Hij had ook kunnen zeggen,zoek het zelf maar uit,toch??
De auto staat nu bij Foolen USA Cars in Den Dungen.
Vorige garage heeft het gescheurde reservoir vervangen v/d koppeling en geprobeerd de koppeling te ontluchten.
Dit ging echter niet,wel hadden we een beetje meer druk op de koppeling zodat schakelen iets mogelijk was.
Meteen een afspraak gemaakt bij Foolen om met apparatuur druk op de leiding te zetten om de evt. luchtbellen te verwijderen.
Maandag horen we meer.
Ik hoop echt dat met ontluchten het goed komt en het niet de cylinder in de bak het is'maar de hulpcylinder achter het pedaal.
Anders heb ik een enorm probleem en een dure reparatie voor de boeg.
De handelaar waar ik hem gekocht heb begint een beetje terug te krabbelen.
Iemand een dergelijk probleem gehad en het meegevallen is??
Ik hoor het graag.
Gr. Dirk
16 jaar
Auto is afgevoerd met ambulance,waren TE veel dingen aan Jammer genoeg.
Bedankt voor de reacties.
16 jaar
een triest verhaal, Dirk. Sterkte ermee en bedankt voor het melden van de oplossing.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar