Goeie avond,
ik heb een probleempje met de stuurbekrachtiging.
Als de motor loopt en de auto stilstaat en je wilt dan de stand v/d wielen veranderen gebeurt dit al schokkend aan het stuurwiel.
Het is geen vloeiende beweging als tijdens het rijden.
Het lijkt of de banden heeel stroef zijn en erg moeten wringen.
Alle tips zijn van harte welkom.
Groetjes Dirk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vraag even aan die handelaar of ie de riemspanning van de servopomp wil controleren, liefst NADAT je hem hebt uitgekafferd.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Groeten Marcel
goed, in de eerste plaats moet je een handelaar natuurlijk wel de kans geven om een auto te repareren als je hem nog maar 4 dagen hebt en er is wat mee ga je terug. Uitkafferen is dan natuurlijk het eerste wat je moet doen, die mensen help ik ook altijd het allerbeste en allersnelste want daar wordt ik erg bang van.
Nou heb ik al wel in de gaten dat je van Amerikanen niet veel kaas hebt gegeten.
Heb je de olie van de stuurbekrachting gecheckt?, je auto stond al bij de garage vanwege die koppelingsproblemen, heb je bij het proefrijden?? niks bijzonders gemerkt? EEn amerikaan met stuurbekrachting die je stilstaand de banden heen en weer wringt wil wel eens wat schokkerig doen, maar het moet natuurlijk geen slaan in het stuur worden. Spanrollen van deze auto's willen nog wel eens opgeven dus daar kan het ook in zitten.
nu nog even wat anders, Marcel gaf het ook al aan:
Op deze site zitten een hele hoop proffesionals die in het dagelijks leven een eigen bedrijf hebben of voor een dealer werken, zij geven een hoop mensen hier allerlei tips om ze zo veilig en goedkoop mogelijk aan de rit te houden, ikzelf hoor daar ook bij. Ook ik mis wel eens wat aan een verkochte auto, 1e omdat sommige auto's me geen moer interesseren dus ik rij d'r ook geen meter mee als ik die inruil, 2e omdat ik sommige auto's zo weer wegdoe aan mensen en ik ze hen dus daadwerkelijk zonder garantie meedoe (zo meenemen, gezien, gereden en goed bevonden). Als er dan iets mee is wat werkelijk nergens op slaat (zoals een niet goed werkende koppeling of een kapot stuurhuis of iets dergelijks) dan heb ik met hen een gesprek daarover en dan zal ik ze zeker niet een poot uittrekken of wegsturen met de boodschap: pech gehad, geen garantie.
Komt er iemand met veel lawaai binnenstormen en zich niet aan de normale fatsoensnormen houden, dan gaan bij mij de mouwen ook omhoog om mijn met inktversierde armen en jaren zweten in de sportschool te gaan gebruiken om deze persoon van mijn terrein te verwijderen en hem te wijzen op de aankoopvoorwaarden. Hierna wordt het voertuig dan ook nog gratis nagekeken en zelfs uitgezwaaid!
Groeten Peco
Toen ik rijles had werd me verteld dat stuurbewegingen bij voorkeur tijdens het rijden gemaakt moeten worden. Een stuurbekrachtiging is bedoeld om de bestuurder minder kracht te laten zetten, niet om te zorgen dat om het even de omstandigheden een stuurbeweging 100% soepel verloopt. Een stilstaand wiel heeft nou eenmaal meer weerstand dan een draaiend. Wat Hellbat aangeeft zou in elk geval een optie kunnen zijn. Een handelaar verrot schelden zal overigens weinig aan de situatie afdoen...
suc6
Peter
16 jaar
[quote=Mercury]goed, in de eerste plaats moet je een handelaar natuurlijk wel de kans geven om een auto te repareren als je hem nog maar 4 dagen hebt en er is wat mee ga je terug. Uitkafferen is dan natuurlijk het eerste wat je moet doen, die mensen help ik ook altijd het allerbeste en allersnelste want daar wordt ik erg bang van.
Nou heb ik al wel in de gaten dat je van Amerikanen niet veel kaas hebt gegeten.
Heb je de olie van de stuurbekrachting gecheckt?, je auto stond al bij de garage vanwege die koppelingsproblemen, heb je bij het proefrijden?? niks bijzonders gemerkt? EEn amerikaan met stuurbekrachting die je stilstaand de banden heen en weer wringt wil wel eens wat schokkerig doen, maar het moet natuurlijk geen slaan in het stuur worden. Spanrollen van deze auto's willen nog wel eens opgeven dus daar kan het ook in zitten.
nu nog even wat anders, Marcel gaf het ook al aan:
Op deze site zitten een hele hoop proffesionals die in het dagelijks leven een eigen bedrijf hebben of voor een dealer werken, zij geven een hoop mensen hier allerlei tips om ze zo veilig en goedkoop mogelijk aan de rit te houden, ikzelf hoor daar ook bij. Ook ik mis wel eens wat aan een verkochte auto, 1e omdat sommige auto's me geen moer interesseren dus ik rij d'r ook geen meter mee als ik die inruil, 2e omdat ik sommige auto's zo weer wegdoe aan mensen en ik ze hen dus daadwerkelijk zonder garantie meedoe (zo meenemen, gezien, gereden en goed bevonden). Als er dan iets mee is wat werkelijk nergens op slaat (zoals een niet goed werkende koppeling of een kapot stuurhuis of iets dergelijks) dan heb ik met hen een gesprek daarover en dan zal ik ze zeker niet een poot uittrekken of wegsturen met de boodschap: pech gehad, geen garantie.
Komt er iemand met veel lawaai binnenstormen en zich niet aan de normale fatsoensnormen houden, dan gaan bij mij de mouwen ook omhoog om mijn met inktversierde armen en jaren zweten in de sportschool te gaan gebruiken om deze persoon van mijn terrein te verwijderen en hem te wijzen op de aankoopvoorwaarden. Hierna wordt het voertuig dan ook nog gratis nagekeken en zelfs uitgezwaaid!
Groeten Peco[/quote]
Ik moet voorop stellen dat ik bijna altijd mensen netjes te woord sta.
Net als een handelaar mij met respect behandeld,behandel ik hem uiteraard met respect terug.
Ik heb deze man ook netjes uitgelegd wat er aan schort en hij was via de telefoon al bereidt om het samen goed op te lossen.
Hij hoeft het eigenlijk niet te doen omdat er geen garantie is.
Als 1e doe ik dus zelf de moeite om op eigen kracht (in overleg met de handelaar) te laten kijken wat er nou precies aan de hand is.
Ik heb immers de auto in Apeldoorn gekocht,vandaar eerst zelf onderzoeken.
Met iedere auto kan iets zijn wat bij de verkoop niet aan het licht is gebracht.
Nou blijk dat de hoofdrem cylinder reservoir gescheurd is onder de aftap naar de koppeling dus krijgt die geen olie.
Dit was bijna niet te zien,hij zweette alleen een beetje volgens mijn garage.
De auto reed met de proefrit perfect,alleen het op en terug schakelen ging wat zwaarder dan ik gewend was.
Dat kon volgens de handelaar ook liggen aan vocht in het reservoir van de versnellingsbak.Verversen dus.
Nou adressen verzamelen waar ik het onderdeel vandaan kan toveren en laten maken.
De handelaar gaf uit zich zelf aan dat als de reparatie gelukt is en hij doet het weer normaal,ik onder de bak moet kijken of de onderkant
nat of droog is/blijft.
Is ie nat dan is de cylinder in de bak ook lek en mag ik terugkomen bij hem voor de reparatie.
Dan maakt hij die bijna kosteloos,en vraagt alleen een kleine vergoeding.
Ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die (ook al hoeft het niet) die denken aan een ander.
Klasse.
16 jaar
ik mag geen reclame maken, maar wel iemand een tip geven, hier is het onderdeel wat je zoekt in elk geval aanwezig.
http://www.autopart.nl
suc6
Peco
[quote=Mercury]ik mag geen reclame maken, maar wel iemand een tip geven, hier is het onderdeel wat je zoekt in elk geval aanwezig.
http://www.autopart.nl
suc6
Peco[/quote]
Onderdeel inmiddels verkregen maar garage kon hem niet ontlucht krijgen.
Zodoende naar Foolen USA Cars in Den Dungen gebracht.
Ben maandag benieuwd wat ik te horen krijg.
16 jaar
komt nu vast wel goed
Auto is afgevoerd met ambulance.
Was meer aan de hand dan op het eerste oog waarneembaar is.
Ben er razend over,maar wat doe je eraan.
16 jaar
Moi,
Jammer man!
Misschien nu toch maar eens met die handelaar gaan praten.
Groet,
Bert
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar