Hoor bij de cranc aan de linkerkant van de motor als je ervoor staat een rammelend geluid, weet iemand wat dat is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lager van de airco pomp? komt wel vaker voor. of de spanrol, maar het kan ook de dynamo of de waterpomp zijn.
ff exact lokaliseren, dan kunnen we je beter van dienst zijn.
gr
Peter
Hallo Peter, het komt echt van de aandrijving van riem af, kan dat lager kapot zijn, en wat voor kwaad kan dit?
gr.
john
17 jaar
lijkt me toch echt sterk dat je krukaspoelie d'r los op ligt.
Hij rammelt alleen wanneer de motor stationair draaid, geen ik iets gas dan is het weg, ik heb de riem eraf gehaald motor even laten lopen rammelt dan daarna weer gelijk uitgezet, riem er weer omheen rammel blijft bij stationair draaien
17 jaar
ook jou verwijs ik dan door naar de echte trans sport specialisten
www.pontiac-transsport.de, je kunt je vraag ook in het engels stellen, antwoord krijg je geheid!!
hoeveel geeft je oliedruk meter aan als de motor warm is en stationair loopt,komt bij deze motoren vaak voor
dat de nokkenasbussen eruit lopen
paul
17 jaar
[quote=thebandit]hoeveel geeft je oliedruk meter aan als de motor warm is en stationair loopt,komt bij deze motoren vaak voor
dat de nokkenasbussen eruit lopen
paul[/quote]
da's bij de 4-cilinder 2.3 liter, niet bij de 3.8 v6
de 2.3 liter heeft 2 nokkenashuizen,en bij deze motoren loopt vaak de oliepomp kapot,bij de 3.8 (onderliggende
nokkenas)komt het regelmatig voor dat de bussen van de nokkenas eruit lopen,vaak draaien deze nog mee in het blok waardoor je deze ook nog weg kunt gooien,want daar zijn geen overmaat bussen voor
gr paul
maar even ter zake,heb je al iets gevonden john
17 jaar
Heb ik ook gehad met mijn transsport uit 1996. Bleek de aircopomp te zijn.
Je kunt het geluis verhelpen met een kortere V-snaar die niet over de aircopomp loopt of bij de pulie de metalen schijf wat uit te buigen.
17 jaar
Beste John, ik heb exact het zelfde probleem gehad. Uiteindelijk kwam ik er achter dat het de spanrol was, die net een honderste millimeter tegen het motorblok tikte. Dit gebeurde alleen als de motor stationair liep....
De kunststof ring tussen de spanveer is waarschijnlijk te veel ingesleten, waardoor je teveel ruimte krijgt en de riem de spanrol teveel speling krijgt. Daardoor trekt de spanrol naar het blok toe, en tikt deze er net tegen aan. succes Alex.
17 jaar
quote"bij de 3.8 (onderliggende
nokkenas)komt het regelmatig voor dat de bussen van de nokkenas eruit lopen,vaak draaien deze nog mee in het blok waardoor je deze ook nog weg kunt gooien,want daar zijn geen overmaat bussen voor"
waarschijnlijk nog nooit van een gepensioneerd leraar metaalbewerking,met specialiteit draaien ,frezen & slijpen gehoord????die toevallig nog een compleet atelietje heefd????
ik heb zo'n buurman,leuk hé.
grtz en cya m8s, Ice
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar