👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
bij het rijden op lpg gaat de auto in storing: motorcontrolelampje gaat branden. op benzine is de storing er niet. als ik op lpg rij en ik schakel even kort over op benzine is het lampje uit en komt na 10 seconden weer terug.
de auto rijdt verder heel goed maar het lijkt me goed om deze 'storing' op te lossen.
rij met een x-1 verdamper en impco200 mixer.
lambdasonde, gaskleppositiesensor, mapsensor vervangen haalt niets uit.
verder heb ik de massa-contacten zoveel mogelijk nagezien.
ik kan de auto niet uitlezen met de paperclipmethode en garages in de buurt hebben geen apparatuur
voordat ik naar een grotere dealer ga (wordt ook moeilijk denk ik om fouten uit te lezen vanwege het lpg) hoop ik op reacties van een van jullie
heeft iemand enig idee???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moeilijk te zeggen kan van alles zijn. Toch maar eerst uitlezen. Een hoop garages hebben universele uitleesapparatuur misschien lukt het daarmee en hoef je niet eerst naar een dealer opzoek.
ik heb nu zelf diagnose apparatuur op de laptop. blijkt heel erg handig.
het vreemde is :
op benzine is er een goed pendelend lambdasignaal is ; keurig tussen 0.1~0.9 V.
op gas stagneert het signaal, hij fixt eigenlijk op de waarde die er dan is op het moment dat de schakelaar overgaat van benzine op gas. er ontstaan direct een openloop.
ik denk nu aan de gascomputer (digital fuel controler) die het lambdasignaal ook gebruikt voor de output voor de bediening van de verdamper. het l-signaal loopt hier paralel naar toe. Alleen dan komt die niet meer aan bij de ECU. Zou het dan sluiting zijn in die gascomputer waardoor de stroom als het ware weglekt?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar