Ik heb een probleem waar ik nog geen oplossing voor weet.Er moesten nieuwe remblokken op.ik heb de klauwen teruggedrukt en de nieuwe remblokken gemonteerd.Nu lopen beide voorwielen aan.Als ik de
klauw met een tang terugdruk loopt het wiel wel vrij.Maar als ik een keer rem lopen ze weer aan.
Wie heeft er een idee wat ik moet doen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als alles goed gangbaar is kan het een kwestie van inlopen zijn.
ik zou dus gewoon er mee rijden enover een paar honderd km nog de boel eens bekijken.of het veranderd is.
groetjes jan.
NIET mee gaan rijden, tenzij je weer nieuwe remblokken wilt kopen. ze fikken zo weg.
Waarschijnlijk zijn de zuigers van de remtangen vuil, daar heb je geen last van met oude blokken totdat je nieuwe gaat monteren.
vuil op de zuiger en bij het terugknijpen komt dat tussen de passing in de tang.
even de remtang loshalen, hydrauliek laten zitten. zuiger een flink stuk naar buiten trappen met het rempedaal. LET OP. niet het pedaal tot de bodem intrappen maar korte slagen en oppassen dat je de zuiger niet te ver uit laat schuiven want dan valt hij er uit.
dan kun je de stofhoes wegschuiven en de zuiger schoonmaken, desnoods daarna nog een beetje kruipolie gebruiken.
daarna voorzichtig en zo recht en gelijkmatig mogelijk de zuiger weer terugpersen. desgewenst meerdere keren herhalen.
als de tang goed gangbaar is dan, en dat kun je controleren met de tang los, zal de zuiger na het intrappen uitschuiven en na het loslaten van de rem weer een stukje inschuiven.
14 jaar
Remvloeistof aftappen, en dan klauw eraf, met perslucht de zuiger er uit persen en helemaal schoonmaken, net als de cilinder, waarschijnlijk heeft de auto een tijd gestaan en zit er een rand in de cilinder. Kontroleer ook de gangbaarheid van de geleide pennen, deze moeten roestvrij zijn en goed ingevet met bijv siliconenvet.
Ook je remleidingen zijn verdacht, als hier de aansluiting aan de rubberslang is gaan roesten wordt de terugstroom van de remvloeistof belemmerd.
Het kan ook een probleem in je hoofdremcilinder zijn, ook daar kan een rand inzitten die de zaak tegen houdt.
gr
Peco Power
"Kontroleer ook de gangbaarheid van de geleide pennen, deze moeten roestvrij zijn en goed ingevet met bijv siliconenvet"
heb ik een keer gehad bij een renault laguna van mijn broer de geleide pennen waren vast geroest aan het andere deel , heb ik warm gestookt en los moeten slaan .
gr. ron
14 jaar
Iedereen bedankt voor de tips.Ga er zaterdag mee aan de slag.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Fiero of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar