auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Pontiac Fiero: vastzittende vesnellingsbak

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: V6

M'n auto staat binnen en ik start m regelmatig. De motor doet het goed, hij slaat gelijk aan. Maar ik krijg m niet meer in de versnellingen. Het is een handbak. Wat zou de oorzaak zijn en heeft iemand een oplossing?

Geplaatst door

wim dekkers (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit er wel voldoende remvloeistof in het reservoir om de koppelingscilinder te bedienen? of misschien een verkleefde koppelingsplaat? kapotte drukgroep?

Als de motor niet loopt, wil ie dan wel in de versnellingen?

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Er zit net voldoende remvloeistof in het reservoir. We zijn vandaag een beetje aan het testen geweest en dit kwam eruit.
Wanneer de motor stilstaat lukt 't om m in de versnelling te krijgen. Wanneer je m hierna start wil de auto wel rijden. Maar dan werkt de versnellingbak niet meer. Het vreemde is echter dat de auto ook rijdt met een ingetrapte koppeling. Wat kan het zijn. Moeten de kabels van de versnellingsbak gespannen worden? Of zit de koppelingskabel te los of te vast?

wim dekkers 0

14 jaar

Wat is net voldoende remvloeistof in het reservoir? staat ie op maximaal of minimaal?
Je versnellingsbak heeft volgens mij een hydraulisch bediende koppeling, de koppeling wordt dus vrijgedrukt van het vliegwiel met behulp van een koppelingscilinder, dit werkt net zoals een remcilinder, jij drukt het pedaal in en met behulp van de remvloeistof wordt je koppeling vrijgemaakt.
Uit je verhaal op te maken, ontkoppelt je plaat niet, hierdoor wil de bak niet schakelen (of met geweld) en als je hem start in een versnelling, gaat de auto idd rijden. Volgens mij heeft je koppeling geen apart reservoir voor je koppeling, maar wordt hiervoor je remvloeistofreservoir gebruikt. Staat dit nivo te laag, dan ontkoppelt je auto niet meer. meestal is dit een gevolg van een lekkende koppelingscilinder. Vul het reservoir eens bij tot max en pomp de koppeling eens een poosje op en neer, ontstaat er nu meer weerstand? en zakt het nivo in de pot? kijk dan eens onder de auto om te zien of de koppelingscilinder lekt. meestal zie je de vloeistof dan wel ergens uitlekken.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Of de drukgroep is overleden.

oldford 0
badge

14 jaar

Ik heb een apart reservoir voor de koppeling en het nivo staat inderdaad op het onderste streepje. We gaan je tip uitproberen. Maar wat voor vloeistof zou er in moeten? remvloeistof? En wat als de koppelingsplaat verkleefd blijft? Kan ik m dan reinigen met iets? of moet tie dan helemaal uit elkaar? Oja het reservoir is van plastic met een plastic dop, maar zit muurvast. Ook nog een ideetje hiervoor?
En bedankt voor je antwoorden, tof dat je helpt

Groeten, Wim

wim dekkers 0

14 jaar

dop even inspuiten met wd40 ofzo , dan met een grote waterpomptang loshalen, niet kapot knijpen!!!!!
vullen met remvloeistof, pompen en pompen en pompen, (het is al jaren geleden dat ik aan een fiero heb gewerkt, en echt rouwig ben ik daar niet om....)maar misschien dat je de ontluchtingsnippel kunt vinden, dan ben je sneller de lucht kwijt uit de leiding.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Auto starten in versnelling gaat nu rijden en koppeling ingetrapt houden en op de rem trappen dan komt de koppelingsplaat los van de drukgroep
Ik neem aan datje koppelingspedaal normaal aanvoeld dus geen lucht in systeem
succes jan

jan5047 0
badge

14 jaar

Bedankt voor de tips. De oorspronkelijke vuldop kreeg ik echt niet los. Ik heb de olie in het bakje van de remvloeistof gestopt en nu blijft bij het vuldopje het nivo nog steeds op add staan Daarna heb ik ca dertig keer op de koppeling getrapt en kreeg ik weer druk kreeg ik m in draaiende toestand weer in z'n versnellingen. Na een tijdje stationair draaien kreeg ik m niet weer in de versnelling. Na een paar keer pompen op de koppeling kreeg ik m weer in z'n versnellingen. Zal dan toch de drukgroep kapot zijn of zit er nog steeds lucht in de leidingen? (waar kan ik eventueel een drukgroep bestellen)
Alvast vriendelijk bedankt,
Wim

wim dekkers 0

14 jaar

En? hoe is dit verder verlopen?

Mercury 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Fiero of stel zelf een nieuwe vraag.