Pontiac Trans Sport: versnellingen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 16v handgeschakeld

Hallo, kan iemand mij helpen met dit probleem?
Als de auto in zijn vrij staat loopt de auto perfect, zodra ik de auto in de 1e, 2e, 3e ,4e, 5e, versnelling wil schakelen gaat dat niet met de motor aan. Als de motor uit is en ik zet de auto in de eeste versnelling en ik start de wagen dan gaat dat wel. Maar na een 20 seconden gaat de auto trillen,schokken en slaat af. Als de motor loopt en hij staat in zijn vrij en ik probeer te sckakelen naar een versnelling dan hoor je een hoop lawaai(krijg hem niet in versnelling). Toen ik gisteren met de auto reed en ik schakelde naar een andere versnelling dan kwam het koppelingspedaal heel langzaam terug, overigens brande het motormanagementlampje 2 weken terug enkele keren en ging toen uit maar toen reed ik op weg naar Frankrijk.

Bedankt.

Ruudxx

Geplaatst door Ruudxx (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Pontiac Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zo te lezen heb je 1 van de koppelingcilinders ( inwendig ) lek en komt de koppeling niet vrij als je deze intrapt..
Kijk onder de motorkap naar het vloeistofnivo in het koppelingspotje OF remoliepotje, afhankelijk waar de koppeling op aangesloten is.

Gr.

jeffie (0), 16 jaar geleden

ik denk dat de kopelomvormer kapot is (lokup)

Ruudxx (0), 16 jaar geleden

Hallo, in het potje is voldoende olie aanwezig, het vloeistofniveau is o.k.

Bedankt.

Ruudxx (0), 16 jaar geleden

Hallo, nog een idee? De Pontiac 2.3-16V is een handgeschakelde uitvoering.

Bedankt Ruud.

jeffie (0), 16 jaar geleden

dat is den bol op het vliegwiel op de motor, tussen motor en versnellingsbak

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

@ jeffie
ja, dat is inderdaad een koppelomvormer, maar dan wel voor een AUTOMAATBAK en niet voor een HANDGESCHAKELDE bak, de 4 cilinder 2,3 liter 16 klepper heb je niet met automaat!!!.



Maar ff ontopic, er heeft niks gelekt ?onder de auto ook niks zichtbaar?
Als je de auto nu start in z'n vrij en je trapt een keer of 15 achter elkaar de koppeling in, kun je hem dan wel schakelen naar een versnelling? zo ja, dan verlies je idd druk op de koppelingscilinder.

Ruudxx (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor het advies jeffie, de auto staat nu bij een bovag garage en hun dachten hetzelfde. Weet je misschien wat het ongeveer gaat kosten als je een koppelingscilinder gaat vernieuwen, of moet er in het geheel een nieuw onderdeel gemonteerd worden?

Mvg Ruud.

jeffie (0), 16 jaar geleden

Bij ons in Antwerpen betaal je 220€ voor een ruil

groetjes Jeffie

Ruudxx (0), 16 jaar geleden

Hallo Jeffie, de garage vertelde mij dat de hoofdkoppelingcilinder lek is. Heeft u voor mij een ruil te koop?
Wilt u even mailen naar: ruudveerman@cs.com.
Met vriendelijke groet,
Ruud.

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Ruudxx]Hallo Jeffie, de garage vertelde mij dat de hoofdkoppelingcilinder lek is. Heeft u voor mij een ruil te koop?
Wilt u even mailen naar: ruudveerman@cs.com.
Met vriendelijke groet,
Ruud.[/quote]
www.cars-stripes.com, C&P Parts, Catalina usa parts, Tyra usa parts, de GM dealer, daar hebben ze ze ook

Ruudxx (0), 16 jaar geleden

Hallo, de hoofdkoppelingcilinder is vervangen door een ruil/sloop uitvoering en het probleem is opgelost.
Bedankt allemaal voor het meedenken, top top toppie.
mvg Ruudxx.

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

Gelukkig Ruud, kun je weer fijn wegrijden zonder gehakkel en gestoot, en bedankt voor de feedback, jij mag nog eens wat vragen,
greetz
Peter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.