close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Pontiac Trans Sport: versnellingen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 16v handgeschakeld

Hallo, kan iemand mij helpen met dit probleem?
Als de auto in zijn vrij staat loopt de auto perfect, zodra ik de auto in de 1e, 2e, 3e ,4e, 5e, versnelling wil schakelen gaat dat niet met de motor aan. Als de motor uit is en ik zet de auto in de eeste versnelling en ik start de wagen dan gaat dat wel. Maar na een 20 seconden gaat de auto trillen,schokken en slaat af. Als de motor loopt en hij staat in zijn vrij en ik probeer te sckakelen naar een versnelling dan hoor je een hoop lawaai(krijg hem niet in versnelling). Toen ik gisteren met de auto reed en ik schakelde naar een andere versnelling dan kwam het koppelingspedaal heel langzaam terug, overigens brande het motormanagementlampje 2 weken terug enkele keren en ging toen uit maar toen reed ik op weg naar Frankrijk.

Bedankt.

Geplaatst door

Ruudxx (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zo te lezen heb je 1 van de koppelingcilinders ( inwendig ) lek en komt de koppeling niet vrij als je deze intrapt..
Kijk onder de motorkap naar het vloeistofnivo in het koppelingspotje OF remoliepotje, afhankelijk waar de koppeling op aangesloten is.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

ik denk dat de kopelomvormer kapot is (lokup)

jeffie 0

17 jaar

Hallo, in het potje is voldoende olie aanwezig, het vloeistofniveau is o.k.

Bedankt.

Ruudxx 0

17 jaar

Hallo, nog een idee? De Pontiac 2.3-16V is een handgeschakelde uitvoering.

Bedankt Ruud.

Ruudxx 0

17 jaar

dat is den bol op het vliegwiel op de motor, tussen motor en versnellingsbak

jeffie 0

17 jaar

@ jeffie
ja, dat is inderdaad een koppelomvormer, maar dan wel voor een AUTOMAATBAK en niet voor een HANDGESCHAKELDE bak, de 4 cilinder 2,3 liter 16 klepper heb je niet met automaat!!!.



Maar ff ontopic, er heeft niks gelekt ?onder de auto ook niks zichtbaar?
Als je de auto nu start in z'n vrij en je trapt een keer of 15 achter elkaar de koppeling in, kun je hem dan wel schakelen naar een versnelling? zo ja, dan verlies je idd druk op de koppelingscilinder.

Mercury 0
badge

17 jaar

Bedankt voor het advies jeffie, de auto staat nu bij een bovag garage en hun dachten hetzelfde. Weet je misschien wat het ongeveer gaat kosten als je een koppelingscilinder gaat vernieuwen, of moet er in het geheel een nieuw onderdeel gemonteerd worden?

Mvg Ruud.

Ruudxx 0

17 jaar

Bij ons in Antwerpen betaal je 220€ voor een ruil

groetjes Jeffie

jeffie 0

17 jaar

Hallo Jeffie, de garage vertelde mij dat de hoofdkoppelingcilinder lek is. Heeft u voor mij een ruil te koop?
Wilt u even mailen naar: ruudveerman@cs.com.
Met vriendelijke groet,
Ruud.

Ruudxx 0

17 jaar

[quote=Ruudxx]Hallo Jeffie, de garage vertelde mij dat de hoofdkoppelingcilinder lek is. Heeft u voor mij een ruil te koop?
Wilt u even mailen naar: ruudveerman@cs.com.
Met vriendelijke groet,
Ruud.[/quote]
www.cars-stripes.com, C&P Parts, Catalina usa parts, Tyra usa parts, de GM dealer, daar hebben ze ze ook

Mercury 0
badge

17 jaar

Hallo, de hoofdkoppelingcilinder is vervangen door een ruil/sloop uitvoering en het probleem is opgelost.
Bedankt allemaal voor het meedenken, top top toppie.
mvg Ruudxx.

Ruudxx 0

17 jaar

Gelukkig Ruud, kun je weer fijn wegrijden zonder gehakkel en gestoot, en bedankt voor de feedback, jij mag nog eens wat vragen,
greetz
Peter.

Mercury 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.