Porsche 911: galloperen

Bouwjaar: 1974, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 k-jetronic

Hallo ik heb hier een porsche 911 met een 3.0 K-jetronic die stationair heel erg galloppeerd en een c.o heeft van tien procent nu zit hier zo.n stuwklep in kan het daaraan liggen heb zelf weinig ervaring met k-jetronic als iemand een tip heeft heel graag alvast bedankt

evers2962

Geplaatst door evers2962 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 911? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Geen vacuum lek ergens?
Je kan de luchtweger evt afstellen(boven gaatje bij de dikke luchtslang) maar het komt vrij precies.
Die ronde schijf kan soms ook blijven hangen door een backfire.

Oiram

evers2962 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik heb al op die luchtschijf gekeken maar daar zit niet een afstelschroefje op en als de luchtslang er op zit kan ik er helemaal niet bij want die zit zo,n beetje tegen het "schutbord achter in dan" aan zou die afstelling van die luchtschijf ook ergens anders kunnen zitten???

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Tussen dat gietijzeren gedeelte (waar de leidingen op zitten) en die dikke slang
zit een klein gaatje (soms nog met een stopje) is 3 mm ongeveer
Daar past een kleine imbus (lange) in.
Heel klein beetje verdraaien (1/10 slag verstelt al veel)
Als je te hard drukt (met lopende motor) met je imbus sleutel druk je de weger
iets naar beneden(reageert de motor ook meteen op.

Die ronde schijf kan je niet verstellen, maar je moet wel kijken of die goed vlak is.
Zoals ik al zei, die kan krom gaan staan door een backfire.
Oiram

evers2962 (0) PRO, 15 jaar geleden

Oke bedankt ik ga het proberen laat het even weten of het gelukt is
Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 911 of stel zelf een nieuwe vraag.