Porsche 924: inhouden motor

Bouwjaar: 1979, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hallo,

ik heb een heel vreemd probleem als de auto koud is loopt i als een speer maar na 15 minuten warm rijden begint de motor in te houden.
je kan dan gas geven wat je wilt bij half gas loopt i nog redelijk daar boven niets meer en lijkt of hij dan echt sterft. je kan dan net 80 km/h rijden
het koelvloestof nivo blijft gelijk en wordt ook niet super heet en er komt ook geen pluim uit de uitlaat of stinkt ook niet.
alle leidingen zijn na gezien incl de onsteking (nieuwe verdelerkap, rotor , bougies) alle slangen van de lucht toevoer van af de spinnekop zijn heel.

heeft iemand een idee

alvast bedankt

pascal jansen

Geplaatst door pascal jansen (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 924? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

k jetronic of ke jetronic

pascal jansen (0), 17 jaar geleden

het is zonder lambda regeling en met een standaard onsteking

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

ja dat weet ik
lambda was nog niet uitgevonden hier
maar brandstof injectie
is die al met draadjes erop of met maar een stekker

pascal jansen (0), 17 jaar geleden

de brandstof injectie is mechanisch dus met een klein stekkertje, dus geen heleboel draden die naar je injectoren lopen .

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

dan lucht inlaat er af voor de injectie
dan kan je bij de klep
deze kan je voorzichtig met een vinger aanraken en gelijk gas geven
als t veranderd is waarschijnlijk de klep verbogen
heeft de auto weleens een ontstekijngs probleem gehad met ploffen in de inlaat??

pascal jansen (0), 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]dan lucht inlaat er af voor de injectie
dan kan je bij de klep
deze kan je voorzichtig met een vinger aanraken en gelijk gas geven
als t veranderd is waarschijnlijk de klep verbogen
heeft de auto weleens een ontstekijngs probleem gehad met ploffen in de inlaat??[/quote]
de klep heb ik al eens met de hand bediend maar het mocht niet baten.
de onsteking heeft wat problemen gekend maar we hebben hem laten afstellen contact hoek e.d.
misschien een gek idee zou het evt aan de dynamo kunnen liggen hij soms wel een moeite om te starten (accu lijkt dan leeg) hij laad net 13.2 volt op ???

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

zou kunnen
maar als ie koud is loopt ie als een speer
denk dan aan de bobine maar die let niet op snelheid of toeren
verdenk toch de regelklep
zijn de kleppen stelbaar ofal omgeb naar hydr
anders kleppen stellen

pascal jansen (0), 16 jaar geleden

door mijn werk kon ik er tijdelijk niet aan werken maar het mocht nog steeds niet baten.
er zit een andere bobine op en verdeler.
kleppen zijn goed gesteld.
kompresie zit tussen de 10.5 en 11 bar

de regel klep lijkt gewoon te functioneren ook geef.
maar hij begint nu steeds sneller het probleem te vertonen.
met de andere onsteking loopt hij toch iets beter.
het gekke is wel als je kijkt hoe de nokken as moet staan top zichte van de rotor(ontsteking) lijkt hij ongeveer 1 cm er naast te staan anders loopt hij niet goed.
en te op zichte van de kruk as klop de afstelling presies (ten opzichte van de nokkenas punt)??
wazig !!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.