close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Porsche 924: kapote 5bak

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i

help , ik heb een porsche 924 en deze heeft het volgende probleem ,
als ik hem in zijn 1e zet en wil gaan rijden hoor ik een harde klap , volgen mij komt dit uit de bak .
als je wil rijden hoor je deze klap steeds maar weer. wie kan mij uitleggen wat dit kan zijn.
dit is mijn eerst 924 dus ik heb er geen ervaring mee oja ik heb de steek-as er al af deze is no wel heel.

Geplaatst door

lange-frans (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo,

weet je zeker dat het uit je versnellings bak komt?
want het kan namelijk ook je koppelingsplaat zijn die heeft een rubberhart
en kan dus gebroken zijn waardoor hij dus een klap geeft als je je koppeling
oplaat komen.

hoe kan je dat controleren? door aan de onderkant van de bak tekijken daar zit een rubber kap
die haal je met een dikke schroevendraaier er af waar je de transaxel ziet zitten. die pak je beet
en begin je aan tedraaien hoor een klapperend geluid van voren dat is het de koppelingsplaat.

groeten patrick
RSV

porscheracing 0
badge

16 jaar

heb er een 4bak opgezet hihihi ts net een raket hihihi 5bab waren tanden af gebroken

lange-frans 0

16 jaar

wat voor een bak heb je er onder gezet dan?

porscheracing 0
badge

16 jaar

Waarschijnlijk 1 van een 924 turbo.
gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

dat is geen 4 bak en die bakken zijn ook niet aan tekomen
en alles aan de auto moet je aanpassen om die tekunnen monteren..

groet

RSV

porscheracing 0
badge

16 jaar

[quote=porscheracing]dat is geen 4 bak en die bakken zijn ook niet aan tekomen
en alles aan de auto moet je aanpassen om die tekunnen monteren..

groet

RSV[/quote]
http://autos.trovit.de/scripts/redirect....
wat is dit dan? vergeet niet, topicstarter komt uit belgie en daar verdwijnen auto's veel gemakkelijker op de sloop, bovendien zijn er een heleboel juist wat vreemdere porsches in Belgie (voormalig belastingparadijs) verkocht. Volgens mij hadden die le mans types in die tijd volgens porsche te veel vermogen voor een 5 bak. In elk geval in mijn Turbo (911) van 1986, zit ook een 4-bak en mij is verteld dat dat is gedaan om dat een 5-bak te snel zou slijten/de krachten niet aan zou kunnen. Maar ik hoop dat de Topic Starter nog een keer aangeeft wat voor bak en waaruit.

Gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

heey,

jou 911 heeft een 4bak omdat de versnelling tekort zijn van je 5bak waardoor je dus veel tesnel moet schakelen en daarom dus bijna niet vol gas kan rijden in de lage versnellingen en met je 4 bak kan je al 110 in de eerste versnelling dus dan heb je nog wel even de tijd.

de 924 turbo bakken doen nu op de markt ongv 2500 euro.. het zijn de zogenaamde worm bakken

maar het zou kunnen!

gr RSV

porscheracing 0
badge

16 jaar

[quote=porscheracing]heey,

jou 911 heeft een 4bak omdat de versnelling tekort zijn van je 5bak waardoor je dus veel tesnel moet schakelen en daarom dus bijna niet vol gas kan rijden in de lage versnellingen en met je 4 bak kan je al 110 in de eerste versnelling dus dan heb je nog wel even de tijd.

de 924 turbo bakken doen nu op de markt ongv 2500 euro.. het zijn de zogenaamde worm bakken

maar het zou kunnen!

gr RSV[/quote]
Ik kan nog iets sneller in z'n 1, want hij is iets gekieteld door meneer RUF (uitlaat/turbodruk/wielen). In Belgie vindt je soms de raarste dingen op de sloop, zo heb ik in 10 jaar tijd bij een handelaar voor de deur een De Tomaso Longchamp GTS van een keurige nette auto tot een kompleet wrak zien wegroesten. Ik heb hem tig keer gevraagd wat ie er voor moest hebben, maar kreeg nooit een antwoord. Later begreep ik dat het de auto van z'n overleden vrouw was geweest en dat ie d'r daarom geen afscheid van kon doen. Maar om hem dan te laten wegrotten....
Zelfde met een Iso Grifo, stond in de kelder van een huis met een verwarmingsketel er voor langs gebouwd!! Gelukkig is die er uit gekomen, doodzonde de laatste uit 1974 en dan ook nog de enigste met automaat.

On-topic, ik wist niet dat die bakken zoveel waard waren, ik zal eens opletten als ik op pad ben.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

kijk dat is nou egt zonde.. gekke belgen inderdaad

laat maar weten als je ze tegen komt want ik zoek ze ook namelijk!

gr RSV

porscheracing 0
badge

16 jaar

vast en kleine update beetje laat maar heb veel mme gemaakt dit jaar
pors loopt prima is inmiddels belasting vrij joepieeeeee
ze is voor de tweede maal bij mij voor de apk geweest
eerstekeer 2nw banden en apk goed
tweedekeer een uitlaat rubber en een steek-as hoes en apk goed
de verstuivers vervangen zaten turbo verstuivers in en dan aat ze naar benz ruften en das niet lekker hahahahah

nu ff op zoek wat voor bak ik er ook al weer opgezet had

lange-frans 0

15 jaar

Topic is is uit 2008, nu maar gesloten.
Start bij nieuw probleem een nieuw topic.

mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.