Ik heb nog steeds een probleem met mijn 924. Als hij koud is start hij direct maar dan valt de motor stil of hij draait heel slecht (200-300 toeren).
Met flink gas geven kan ik hem dan aan de praat houden en na een minuutje af wat blijft hij draaien op 950 toeren. Als de motor warm is start hij direct. Het probleem doet zich pas voor als de auto een paar uur of een nachtje stil heeft gestaan.
De volgende zaken zijn gecontroleerd, vervangen of afgesteld;
Ontsteking afgesteld
Luchtmassameter afgesteld
Nieuwe bougiekabels
Nieuwe bougies, verdelerkap en rotor
Luchtfilter vervangen
Accumulator vervangen
Terugloopklep brandstofpomp vervangen
Injectors gereinigd en getest (oké)
Koudestart injector getest (oké)
Luchtschuif getest (oké)
Startrelais getest (oké)
Vacuuumvervroeger vervangen (was defect)
Massa contacten gereinigd
Slangen op vacuumlek gecontroleerd
Ontsteking en luchtmassameter zijn als laatste afgesteld, brandstofmengsel bleek veel te arm en de ontsteking stond 20 graden verkeerd.
Zelf dacht ik nog aan een vacuumlek, bij de koude start injector want daar hoor ik wat gesis. Ik heb echter daar alles ingesmeerd met een dikke laag vaseline om een evetueele lekkage af te dichten maar ook dit help niets (bij wijze van proef).
Iemand nog enig idee waar ik naar zou kunnen kijken om dit probleem op te lossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
heb je geen lek inlaatspruitstuk? Tijdens de opwarmfase zet alles uit en trekt een lek in de spruitstukpakking misschien dicht?
Misschien een vacuummeter aansluiten en kijken of hij tijdens het slechte lopen erg bibbert.
Dit kan op een lek duiden. Je kunt ook voorzichtig wat spuitvet op de pakking spuiten tijdens het slechte lopen, als het dan gaat veranderen zit er dus een lek want het vet dicht het tijdelijk af,
Mvg
Hallo als je een Kjectrontic inspuitsysteem heb is misschien de warmloopregelaar stuk.
Groeten Cor.
17 jaar
Toevallig was ikzelf ook steeds meer indeze richting gaan denken. Heb vandaag de warmloopregelaar gedemonteerd.
Ding uit elkaar gehaald en voor zover in mijn vermogen getest.
Bi-metalen strip werkte met spanning erop. Als ik blies op de aanvoer opening ging dat heel lastig. Toen maar wat remreiniger erin gespoten en even laten liggen.
Na een half uurtje doorgeblazen met perslucht. Toen kon ik er veel gemakkelijker doorheen blazen.
Warmloopregelaar weer gemonteerd en de auto startte direct. Ondanks het feit dat er natuurlijk wat brandstof uit gelopen was. Moet nog even een nachtje wachten om te zien of dit echt de oplossing is maar het geeft een verbetering.
Ik denk/ hoop dus dat ik geluk heb gehad en dat er in de loop der tijd vuiligheid is gaan zitten op het membraam wat nu los is gekomen.
17 jaar
Ik ben wel benieuwd of het geholpen heeft.
Cor
17 jaar
Ik kan je dus vertellen dat het werkt. Deauto sart nu in een keer en valt als hij koud is niet meer terug in toeren of zelfs uit.
Het enige is nu nog dat als hij start 950toeren loopt en dan omhoog kruipt naar 1200 toeren. Maar het duurt erg lang voordat hij weer op 950 toeren draait (20-25 miniuten).Ik denkt zelf dat het te maken heeft met de luchtschuif die niet helemaal goed staat afgesteld.
Maar het belangrijkste is opgelost met het reinigen van de warmloopregelaar.
17 jaar
volgens mij valt er niet veel af te stellen aan de luchtklep deze moet horizontaal staan en vrij kunnen bewegen er zit nog wel een extra lucht klep bij deze zorgt voor extra lucht bij het warm lopen hij werkt ook op en bimetaal of je bimetaal inje warmloopregelaar sluit te laat af misschien moet het co weer opnieuw afgesteld worden.
cor
17 jaar
hey hallo ik heb precies het zelfde probleem met mijn porsche waar zit die warmloopregelaar precies? zou je evtueel foto kunne stuuren via email joosy@hotmail.com . vrg joost
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar