close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Porsche Cayenne: P0421 Storinscode Porsche Cayenne S 4.5L V8 uit 2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.5L V8 uit 2003

Beste mensen,

We hier een Porsche Cayenne 4.5L V8 staan met een Storings code P0421. Dit is uitgelezen met een Delphi apparaat.
De klant heeft de auto net een dag en heeft nog garantie op storings codes.

Nou stelt de garage waar hij gekocht is (Die zit aan de andere kant van het land) voor om de storing eerst te wissen om te kijken of hij terug komt. Maar de klant wil gewoon dat het opgelost wordt aangezien hij het niet vertrouwd.

Is er bekent of dit probleem vaker voor komt? En is het dan simpel weg een lambda sonde vervangen? Of komt er meer bij kijken bij dit soort auto's?

Op veel internet pagina's in het Engels wordt er gesproken of verschillende cat's en dat daar best veel problemen mee zijn.

Graag hoor ik van een andere professional wat hier zijn ervaring mee is aangezien dit voor mij niet een alledaagse auto is.

Bvd

Erik

Geplaatst door

Diag (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0421 - Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 1
Daar wordt de voorkatalysator mee bedoeld en deze is vrijwel zeker overleden.
Meten wordt een probleem, dat kan alleen als de voorkat werkt (zou moeten werken) en de hoofdkat nog niet op temperatuur is.

Was de storingslamp aan toen de klant de auto kocht? Zo nee, dan komt de code na wissen dus gewoon terug. Is nu ook gebeurd.

Waarschijnlijk is er een voorgeschiedenis van b.v. misfires, maar dat zal de verkoper misschien niet toegeven.
Mogelijke andere oorzaak is olieverbruik. Daar zijn wel klachten over bij die 8-cylinders.
Als er stukjes los raken uit de voorkat, kan ook de hoofdkat beschadigen en die zijn best duur.

Al je met EOBD uitleest en het voertuig is bereid de pid te tonen dan kun je de afstand zien die is gereden sinds de laatste keer de codes werden gewist. Dat helpt alleen als je zelf de codes nog niet gewist hebt.

Zie ook: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

oldford 0
badge

9 jaar

Beste Oldford,

De auto is van een Honda Dealer gekocht zonder garantie maar met toezegging dat de auto "storings vrij" afgeleverd zou worden. De auto is bij aflevering rijdend gebracht door de honda dealer naar Groningen en 40 km voor Groningen ging het motor lampje branden. Kortom de auto is NIET storings vrij afgeleverd en dus is het nu nog garantie van de Honda Dealer.

Zoals ik je verhaal lees zal de storing dus wel op korte termijn terug komen en zal dan vermoedelijk de voorkat vervangen moeten worden.

De vraag die dan alleen blijft is waarom die voorkat defect is gegaan? en u vermoed olie verbruik. Vat ik het zo goed samen???

Indien u met alles gelijk heeft, is dan het olie verbruik probleem ook op te lossen bij deze motoren? Of is dit een normale kwestie en blijft dit probleem aanwezig?

De Pid is niet meer te achterhalen aangezien er nu al is gewist, wel zijn er testen uitgevoerd mbt
* Overslaan
* Brandstof systeem
* Katalystor
* Verdampingssysteem
* Zuurstof sensor en zuurstofsensor verwarming

Deze testen kwamen allemaal als goed uit de test.......

Dan rest mij overigens nog een laatste vraag, als we hem naar een Porsche Garage of specialist brengen. Zal deze dit verhaal bekent voorkomen? Oftewel is dit een bekent probleem? En weet hij wat hij dan moet offeren om de angel van het probleem te verhelpen???

Bij voorbaat dank voor uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Erik

Diag 0
badge

9 jaar

Ga eens zoeken met google op "cayenne oil problems" en je zult versteld staan van het aantal klachten.
Katalysatoren en olie gaan nu eenmaal niet samen. Dat geldt ook voor andere merken, zoals de de Kia 2.4L motor.

Wij hebben zo'n V8 binnen gehad voor diagnose waar een forse kras in de cylinderwand (mede) verantwoordelijk was voor het olieverbruik.
Helaas mochten we hem niet repareren. Dus wat er verder allemaal kapot was weet ik niet.
Wat mij betreft is het dus een bekend probleem en is het een gok om de auto af te nemen.
Maar dat is een beslissing die de klant moet nemen.
Ik zou eens kijken in de cylinders met een endoscoop als de klant de auto wil houden.

oldford 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche Cayenne of stel zelf een nieuwe vraag.