👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Heb een probleem met mijn 911 '84 bij het volledig sturen naar een zijde op een harde ondergrond. Het voorwiel wordt precies vooruit geduwd en de wagen schokt dan. Al opgekrikt om de stuurstangen chappen,spel op lagers te controlen maar deze voelen ok. Achteraan ook een kant opgekrikt om te zien dat het difrentieel goed werkt en werkt goed. Kan iemand mij nog een tip geven??
Alvast bedankt!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zoek je een probleem, wat er niet is???? Als de auto stilstaat en je draait het stuur ?? Dan zal er iets wringen.... Zelfs bij langzaam rijden hoor je in veel parkeergarages autobanden piepen of zelfs gillen.. bij snel rijden hoor je dan niets.
[quote=cor van jaarsveld]Zoek je een probleem, wat er niet is???? Als de auto stilstaat en je draait het stuur ?? Dan zal er iets wringen.... Zelfs bij langzaam rijden hoor je in veel parkeergarages autobanden piepen of zelfs gillen.. bij snel rijden hoor je dan niets.[/quote]
Vergeten te vertellen dat dit is als je rijdt,dan hoor je klak en voel je de schokken.
11 jaar
Akkerman- principe. Moet er voor zorgen dat het binnenste wiel een (veel) kleinere cirkel draait dan het buitenste. Elke fabrikant heeft (had) daar zijn eigen ideeen over. Links en rechts moeten in ieder geval hetzelfde reageren. Tijdens het uitlijnen behoort het zg uitspoor in de bocht te worden gecontroleerd. Meestal is correctie mogelijk door 1 spoorstang langer en de ander korter te maken. Een kromme pitmanarm (stuurarm) zal het principe ook verstoren, dat is niet te stellen.
Verder kan elke speling in de stuurinrichting of de wielophanging of verschil in spanning op bv silentblocs ook voor het euvel zorgen...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 911 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar