Geluid is beste te horen bij onbelaste motor. Tijdens normaal rijden valt het nauwelijks op.
Vanaf 1400 toeren komt er een ratelend geluid boven. Dat geluid vervliegt op hogere toerentallen in alle andere geluiden
Het is ook echt exact bij 1400 toeren. 50 toeren minder en het is weg
Bij gas loslaten vanaf ongeveer 2500 toeren hoor je het rateltje ook eventjes, precies na loslaten gaspedaal.
Geluid lijkt weg te komen uit de kop bij de 1e cilinder. Heeft ook wel wat weg van nagelen wat oude diesels koud nog wel eens doen.
Motor loopt top, trekt ook goed en rookt niet. Heeft 150.000km gelopen
Nu is net de distributieset vervangen maar de riem staat 100% goed. Klant weet dat uiteraard niet zo zeker...
Want het geuid kwam hem niet bekend voor (of hij heeft het gewoon nooit gehoord, want onder het irjden is het nauwelijks waarneembaar. Alleen als je erop let)
Mijn ideeeen:
Nokkenasversteller?
Verstuiver? (maar dan zou did toch ook zwart mogen roken?)
Meerdere roepen krukas / drijfstanglagers. Maar daarvoor is het geluid volgens mij echt e zacht
Nog meer ideeeen ??
Want deze klant heeft helaas al een verleden van grote motorschades na uitvoerige onderhoudsbeurten en wil 100% zeker niets oplopen onderweg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk toch krukas. Komt bij deze motoren vaker voor. Zal in de komende tijd erger worden en dan is het einde verhaal. Heb ik twee jaar geleden ook gehad. Deze auto had pas 90000 km gedraaid.
Verstuiverreiniger toegevoegd en nu even aanzien. Gaat al 3000km goed
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar