close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: 1.8 16v of 2.0 16v en LPG

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16v

Ik overweeg voor het eerst sind mijn eendje in 1988 een Franse auto te kopen, mijn voorkeur gaat uit naar een Laguna van PLM 2003 op gas: G3 dus.
Een 1.6 16V lijkt mij wat onder gemotoriseerd... Dus kijk ik naar de 1.8 16v (evt. de 2.0 16v).
Hoe doen die het op LPG?
Specifieke problemen?
Dingen om op te letten bij aankoop?
Ik hoor vanalles over elektrische problemen, is het zo erg of valt het wel mee?

Groeten, Pieter
(BMW monteur)

Geplaatst door

pjeter69 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het is erg!

matthijs26 0
badge

17 jaar

bij laguna moet je gewoon het phase2 model kopen is probleemloos
en dan een 2.0 is lkkr vlot en heef pk's genoeg

willem1 0
badge

17 jaar

Hoe herken ik het phase2 model? (bouwjaar uiterlijke kenmerken etc)
Is de 1.8 net zo goed, alleen iets trager? (er worden namelijk veel meer 1.8en aangeboden)

pjeter69 0
badge

17 jaar

[quote=willem1]bij laguna moet je gewoon het phase2 model kopen is probleemloos[/quote]
WAUW!!!!!

DAT is een boute uitspraak!!??

Maar ja, als je storingen niet als een probleem ziet, is de Laguna idd all snel "probleemloos".....

Santa 0

17 jaar

bij een phase 2 is het echt gewoon goed dat zie ik zelf dachelijks en zijn echt weinig problemen

bij phase 2 heb je geen 1800 meer alleen een 1600 en een 2000

willem1 0
badge

17 jaar

OK alleen 1.6 en 2.0, maar hoe herken ik een phase 2?
Vanaf wanneer zijn die op de markt?

pjeter69 0
badge

17 jaar

Phase 2 is te herkennen aan een ander front, lijkt meer op een Megane. Ze zijn begin 2006 op de markt gekomen dacht ik.
En inderdaad Santa, ze zijn gewoon goed.

8je 0
badge

17 jaar

Ach, Phase 1 of 2 of 3.............
't Is om het even......

IEDEREEN is op de hoogte van het debacle LAGUNA................

So it better be good now...........???

Maarruh............. begin 2006 op de markt gekomen............

Dus eigenlijk nog maar NET..............

En ze dan al "GEWOON GOED" noemen gaat MIJ te ver!

Een model wat al ongeveer 6 jaat schrik en angst inboezemt is nu ineens "gewoon goed"...?
Laten we het hopen!

Goed voor WIE......?????

(witte raven zijn er overal; overal zijn mensen die witte raven menen te zien.....)

Vrij vertaald naar: cijfers liegen niet en leugenaars cijferen...............)

Santa 0

17 jaar

een laguna 1.8 16v kan je het beste kopen na het bouwjaar 2003 let dan wel op de km stand zo rond de 150.000km kan het wezen dat de kleppen plus zittingen op zijn als er al een een geprepareede kop op zit dus met nieuwe kleppen en gaszittingen kan je er weer genoeg km's mee maken de kinder ziektes zijn er ook al uit dan oke kan nog wel een een kogeltje of een ruime spoostangkogel op zitten maar verder valt het best wel mee niks meer probleempje als andere auto met hogere km stand

MrRiP 0
badge

17 jaar

[quote=8je]En inderdaad Santa, ze zijn gewoon goed.[/quote]
Het feit dat je de waarheid niet uit het oog moet verliezen wil toch eigenlijk gewoon zeggen dat hij niet te vertrouwen is...

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=8je]Phase 2 is te herkennen aan een ander front, lijkt meer op een Megane. Ze zijn begin 2006 op de markt gekomen dacht ik.[/quote]
maart 2005 om precies te zijn.

AS1 220

17 jaar

In geval van Renault wil ik je met klem adviseren om voor het Omegas systeem te gaan en zeker niet voor het oudere EAS-systeem. Beide systemen zijn door Eurogas op de markt gebracht. Aanvankelijk was het EAS-systeem goed genoeg voor de oudere versies van Renault. Maar met de komst van de 16V motoren bleek het systeem al snel hopeloos verouderd. Het nieuwe Omegas is wat dat betreft veel beter.

Ach ja, vanaf maart 2005 op de markt is ok nog niet zo heel lang. Maar ik heb in die 2,5 jaar nog geen noemenswaardig probleem met die auto's gehad, in tegenstelling met de phase 1 die soms al binnen 2,5 maand binnenkwam. (hetzelfde gaat op voor de Megane)


Santa schreef:
Een model wat al ongeveer 6 jaat schrik en angst inboezemt is nu ineens "gewoon goed"...?

Je bedoeld: Toen een slechte auto, nu dus ook een slechte auto.

Dan zijn volgens jou ALLE franse en italiaanse auto's dus roestbakken, hebben ALLE duitse auto's harde stoelen en zijn ALLE japanse auto's probleemloos?
WAKE UP!!
Hoe dan ook, de kwaliteit is MERKBAAR BETER geworden!

Misschien een HEFTIGE reactie? Vast wel, maar het gebruik van die hoofdletters strijkt mij TEGEN de haren in!

vr. gr. Bert

8je 0
badge

17 jaar

[quote=8je]Hoe dan ook, de kwaliteit is MERKBAAR BETER geworden![/quote]
Dit wordt ook precies gestaafd door de Laguna pechstatistieken.
2001 en 2002 veruit het slechtst van allemaal, 2003 een halvering van de pechgevallen maar nog wel achter op de concurrentie, 2004 aansluiting en 2005 op het zelfde nivo als een Avensis.

Voor de Laguna III heeft Renault grote plannen. Dat moeten ze nog waar maken maar dat sterk de intentie wordt getoond is in ieder geval voor het eerst. Vooral het 2-kleurige interieur is wat mij betreft helemaal geslaagd.

AS1 220

17 jaar

[quote=8je]Hoe dan ook, de kwaliteit is MERKBAAR BETER geworden![/quote]
Nou, da's ook niet zo moeilijk gezien het verleden van deze geweldige voiture..............

Of bedoel je de BANDENSPANNING......?? ;)

Santa 0

17 jaar

[quote=8je]Phase 2 is te herkennen aan een ander front, lijkt meer op een Megane. Ze zijn begin 2006 op de markt gekomen dacht ik.
En inderdaad Santa, ze zijn gewoon goed.[/quote]
Hahaha, okee, ik hou wel van een grapje....!!

"Goede wijn behoeft geen krans, de Laguna echter steeds een nieuwe kans...?"

Nou, kennelijk zijn er dus meer mensen (waaronder Renault zelf) die vinden dat de Laguna nou niet echt zo super is...

Daarom ff een geciteerd stukje uit een autoblad:

"De nieuwe Laguna moet tot de beste drie auto's in zijn klasse gaan behoren, aldus Renault.
Het oude model kende nogal wat kwaliteitsproblemen.
Daarom zijn met de nieuwe Laguna ongekend veel kilometers gemaakt.
Ook heeft Renault gebruik gemaakt van de expertise van concerngenoot Nissan om de kwaliteitscontrole in de fabriek te verbeteren.
En elke Laguna wordt bovendien uitvoerig getest bij het verlaten van de fabriek."

Ik werd er ff helemaal stil van..... Gewoonweg emotioneel om te lezen dat elke Laguna uitvoerig wordt getest bij het verlaten van de fabriek....!! Voorheen dus NOOIT....??? Of gewoon niet uitvoerig genoeg...?

Enfin, 't staat te lezen in Autokampioen nummer 13 van 2007 op blz. 16.

Santa 0

17 jaar

Elke auto die van de band af loopt wordt gecontroleerd, ook de eerste laguna's van 2001.
Men wil er gewoon een beetje reclame mee maken.
Men moet de klant ten slotte er van overtuigen dat de nieuwe laguna perfect is.
Een slechte naam raak je moeilijk weer kwijt.
En echt niet elke laguna heeft kwaliteitsproblemen die van mij is van 2001
heeft 184.000km. gelopen en ben er nog steeds heel tevreden over.
En de vialle lpi installatie is ook probleemloos.

daantje10 0

17 jaar

never ending story over dat imago... :S

als je zelf monteur bent valt het nog mee...

let er gewoon op dat je een ''nette'' auto koopt

veel voorkomende dingentjes:

-achteras bussen ingescheurd (vooral GT) dan moet de as eronderuit ))
-speling stuurkogels zowel binnenste als buitenste
-17'' velg ''silverstone'' (Y profiel spaak) gaat snel krom
-raammechanisme kapot of vreselijk piepen (vervangen enige optie)
-gezeik met dat apart te openen achterruitje (was optie vermijden)
-lendesteun kan kapot gaan (stoel eruit en best wat werk)
-klepdekselpakking kan lekken (nokkenassen ''los'' in de kop redelijk wat werk en speciaal gereedschap noodzakelijk)
-de D-riem komt nauw (los krukastandwiel) zorg dat je 100% zeker bent van je zaak anders 16 kromme kleppen
-penbobines kunnen stuk gaan soms met een aantal tegelijk (vooral K motor 1.6/1.8 F motor veel minder 2.0)
-vermijd de 2.0 ide trouwens :)

electronisch? vaak stekkers/contacten ed. tja de kosten voor de particulier zijn vaak vooral de diagnose en die kan jij zelf doen toch?

let op moet zich zelf starten met 1 (!) druk op de knop als je de knop vast moet houden is je kaartlezer kapot en die is duur...

ben ik iets vergeten? :S


koop gewoon een nette auto en hou wat geld achter de hand voor bovenstaande geintjes... lekkere auto verder

Devvo 0
badge

17 jaar

Overigens id die kapotte kaartlezer wel weer te repareren.

sjaak r 0
badge

17 jaar

de laguna is gewoon een fijne auto
en de storingen vallen allemaal best mee.
er word vaak van een mug een olifant gemaakt.

sjaak r hoe wil je die kaart lezer repareren ?

pbs 0
badge

17 jaar

[quote=pbs]de laguna is gewoon een fijne auto
en de storingen vallen allemaal best mee.
er word vaak van een mug een olifant gemaakt[/quote]
je hebt helemaal gelijk man! want wie komt er nou eerlijk voor uit dat hij of zei een miskoop heeft begaan....
indien men blind genoeg is om alle rekeningen te betalen... ''een prima auto''

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

@pbs gebruik eens de zoekfunctie. Staat hier wel beschreven hoe het moet

sjaak r 0
badge

17 jaar

sjaak, hoe repareer jij die kaartlezer ???

TesT 0
badge

17 jaar

sjaak ben ik ook benieuwd naar heb er nog geen kapot gehad maar zeg wel dat ze heb er met beleid in moeten duwen

willyvan 15
badge

17 jaar

Haal de kaartlezer er uit. open deze voorzichtig en je zult zien dat er een plastic palletje is afgebroken van ongeveer 3 cm lang en 3 a 4 mm breed. Deze weer op de juiste plaast vastlijmen.

sjaak r 0
badge

17 jaar

gebruik eens de zoekfunctie van dit forum,
Dacht dat er ergens ook nog een reparatievoorbeeld staat met foto's, kon deze zo gauw niet vinden :S

sjaak10918 0
badge

17 jaar

Als je toch van franse auto's houd dan had ik een C5 genomen.

die zijn goed en betrouwbaar.

mvg reza

Battle 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.