het probleem is hij krijgt geen benzine
aanvoerslang los contact zetten pompt hij wel
aalleen de inspuitunit laat niet door
even uitgewisseld met een andere(van een werkende auto)
deed het ook niet
nou zit/zat/hoort etc etc er een start onderbreker erin tezitten
alleen deze heeft het zolang de eigenaar de auto heeft niet gedaan
niet nodig geweest
even wat autergrond info
de auto heeft een gebroken distriebutie gehad OPgelost met een ruilmoter
electrotechnis is alles behouden van de originele motor
auto heeft +- 1,5 gelopen bij mij in de garage
daarna heb ik 2.9 km kunnen rijden en sind dien doet hij het niet meer
en ben een beetje radeloos op dit moment
Geplaatst door origineelste (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Als je start, heb je dan wel vonk op alle cylinders?
origineelste (0), 13 jaar geleden
ja alle vier ontsteken
origineelste (0), 13 jaar geleden
maar wat heeft de onsteking temaken met de benzine toevoer
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Dan werkt er in ieder geval een deel van de elektronische besturing. Zoals de melding van de krukaspositie.
Ook betekent het dat de motor-computer en de bobine stroom krijgen.
Meet eens of er 12 volt aan komt bij de injectoren. Stekker los en op 1 pen moet 12 volt staan.
Misschien moet je even starten om het te kunnen zien.
origineelste (0), 13 jaar geleden
ik heb 1 injector en geen injectoren welke kabel dien ik door temeten van de 4
en hier staat neem ik aan een +
origineelste (0), 13 jaar geleden
kan ik de krukaspositie sensor testen of deze wel of niet werkt
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Je hebt dus een monopoint injectie? Met zo'n huis wat op een carburateurhuis lijkt?
De injectors die ik ken hebben altijd maar 2 aansluitingen. De ene met +12volt, de andere wordt door de ecu bestuurd.
origineelste (0), 13 jaar geleden
ik heb een carbarateur achtig huis/unit
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Injector zit in het midden van dat huis. Als je de bovenkant los haalt kun je die zien zitten.
Als je de motor start en de injector zou werken, kun je zelfs de benzine zien die ingespoten wordt.
De monopoints die ik gezien heb, hadden allemaal een injector met 2 aansluitingen.
origineelste (0), 13 jaar geleden
dit klopt alleen hij spuit daar dus niet in
op het moment dat ik daar van af de accu 2 kabels naar toe leg
doet hij het wel
maar in de stekker(bruin) die op de monopoint unit zit zitten 4 draaden
origineelste (0), 13 jaar geleden
wat kan bepalen of de inspuitunit open of dicht blijft staan
origineelste (0), 13 jaar geleden
inmiddels een andere monopointinjectiehuis gemonteerd deze werk wel ???
als ik hem opcontact zet word er een paar seconden brenzine in gespoten
ook tijdens het starten spuit hij benzine in
maar volgens mij teveel
tevens heb ik ook liggen kloten met de sleutel (werkte vorige keer ook )
ik heb de bougie,s vervangen
en toen was de accu leeg
die staat nu aan de oplader
dus morgen poging 1589642
origineelste (0), 13 jaar geleden
accu opgeladen liggen kloten met de slutel en hij start nog steeds niet
er zit een start onderbrekering(soort van )
maar deze heeft nooit gewerkt
zou hij nu wel zijn gaan werken omdat er 5 weken geen accu in gezeten tehebben
origineelste (0), 13 jaar geleden
ik laat hem morgen vroeg uit lezen
tijdens het slepen kwam ik op het idee ik probeer het zo eens
het vreemde is dat hem dus wel aan kan slepen
maar als ik het gas los laat slaat hij weer af