Hallo mensen,
Ik heb een laguna grandtour v6
Deze geeft de storing uitlaatgas regeling defect raadpleeg dealer
Nu is de auto uitgelezen en kwam er uit ontstekingstoring cil 3
dus de bobine was hoogst waarschijnlijk kapot
nu heb ik drie bobines vervangen van cil 1 2 en 3
Alles in elkaar gedraaid en nu schokt de auto bij stationair ook het toerental gaat lichtelijk heen en weer.
dus heb ik de egr klep schoongemaakt en ook de lamba's een voor een uitgeschakeld maar het word niet beter of slechter
de auto trekt wel gewoon goed door.
Als ik de de airco pomp vol aanzet dan word het helemaal erg
net of je in een massage stoel zit zo schokt/trilt ie dan.
De oliedamp slangetjes die naar de kleppendeksel en naar de luchtfilter gaan zijn wel heel poreus en heb er wat vervangen
niet orgineel maar gewoon zelf een slangetje ertussen gezet.
dus ik weet niet meer wat ik kan doen wie kan me helpen?
mvg patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je mengselprobleem hebt en niet een bobine probleem. Mengsel is waarschijnlijk veel te arm.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren. Vooral luchtmassameter en lambda sondes.
Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?
Hallo old ford
bedankt voor je reactie
UItlaat is helemaal dicht en de vacuumslangetjes tja die zijn zo goed als mogelijk want dinsdag kan ik pas
die nieuwe slangetjes ophalen bij de dealer.
De bougies en brandstoffilter zijn zover ik weet niet zo heel lang geleden vervangen (de auto heeft 150000 km gereden)
En voor het uitlezen kan ik dan pas maandag naar de dealer
weet je misschien nog iets wat ik kan proberen?
14 jaar
In de categorie lekke slangen:
Heb je ook gekeken naar de rembekrachtiging? Als daar een vacuum-slang aan zit die loshalen en afstoppen.
Zelfde geldt voor de afzuiging van het koolstoffilter. Die klepjes blijven ook wel eens open staan.
Heb je gecontroleerd of de carter-ventilatie niet open is?
Beste methode is slang los halen en afstoppen met een passende bout die je erin draait. Eventueel vast zetten met een slangeklem.
Dit soort lekkages kun je ook zoeken/vinden met een bus remmenreiniger. Je spuit wat op de verdachte plaatsen - slangen/pakkingen.
Als de motor anders gaat klinken of het toerental verandert heb je een lek gevonden.
Vergeet hierbij niet de pakking tussen gasklephuis en inlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk en kop.
Weet je welke cylinder het probleem veroorzaakt? Een voor een de injector stekker los halen.
Gaat de motor slechter lopen dan doet die cylinder mee. Verandert er niets dan doet de betrokken cylinder helemaal niet mee.
Uitlezen kan ook door een universeel gedaan worden met een generieke EOBD-scanner.
Krijg je misschien niet alle foutcodes, maar in ieder geval de belangrijkste (in dit geval die storing die de foutlamp aan zet).
zet de bobine'sdie je over hebt na vervanging van cil 1 2 3 eens op 4 5 6
cilplaatsing in wp hand boek en in de clip staan in sommige gevallen verkeerd
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar