auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: 1.9D Verhoogd stationair toerental

Bouwjaar: 1997

Het verhoogd toerental bij koude motor werkt niet meer. Is nu de koudemotorthermostaat defect en waar zit deze?

Tevens valt met ingeschakelde airco het toerental tijdelijk naar 400 tpm ipv 900 tpm wanneer ik de koppeling intrap. Heb een schakelaar bovenaan het koppelingspedaal losgehaald en nu blijft de motor met ingeschakelde airco wel continu 900 tpm draaien. Wat is er mis?

Geplaatst door

Renault_liefhebber (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Indien dit een motor is met indirecte (mechanische) injectie kan ik je misschien helpen! De sensor is dan een wassen element dat met een gewone metalen draad verbonden is op een stang aan de injectiepomp, in de buurt waar ook de gaskabel toekomt. Dat wassen element staat ongeveer in het midden van de motor, onder de cilinderkop aan de kant van de injectoren. Misschien is de afstelling gewoon wat verlopen en kan je die opnieuw instellen bijna zoals je een fietsrem van vroeger bijstelt. Maar dit is alleen indien het een mechanische injectie is! En de airco : dat zal ook wel verholpen zijn als de koudstart weer normaal werkt.

Walter11898 0

19 jaar

Walter, het is inderdaad een mechanise inspuitpomp.

Ik kan zo 1 2 3 niet voor de geest halen wat je bedoeld met de sensor. Wat is de functie van de schakelaar bovenaan het koppelingspedaal. Deze is nu los en nu blijft de motor wel harder lopen met airco aan.

Wat is er met je auto gebeurd? Het lijkt erop dat je anti-afslagschroef is verdraaid (ivm het te ver terugvallen van je toerental. Op deze bout rust je gashevel van je brandstofpomp als het gaspedaal niet bediend wordt. Een heleboel prutsers denken dat je hier het stationaire toerental mee afsteld.

Een wasthermostaat zit niet op deze auto. Het versneld stationar lopen wordt geregeld met een vacuümbalgje.

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

Henkie, er is niets met de Renault gebeurt. Plots is het verhoogd stationair "defect" geraakt. Die vacuumbalg waar je het over hebt, zit deze op het uitlaatspruitstuk?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.