Beste mensen!
Het 5-je van mijn vriendin slaat af na dat ze moet remmen stoplichten, rotondes ed. Dit gebeurt altijd als de motor al goed warm is +/- 15 km gereden.
Onder het rijden voelt ze heel sporadisch ineens een schok, auto slaat verder niet af, maar misschien dat het er iets mee te maken kan hebben.
Alvast dank voor jullie reacties!!
Gr. Roel
Geplaatst door Roel22 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden
Stationaire sproeier verstopt. Deze er uit halen en doorblazen.
Roel22 (0), 17 jaar geleden
Dankjewel voor uw reactie!!
Zou u me kunnen vertellen waar die ongeveer zit?
Mijn dank is groot!
Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden
Het is al 'n tijdje geleden: luchtfilter er af. Zit nagenoeg altijd aan een van de zijkanten in het huis gedraaid. Is koper-kleurig en kun je met 'n schroevendraaier los halen. Anders even 'n garage in de buurt vragen.
Gr.
Roel22 (0), 17 jaar geleden
Nu kom ik erachter dat het een injectie is dus de stationairsproeier zal het dan wel niet zijn denk ik....Iemand??
timhoeks2 (0) PRO, 17 jaar geleden
kijk even naar de stationair motor. dingetje wat gaskep opvangt. daar moet bij draaiende motor en het afzetten van de motor beweging in zitten. hoe hard stationair loopt de motor? lekke inlaat pakkingen komt ook super vaak voor bij die dingen. als die echt heel erg slecht zijn kan ie daar ook op stilvallen/slecht stationair lopen.
Roel22 (0), 17 jaar geleden
Dankje Tim, ga vanavond kijken!
Roel22 (0), 17 jaar geleden
Heb vanalles geprobeert vandaag, maar het mag niet baten. De auto loopt opzich best hard stationair.
Hoe merk je eigenlijk dat de kleppen gesteld moeten worden?
Iemand nog suggesties?
willie12155 (0), 17 jaar geleden
ik dacht dat er bij die auto's iets was van kromtrekken van de onderkant van de carburateuhuis of voetplaat. Dacht dat ie dan bij warme motor afsloeg. moest dan een beetje afvijlen. misschien weten de de monteurs van die generatie het wel. zal wel eens navragen
Groeten willie
timhoeks2 (0) PRO, 17 jaar geleden
ook dat. maar ik zou eens met remmenreiniger spuiten op de inlaat pakkingen. als de motor daar fel op reageerd alles los en vervangen. daar zal dat stilvallen ook wel mee over zijn. dat vlakvijlen waar mijn voorgangers het over hadden komt meer bij een twee-traps carburateur voor. bij de injecties is het 90% met vervangen van de pakkingen over. las gelijk de egr klep dicht als je die er ook af hebt.
Roel22 (0), 17 jaar geleden
Tim hartstikke bedankt kerel! Moet ik dat doen met stionairdraaiende motor? Het gaat dan om de pakking van de inlaat. Zag wel toen ik het luchtfilterhuis eraf had, dat onder de gasklep waar 2 delen op elkaar komen, dat daar wat van die dikke zwarte smurrie zit. Duid volgens mij ook op een lekkage!?
Bedankt! Gr. Roel
timhoeks2 (0) PRO, 17 jaar geleden
lekkage of vloeibare pakking, zou allebei wel kunnen. maar laat de motor stationair lopen en spuit dan wat remmenreiniger in de richting van de pakkingen. het is met name de pakking die tussen het inlaat en uitlaatspruitstuk zit. als je motor reageerd (flink hoger of lager lopen) zijn ze lek. als ze echt kapot zijn valt ie zelf stil als je spuit! vervang dan alles wat daar zit aan pakkingen en las die egr dicht. succes!!!!
Roel22 (0), 17 jaar geleden
Ik ga dat woensdagavond allemaal proberen, want dan krijgt ie ook nieuwe olie! Hoe het zit met die egr klep moet je me ff uitleggen....als je wil.
Wederom heeeeel erg bedankt!