close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: aankoop laguna rxt 2.0 1997

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hallo,
ik ben op zoek naar een ander auto en heb een mooie laguna op het oog.

ik zou graag willen weten wat veel voorkomende mankementen zijn bij deze auto's en wat de aankooptips zijn.
deze heeft 188.000 gelopen.

wie kan mij helpen?

alvast bedankt
groetjes pim

Geplaatst door

pim_914 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

in 1997 kwam de fase 2. Die is nog wat beter dan de 1e serie.

veelvoorkomende problemen:
- verbrande kachelmotor (rook uit de ventilatieroosters). Koop je nieuw bij de sloop voor 190 Euro.
- verstopte kachelradiateur bij de 4 cilinder motoren. Doorspoelen werkt meestal.
- defecte achterruitverwarming. Oorzaak: witte stekker links in kofferbak, draadbreuk bij de klep of verbrand bij de zekeringkast)
- startmotor heb ik zelf 2x moeten vervangen bij mijn V6 destijds

verder goede auto.

AS1 230

15 jaar

Dit model is vrij probleemloos.ik kan me zo gauw geen echte minpunten van dit model voor de geest halen.
Wat wel belangrijk is is natuurlijk het onderhoud en hoe er mee omgesprongen is.
Penbobines zijn een zwak punt.
Ga er mee rijden en kijk hoe die schakelt en of je geen bij geluiden hoort en of de airco werkt.
Kijk of de distributieriem op tijd vervangen is.

primera p11 0

15 jaar

[quote=primera p11]Penbobines zijn een zwak punt.[/quote]
bij mijn weten hebben de 4 cilinders nog een verdelerkap.
De V6 12V heeft 2 dubbele bobines zonder verdelerkap.

AS1 230

15 jaar

ik heb zelf ook een laguna rxe 2.0 - automaat .

rijdt echt geweldig .

alleen in het stads verkeer is een laguna niet echt zuinig +/- 1op7 tot 1op8.
op de snelweg bij constante snelheid verbruikt hij een stuk minder +/- 1op16 tot 1op18

bekende problemen van een laguna zijn :

interieurkachel raakt snel vervuilt / verstopt
blower (interieur ventilator) gaat wel eens kapot
achterruit verwarming kan er mee stoppen (meestal defecte kabel)
lampjes op het dashbord gaan soms aan terwijl er niets mis is
heb wel eens gehoord dat bij sommige types / modeljaren de voorste spiraal veren kunnen breken .

wat betreft de km-stand kunnen deze motoren (mits goed onderhouden) heel wat km aan

verder zijn het echt heerlijk luxe rijdende auto`s , welliswaar wel duur aan de benzinepomp en het onderhoud,
maar daar krijg je wel een luxe reisauto voor terug en dat maakt veel goed.

suc6 Tinus

Tinus11474 0

15 jaar

bedankt voor deze informatie allemaal, hiermee kan ik al een heel wat duidelijkere beslissing maken!

groetjes pim!

pim_914 0

15 jaar

[quote=Tinus11474]alleen in het stads verkeer is een laguna niet echt zuinig +/- 1op7 tot 1op8.
op de snelweg bij constante snelheid verbruikt hij een stuk minder +/- 1op16 tot 1op18[/quote]
de 2 liter staat bekend om z'n dorst inderdaad. Ter vergelijking: ik haalde 1:10 met mijn V6.

[quote=Tinus11474]interieurkachel raakt snel vervuilt / verstopt
blower (interieur ventilator) gaat wel eens kapot
achterruit verwarming kan er mee stoppen (meestal defecte kabel)[/quote]
nog iemand die uit ervaring spreekt ;-)

[quote=Tinus11474]heb wel eens gehoord dat bij sommige types / modeljaren de voorste spiraal veren kunnen breken.[/quote]
dat komt inderdaad algemeen bij Renault voor. Ik dacht vooral bij de Twingo. Ik heb ze ook moeten vervangen.

AS1 230

15 jaar

Met een automaat op de snelweg 1 op 16/18.
Daar geloof ik helmaal niks van.
Ik denk dat een gemiddelde van 1op 9/10 het hoogst haalbare is.

primera p11 0

15 jaar

Nog iets:
Ik had een Laguna van het eerste uur (1994). Ik ben bij een APK onofficieel gewaarschuwd voor roest aan de dorpels. Ze hadden het wel vaker gezien maar zo slecht als die van mij niet. Mijn broer gaat de motor eruit rossen en in een donorauto gooien. Ik dacht de 1e die hij ging bekijken al gelijk hetzelfde probleem had.
Het gaat vooral om de rand onder de dorpel. Die mag niet over een groot stuk zijn weggerot.

AS1 230

15 jaar

fase 1 loopt tot 2001 en is vergeleken met de fase 2 probleemloos.en die roest aan de dorpels heb ik nog niet in ermstige mate gezien behalve door beschadiging van een krik.

voor de volledigheid:
Laguna 1 fase 1: 1994-1997
Laguna 1 fase 2: 1997-2000
Laguna 2 fase 1: 2001-2005
Laguna 2 fase 2: 2005-2007
Laguna 3 fase 1: 2007-

AS1 230

15 jaar

zit nagenoeg geen verschil in ik rij al jaren in die dingen doe er niets aan en roesten doen ze bij mij ook niet.en ik heb er misschien wel een paar duizend van die apparaten gekeurd nooit 1 gehad met ernstige doorrottings verschijnselen. gr john

heb de auto gekocht en veel plezier van!

bedankt voor de tips!

pim_914 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.