Mijn ABS controlelampje op de dashbord blijft branden. Ben op zoek gegaan naar de ABS sensoren en kom tot conclusie dat de ABS ring op de linker vooras verdwenen is.
Mijn vraag is:
Is hiervoor een nieuwe losse getande ABS ring te koop en is deze dan vast te lijmen op de oude as.
Is het mogelijk om het gedeelte vanaf de homokoneet met daarop de ABS ring tot aan de asmoer te vervangen.
Moet ik een kompleet nieuwe linkervooras monteren.
Graag jullie reactie's
Groet Anton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aandrijfas Li.
L:651.0mm A:21 Abs Ring:44
Handbak Bak:jb1/3,jc5 Gkn 165.85
Jerry, mijn auto is inderdaad met schakelbak. Is deze ring bij de dealer of in de handel te bestellen. Heb je evt. nog nummers of aanwijzingen?
Kun je je antwoord wat meer toelichten?
bvd Anton
17 jaar
nummers verschillen per leverancier
deze zijn van mijn grossier bruto ex btw
en zij leveren alleen een completeas
als je een nieuwe hebt zie je vanzelf de borging aan de bak
andere zijde wiel eraf centrale moer los fusee los as eruit en andere erin
let wel dat er olie uit de bak komt dus eerst aftappen
[quote=CARS&MOTORS]nummers verschillen per leverancier
deze zijn van mijn grossier bruto ex btw
en zij leveren alleen een completeas
als je een nieuwe hebt zie je vanzelf de borging aan de bak
andere zijde wiel eraf centrale moer los fusee los as eruit en andere erin
let wel dat er olie uit de bak komt dus eerst aftappen[/quote]
Ik begrijp dat je er alleen een nieuwe as in kunt plaatsen en niet alleen een nieuwe ring. Klopt dat?
Wat kost een nieuwe as ongeveer ex btw?
17 jaar
staat er
165.85 ex btw
Ik sta er nog steeds van te kijken dat er geen losse ring te koop is. Dit is toch zonde om een goede aandrijfas te vervangen.
Het lijkt mij dat zo'n abs ring enkele euro's kost. Het vervangen van de as en div. andere kleine dingen die hier bijkomen zoals versnellingsbakolie en arbeidsloon kosten enkele honderden euro's.
Wie o wie weet raad!
17 jaar
sloop
Ben je al bij de dealer langs geweest om te vragen voor een losse ring ?
is niet los leverbaar
[quote=ksie]Ben je al bij de dealer langs geweest om te vragen voor een losse ring ?[/quote]
Hallo Ksie,
Ik heb 1 dealer gebeld en die had het nagekeken en verteld dat het niet mogelijk is om een losse ring te bestellen. Hij adviseert om een nieuwe aandrijfas te monteren. Ik vind dit eigelijk van de zotte, omdat het verspilling is van materiaal en euro's.
Het lijkt mij dat er toch wel ergens via het één of ander bedrijf mogelijk moet zijn om daar een nieuwe abs ring op te monteren is.
Graag jou reactie.
Anton
ps, het gaat om een ring met 44 tanden, doorsnee van +/- 77 mm, 7.5 mm breed, 5 mm hoog incl. de tandhoogte van 2.5 mm.
17 jaar
is niet mogelijk
ben ook al aan t zoeken geweest
zit niks anders op dan een nieuwe as te monteren
of van de sloop
wat ik al door gaf
enkel de homo keneet
Jerry,
Ik heb via een rembedrijf begrepen dat hij wel losse ringen heeft, maar ik weet niet of die abs ringen van een renault zijn of een ander merk.
17 jaar
kan je proberen als ze exact gelijk zjn
ervaring is dat de ringen later toch los gaan zitten
ik hoor wel verhalen vast lassen maar dan heb je weer een afwijking in de ring die het abs weer een verkeerde werking geeft
ik zelf vervang de homo keneet
zeker en betrouwbaar
[quote=CARS&MOTORS]kan je proberen als ze exact gelijk zjn
ervaring is dat de ringen later toch los gaan zitten
ik hoor wel verhalen vast lassen maar dan heb je weer een afwijking in de ring die het abs weer een verkeerde werking geeft
ik zelf vervang de homo keneet
zeker en betrouwbaar[/quote]
Als je de ring gaat warm stoken en dan laat krimpen op de as, zou dat geen optie zijn of vast lijmen.
Maar dan zou ik toch eerst een met de juiste maat moet zien te krijgen.
17 jaar
als je zo denkt kan je ookde oude ring laten lassen en monteren?????
Helaas de oude ring is er onderweg afgegaan. Ik heb de ring dus ook niet meer. De maten heb ik opgemeten van de rechter as.
17 jaar
probeer eens http://www.onderdelenlijn.nl/
17 jaar
ABS ringen zijn wel los te koop, moeten alleen ver weg komen :
http://www.alibaba.com/catalog/10667350/...
en met transport kosten en invoer ed is i net zo duur met montage als een homokenet
da`s waar.
www.van deyne.nl
bellen en ze sturen m op
www.vandeyne.nl
Nee, werkt ook niet.
Ik heb hem............... http://www.deijne.nl
die bedoel ik
hij heb r nog een over van dacar
toffe gasten
hebben altijd een oplosing of ander adres
anders gewoon kunnen niet helpen of ze zoeken en bellen terug
bestel daar veel2e hands voor jap en korea
maar deze hadden ze niet.
[url=http://imageshack.us][img]http://img339.imageshack.us/img339/2469/...[/img][/url]
en www.engelbert.nl of com
of japoto in wirdum
Jerry, voor dat ding heb ik het hele land afgezocht.
Niet te vinden, ja bij de dealer voor 1632,=
Ik heb hem uit Amerika laten komen voor 550,= incl. invoer , BTW en vrachtkosten.
dat heb engelbert voor mij al n paar keer gedaan uit roemenia
dit is overigens een zeldzaam type in nl
Wat je VER haalt is lekker.
Ik kwam die knaap toevallig tegen op internet: www.paulexports.com
Ik heb hem een mailtje gestuurd en hij heeft het spruitstuk/cat gewoon gekocht bij de dealer in Florida en opgestuurd.
Zeldzaam zeg je ?
Ik heb hier 2 auto`s met hetzelfde spruitstuk.
Hyundai Coupe 2.0 16V bouwjaar 2000.
Ga terug naar de dealer met de wagen en laat ze nog eens goed zoeken.Het onderdeelnummer wat bij de ring hoord is 7700856416 als het een handgeschakelde bak is.
[quote=ksie]Ga terug naar de dealer met de wagen en laat ze nog eens goed zoeken.Het onderdeelnummer wat bij de ring hoord is 7700856416 als het een handgeschakelde bak is.[/quote]
Ksie,
Bedankt voor je moeite. Ik zal teruggaan naar de dealer om de ring te laten bestellen.
Ik heb de dealer gebeld en ze zeggen dat dat waarschijnlijk een ring van een 2 liter scenic is. Ze kunnen hem wel bestellen maar dan moet ik hem ook afnemen. Ze hebben in het verleden weleens een ring besteld maar het nummer weten ze niet meer. Die ringen waren waarschijnlijk te breed en pasten niet. Helaas hebben ze de ring niet meer in het magazijn liggen. De maten weten ze ook niet. Met dit probleem gaan ze altijd de gehele aandrijf as vervangen.
De maten van de abs ring zijn:
44 tanden
+/- 75 mm binnenkant ring
7.5 mm breed
5 mm dik incl. 2.5 mm tand hoogte
type is jaof
Mijn vraag aan jou is of jij weet wat de maten van de ring zijn met bestelnr. 7700856416.
17 jaar
Hallo anton.Als je het chassinr geeft zal ik het verder voor je opzoeken.De maten van de ring weet ik niet.
Hallo Ksie,
Het chassis nr is VF1JA0FL519620641
17 jaar
Hallo anton .Helaas is voor dit type geen losse ring te krigen maar compleete aandrijfassen.
Wat je kunt proberen is een ring bestellen nr 7700856416 -- 35.78 incl btw en kijken of deze misschien past.De nr,s voor de assen zijn links 7711135233 --168.98 incl btw en rechts 7711135236 ook 168.98 incl btw.
Hallo Ksie, ik neem aan dat het geen renault prijzen zijn. Bij de dealer vertelden ze me namelijk dat 1 nieuwe as 410 euro ex btw kost.
17 jaar
Er is nog een andere oplossing. Die is wel wat onorthodox, maar werkt wel.
Je kan het signaal van de andere zijde pakken en vertakken naar de kant waar je het probleem hebt.
Weet ook wel dat het geen elegante oplossing is, maar dan werkt het abs systeem tenminste weer naar behoren al houdt je de abs computer natuurlijk voor de gek. Heb het ooit voor nood wel eens toegepast en het werkt wel.
Dan kun je daarna in alle rust naar een permanente oplossing zoeken zonder dat het systeem continu staat te loeien.
Sytze
ps. was bij een opel....weet niet 100% of het bij renault ook werkt, maar het lijkt me wel.
Hallo anton dit zijn de renault prijzen van ruilaandrijfassen.
ja en met een noodstop gaat je auto vanzelf weer trug naar het begin
Grappig Jerry ||||||||||||||||
[quote=ksie]Grappig Jerry ||||||||||||||||[/quote]
wat is grappig
signaal van de andere kant aftakken
rem je rijd door een plas of in de berm of ...
als je dan remt grijpt ditabs in
remt ie op 2 wielen totaal niet of op beide wielen vol
achtr remt ie max en dan gaat volgens de wet van de massa het voertuig omkeren en retour afkomst plek
wat je grappig noemt
leuk advies
als je dan adviseerd doe dan iets wat geen risico oplevert
koppel beide abs sensoren los van het fusee stuk en laat ze los hangen
geeft wel een storing maar remt in ieder geval normaal als zonder abs
over remmen ben ik niet grappig maar zeer serieus
als jij denkt dat je met een systeem als de remmen kan knoeien doe dat
maar niet met de auto van anderen
ik hoop dat je dit ook niet met klanten auto s doet
echte monteurs noemen dit beu..ha....ij
Sorrij Jerry. Het was niet zo bedoeld.
ok
maart ik vind dat er met remmn nooit geknoeid mag worden
alsiemand dat wel doet wordt ik zeer fel op dit soort mensen die in mijn ogen met levens spelen
Ho even Jerry! Klopt niks van vriend! Laten we zeggend dat het afgetakte wiel slipt, dan rem je en zal de remdruk begrenst worden totdat het wiel net niet meer slipt. Dat is dan dus een NIET slippend wiel links en rechts. Hoe kom je erbij dat een wiel niet meer zou remmen wanneer het abs syteem ingrijpt? Het wiel remt nog steeds. Pas wanneer het langzamer draait dan de achterste zal de abs ingrijpen. In alle andere situaties zal het abs systeem normaal werken met uitzondering van het ene wiel wat afgesloten is. Dat betekend dus dat er nooit meer dan 1 van de 4 wielen wegcontact verlies zou KUNNEN zijn. Het hydraulische netwerk van het remsysteem blijft volledig intact en volledig operationeel. Alleen in een zeer uitzonderlijke situatie KAN er slip ontstaan, maar dan niet zoals jij zegt op alle wielen of de achterwielen. Want ook aan de achterwielen hangt een abs sensor dus die kunnen niet (zoals jij beweert) dan plotseling wel gaan slippen. Het valt allemaal echt reuze mee, maar toch adviseer ik niet om dit permanent zo te laten. Voor nood is er niets mis mee. Mocht je niet overtuigd zijn dan nodig ik je hierbij uit om op een regenachtige zondag de proef eens samen op de som te nemen. Alleen denk ik dat een regenachtige zondag er voorlopig niet in zit......
Sytze
Dat wordt wachten tot van de winter, hoewel......sneeuw zal er ook wel niet komen.
Hallo meedenkers,
Ik denk dat ik eruit ben. Na veel telefoontjes en veel zoeken op het internet gooi ik de handoek in de ring. Ik ben zeer teleurgesteld dat er geen enkel bedrijf losse abs ringen kan leveren. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het goede materiaal weggegooid wordt en dat ik een as van de sloop haal of een nieuwe as er onderzet.
Het heeft in iedergeval niet aan jullie denkwerk gelegen.
Bedankt voor de genomen moeite en tijd.
Anton
17 jaar
[quote=sytze]Ho even Jerry! Klopt niks van vriend! Laten we zeggend dat het afgetakte wiel slipt, dan rem je en zal de remdruk begrenst worden totdat het wiel net niet meer slipt. Dat is dan dus een NIET slippend wiel links en rechts. Hoe kom je erbij dat een wiel niet meer zou remmen wanneer het abs syteem ingrijpt? Het wiel remt nog steeds. Pas wanneer het langzamer draait dan de achterste zal de abs ingrijpen. In alle andere situaties zal het abs systeem normaal werken met uitzondering van het ene wiel wat afgesloten is. Dat betekend dus dat er nooit meer dan 1 van de 4 wielen wegcontact verlies zou KUNNEN zijn. Het hydraulische netwerk van het remsysteem blijft volledig intact en volledig operationeel. Alleen in een zeer uitzonderlijke situatie KAN er slip ontstaan, maar dan niet zoals jij zegt op alle wielen of de achterwielen. Want ook aan de achterwielen hangt een abs sensor dus die kunnen niet (zoals jij beweert) dan plotseling wel gaan slippen. Het valt allemaal echt reuze mee, maar toch adviseer ik niet om dit permanent zo te laten. Voor nood is er niets mis mee. Mocht je niet overtuigd zijn dan nodig ik je hierbij uit om op een regenachtige zondag de proef eens samen op de som te nemen. Alleen denk ik dat een regenachtige zondag er voorlopig niet in zit......
Sytze[/quote]
SYTZE
JE LEESTNIET GOED
als een voorwiel de berm raakt met abs zal dit wiel door abs draaiend gehouden worden
het andere wiel zal vol remmen omdat het abs hier niet op reagerd
dus als j aftakt zal het afgetakte wiel niet meer door abs geregeld worden
de sensor krijgt wel en signaal maar van een ander wiel
dus als dat wiel slipt en minder remkracht krijgt zal het andere door het zelfde signaal ook minder remmen
als echter een abs wiel max remt zal het andere wiel ook max remmen
slipt dan het niet abs wiel dan zal de andere kant niet reageren maar door remmen en zodoende een ongeelijke remming geven en de auto doen keren
[quote=CARS&MOTORS]SYTZE
JE LEESTNIET GOED
als een voorwiel de berm raakt met abs zal dit wiel door abs draaiend gehouden worden
het andere wiel zal vol remmen omdat het abs hier niet op reagerd
dus als j aftakt zal het afgetakte wiel niet meer door abs geregeld worden
de sensor krijgt wel en signaal maar van een ander wiel
dus als dat wiel slipt en minder remkracht krijgt zal het andere door het zelfde signaal ook minder remmen
als echter een abs wiel max remt zal het andere wiel ook max remmen
slipt dan het niet abs wiel dan zal de andere kant niet reageren maar door remmen en zodoende een ongeelijke remming geven en de auto doen keren[/quote]
Inderdaad.
Prutsen heet dat Sytze. Van hetzelfde kaliber als een zekering vervangen door een spijker. Levensgevaarlijk.
17 jaar
[quote=rfbroek][quote=CARS&MOTORS]SYTZE
JE LEESTNIET GOED
als een voorwiel de berm raakt met abs zal dit wiel door abs draaiend gehouden worden
het andere wiel zal vol remmen omdat het abs hier niet op reagerd
dus als j aftakt zal het afgetakte wiel niet meer door abs geregeld worden
de sensor krijgt wel en signaal maar van een ander wiel
dus als dat wiel slipt en minder remkracht krijgt zal het andere door het zelfde signaal ook minder remmen
als echter een abs wiel max remt zal het andere wiel ook max remmen
slipt dan het niet abs wiel dan zal de andere kant niet reageren maar door remmen en zodoende een ongeelijke remming geven en de auto doen keren[/quote]
Inderdaad.
Prutsen heet dat Sytze. Van hetzelfde kaliber als een zekering vervangen door een spijker. Levensgevaarlijk.[/quote]
levensgevaarlijk ?? rfbroek leg ook even uit wat er zo gevaarlijk is...
Ik weet gelukkig wie het zegt, dus voorlopig nog niets aan de hand.
Vraag me trouwens wel af of jullie wel begrijpen hoe een remsysteem in elkaar steekt....
...zijn nog steeds auto's zonder abs en die rijden ook gewoon op s'heren wegen.
Misschien niet helemaal opgelet toen het werd uitgelegd?
Hindert niet hoor! Ben ten alle tijde bereid om het uit te leggen en aan de hand van een proef model te laten zien.
Misschien minder met stagelopers werken en weer iets meer zelf sleutelen Jerry! Dan snap je dat het prima werkt voor nood.
En particulieren die ook menen dat ze er verstand van hebben, hehehe. Tja die hou je altijd. Het is nooit te laat om te leren rfbroek!
Sytze
[quote=paulkelder][quote=rfbroek][quote=CARS&MOTORS]SYTZE
JE LEESTNIET GOED
als een voorwiel de berm raakt met abs zal dit wiel door abs draaiend gehouden worden
het andere wiel zal vol remmen omdat het abs hier niet op reagerd
dus als j aftakt zal het afgetakte wiel niet meer door abs geregeld worden
de sensor krijgt wel en signaal maar van een ander wiel
dus als dat wiel slipt en minder remkracht krijgt zal het andere door het zelfde signaal ook minder remmen
als echter een abs wiel max remt zal het andere wiel ook max remmen
slipt dan het niet abs wiel dan zal de andere kant niet reageren maar door remmen en zodoende een ongeelijke remming geven en de auto doen keren[/quote]
Inderdaad.
Prutsen heet dat Sytze. Van hetzelfde kaliber als een zekering vervangen door een spijker. Levensgevaarlijk.[/quote]
levensgevaarlijk ?? rfbroek leg ook even uit wat er zo gevaarlijk is...[/quote]
Is het nou echt zo moelijk te begrijpen? Als het wiel met de goede sensor slipt zal de ABS op BEIDE voorwielen de remdruk verminderen door de aftakking. Dan remt het wiel wat nog wel grip heeft dus zo goed als niet.
Als de ABS in fout staat door een kapotte sensor zal je gewoon wel remdruk kunnen opbouwen.
En dat ik geen garagebedrijf heb wil nog niet zeggen dat ik me niet verdiept heb in auto elektonika.
Groeten Ronald.
17 jaar
[quote=rfbroek].
En dat ik geen garagebedrijf heb wil nog niet zeggen dat ik me niet verdiept heb in auto elektonika[/quote]
ik heb me ook proberen te verdiepen in de wetenschap..... helaas ben ik nog steeds geen professor. alhoewel ik dat soms wel denk... zo lust me er nog wel een paar..............
paul,
[quote=paulkelder][quote=rfbroek].
En dat ik geen garagebedrijf heb wil nog niet zeggen dat ik me niet verdiept heb in auto elektonika[/quote]
ik heb me ook proberen te verdiepen in de wetenschap..... helaas ben ik nog steeds geen professor. alhoewel ik dat soms wel denk... zo lust me er nog wel een paar..............
paul,[/quote]
Dat gezegd hebbende heb je nog geen argumenten gegeven waarom mijn beredenering niet zou kloppen.
Groeten Ronald.
17 jaar
Beste Ronald. Je zel er wel vreselijk veel verstand van hebben, echter in de praktijk zul je prima met deze auto kunnen rijden. De situatie geschetst door Jerry is niet te verwachten bij normaal autogebruik en is dus ook prima inzetbaar als nood reparatie, zoals ik al eerder aangaf. Maar jullie zijn van harte uitgenodigd om het aan de lijve te ondervinden met een proefauto. Dan kunnen we meteen zien of het werkelijk zo gevaarlijk is als jullie zeggen.
Wat dacht je van volgend weekend? Dan zetten we de uitslag hier ook neer zodat een ieder het kan lezen of het wel of niet geschikt is als noodreparatie. Ik hoor van u.
Sytze
dat wordt weer een gewaagd weekend sytze....[url=http://imageshack.us][img]http://img255.imageshack.us/img255/9020/...[/img][/url] keer wat anders dan op de kartbaan.
paul,
heb sytze een kart met abs
kom ik zondag effe mee preof rijden
maar ok je redenering begrijp ik wel
maar ik wil aangeven dat sommige mensen(net als ik) met regen ed gewoon remmeen en het abs laten denken en doen
en dan heb je wel situaties waarin dit gevaarlijk KAN zijn
en je ziet er luisteren ook mensen die dit zullen gaan doen als permanente oplossing
en dat merk je bij de apk dan weer niet op en ben je de l als je de slimme steekproever tegen komt
anders hoor ik je vanavond wel even
gr jerry
[quote=sytze]De situatie geschetst door Jerry is niet te verwachten bij normaal autogebruik[/quote]
Dus met andere woorden: De klant moet het risico maar nemen.
Lekker zo'n garage. Zouden ze bij de Bovag blij met je zijn?
17 jaar
[quote=rfbroek][quote=sytze]De situatie geschetst door Jerry is niet te verwachten bij normaal autogebruik[/quote]
Dus met andere woorden: De klant moet het risico maar nemen.
Lekker zo'n garage. Zouden ze bij de Bovag blij met je zijn?[/quote]
het gaat niet om de blijheid vd bovag
of het risico vd lient
het gaat om een principe handeling
en sytze denkt daar anders over als ik
ik ken sytze goed ge noeg om te weten hoe hij is
het is af en toe gewoon een gezonde discussie met hem om de werking van systemen uit te diepen
en dat levert voor bezoekers weer een hoop info op
dfat is de issiue van deze site ook
om info voor derden tvergaren en op te slaan voor de toekomst
en paul
die wetenschap van jestudie s toch uit gevoerd
practisch en theoretisch
KANJER(ben geen .... als iemand dat denkt)
insiders weten wa k bedoel
Laten we niet uit het oog verliezen dat ik steeds zeg dat het voor NOOD in mijn optiek prima kan.
@rfbroek: En of ik wel of niet een goede garage ben?!
Ik geef je eens het advies om op garagetest.nl te kijken, dat zal je een verhelderend beeld opleveren. Voorts denk ik, gezien mijn stand op garagetest.nl dat de bovag graag zou willen dat ik me bij hun aansloot. Maar goed, dat is gebasseerd op werkelijkheid, dit op fictie en voorstellingen. Dus laten we ons nou maar beperken tot de werkelijkheid en de boel niet al te veel uit zijn verband trekken.
Probeer voordat je iemand ergens van beschuldigd je vooraf te overtuigen van zijn ongelijk. Bij twijfel aantijgingen achterwege laten, het siert je niet. Discussie is prima.....denk dat je met je laatste uitspraken over de schreef gaat en niet bijdraagt aan de discussie. Verdiep je eerst eens in mijn bedrijf en beschuldig dan weer. Je slaat de plank ver mis Ronald.
Sytze
daarom heben wij deze verkondiging van onze mningen en ideen
het gaat niet eens om t gelijk maar om de mogelijk heden die er zijn om te kunnen werken als garage houder
en wij zijn ons zeer bewust van de risico s die wij nemen als wij een klant weer de weg opsturen
wij zullen NOOIT een gevaarlijke auto de weg opsturen
[quote=rfbroek][quote=sytze]De situatie geschetst door Jerry is niet te verwachten bij normaal autogebruik[/quote]
Dus met andere woorden: De klant moet het risico maar nemen.
Lekker zo'n garage. Zouden ze bij de Bovag blij met je zijn?[/quote]
@rfbroek
ik respecteer ieders zijn mening, maar waarom ga je niet in op het voorstel van sytze ? waarschijnlijk gaat er een wereld voor je open. waarschijnlijk komt jou ervaring voornamelijk uit leesvoer, helaas!! bij theorie hoort nou eenmaal ook een stukje praktijk.... maar zover was je kennelijk nog niet.............
paul,
paul
weet e hoe vuil je handen worden
daarom heb ik stagiares lopen
alleen mn vinger top wordt vies
van t aanwijzen
[quote=CARS&MOTORS]heb sytze een kart met abs gr jerry[/quote]
Nee Jerry, zo'n kart heeft hij niet.
Sterker nog: 't is gewoon levensgevaarlijk om met Sytze te gaan karten.....................
't Is nu 4 maanden geleden maar mijn knie is nog steeds gevoelig en heb 2 maanden niet motor kunnen rijden....
Maar ja, karts gaan dan ook sneller dan Rudolph!
17 jaar
Maar Santa heeft zijn eigen kart aangepast en gaat revenge nemen......!!
[url=http://img161.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img161.imageshack.us/img161/5104/...[/img][/url]
17 jaar
Geen remparachute?
maar ik hoef tog niet met sytze in de kart???
[quote=sytze]Laten we niet uit het oog verliezen dat ik steeds zeg dat het voor NOOD in mijn optiek prima kan.
@rfbroek: En of ik wel of niet een goede garage ben?!
Ik geef je eens het advies om op garagetest.nl te kijken, dat zal je een verhelderend beeld opleveren. Voorts denk ik, gezien mijn stand op garagetest.nl dat de bovag graag zou willen dat ik me bij hun aansloot. Maar goed, dat is gebasseerd op werkelijkheid, dit op fictie en voorstellingen. Dus laten we ons nou maar beperken tot de werkelijkheid en de boel niet al te veel uit zijn verband trekken.
Probeer voordat je iemand ergens van beschuldigd je vooraf te overtuigen van zijn ongelijk. Bij twijfel aantijgingen achterwege laten, het siert je niet. Discussie is prima.....denk dat je met je laatste uitspraken over de schreef gaat en niet bijdraagt aan de discussie. Verdiep je eerst eens in mijn bedrijf en beschuldig dan weer. Je slaat de plank ver mis Ronald.
Sytze[/quote]
Ik kom al 4 jaar op dit forum, en ook ik begrijp best dat ik hier nu in het hol van de leeuw op een felle manier mijn betoog houd, dus de reacties had ik kunnen verwachten.
Ik heb redenen om gevoelig te reageren als het gaat om het "soepel omgaan" met veiligheid.
Het is NIET mijn bedoeling om on-onderbouwd of ongenuanceerd iets te roepen.
Ik heb je dus ook argumenten gegeven waarom ik het prutswerk vind, je tegen-argument is dat het risico verwaarloosbaar is.
Daar ben ik het nog steeds niet mee eens, temeer omdat ik denk dat rijden zonder ABS (in storing dus) bovendien veiliger is dan een gemanipuleerde ABS die, in het ergste geval, onverwachts kan reageren door de remdruk op 2 voorwielen weg te halen.
Als je de klant tevreden wil maken door een lichtje te laten doven, haal dan t lampje eruit. Zelfde mentaliteit maar minder gevaarlijk.
Als je argumenten hebt die de mijne ontkrachten hoor ik ze graag, tot nu toe heb ik alleen maar gehoord dat ik een amateur ben en daarom geen recht van spreken heb, dat is niet inhoudelijk discusieren en vandaar mijn (inderdaad iets te) felle reactie.
Groeten Ronald.
17 jaar
[quote=rfbroek][quote=sytze]Laten we niet uit het oog verliezen dat ik steeds zeg dat het voor NOOD in mijn optiek prima kan.
@rfbroek: En of ik wel of niet een goede garage ben?!
Ik geef je eens het advies om op garagetest.nl te kijken, dat zal je een verhelderend beeld opleveren. Voorts denk ik, gezien mijn stand op garagetest.nl dat de bovag graag zou willen dat ik me bij hun aansloot. Maar goed, dat is gebasseerd op werkelijkheid, dit op fictie en voorstellingen. Dus laten we ons nou maar beperken tot de werkelijkheid en de boel niet al te veel uit zijn verband trekken.
Probeer voordat je iemand ergens van beschuldigd je vooraf te overtuigen van zijn ongelijk. Bij twijfel aantijgingen achterwege laten, het siert je niet. Discussie is prima.....denk dat je met je laatste uitspraken over de schreef gaat en niet bijdraagt aan de discussie. Verdiep je eerst eens in mijn bedrijf en beschuldig dan weer. Je slaat de plank ver mis Ronald.
Sytze[/quote]
Ik kom al 4 jaar op dit forum, en ook ik begrijp best dat ik hier nu in het hol van de leeuw op een felle manier mijn betoog houd, dus de reacties had ik kunnen verwachten.
Ik heb redenen om gevoelig te reageren als het gaat om het "soepel omgaan" met veiligheid.
Het is NIET mijn bedoeling om on-onderbouwd of ongenuanceerd iets te roepen.
Ik heb je dus ook argumenten gegeven waarom ik het prutswerk vind, je tegen-argument is dat het risico verwaarloosbaar is.
Daar ben ik het nog steeds niet mee eens, temeer omdat ik denk dat rijden zonder ABS (in storing dus) bovendien veiliger is dan een gemanipuleerde ABS die, in het ergste geval, onverwachts kan reageren door de remdruk op 2 voorwielen weg te halen.
Als je de klant tevreden wil maken door een lichtje te laten doven, haal dan t lampje eruit. Zelfde mentaliteit maar minder gevaarlijk.
Als je argumenten hebt die de mijne ontkrachten hoor ik ze graag, tot nu toe heb ik alleen maar gehoord dat ik een amateur ben en daarom geen recht van spreken heb, dat is niet inhoudelijk discusieren en vandaar mijn (inderdaad iets te) felle reactie.
ik wil benadrukken dat sytze best gelijk heeft dat je aantijgd dat hij een slechte garage is
dat is zeker niet waar
en mijn discussie is niet of t wel of niet veilig is
t gaat meer om of t wel of niet een verantwoorde nood oplossing is
n lampje verwijderen is nog linker omdat je dan de controle op t hele systeem wegneemt
en dat is wat we nu net NIET willen
dat is pas pruts werk
maar als iemand denkt t systeem de werking te kennen dan moet je ook kunnen ondeer bouwen en aangeven hoe wat en waarom
en dat mis ik tot nog toe bij rf broek
Groeten Ronald.[/quote]
Heren: R E L A T I V E R E N !!!!!!!!!!!
17 jaar
[quote=Santa]Heren: R E L A T I V E R E N !!!!!!!!!!![/quote]
das een moeilijk woordt
re·la·ti·ve·ren (ov.ww.)
1 de betrekkelijkheid erkennen of laten uitkomen van => iets met een korreltje zout nemen, iets tot zijn /ware/juiste/ proporties terugbrengen
ok de abs niet bedonderen met trucjes
geen lampjes verwijderen die de controle geven
zo snel mogelijk repareren
anders het systeem tijdelijk uitschakelen door verwijderen van de zeering waardoor weer een standaard rem systeem ontstaat
das toch relavirente //?????
[quote=CARS&MOTORS]ok de abs niet bedonderen met trucjes
geen lampjes verwijderen die de controle geven
zo snel mogelijk repareren
anders het systeem tijdelijk uitschakelen door verwijderen van de zeering waardoor weer een standaard rem systeem ontstaat[/quote]
Precies mijn betoog, zij het wat korter en bondiger ;)
17 jaar
De volgende............
[quote=Hans4040]De volgende............[/quote]
er zijn nog ...wachtenden na u
waar is de topic starter nu
wijhebben toch wel duidelijk gemaakt dat er een nieuwe as onder moet en hoe t systeem werkt??
met andere woorden, voert men een NOODREPARATIE UIT ... we hadden het immers niet over een oplossing, dan ben je een pruts garage ?? lang leve de ANWB... prutst al 60 jaar langs de weg.
paul,
en dat allemaal om een ABS ring, jongens hou toch op.
Trouwens , die ABS ringen zijn los te koop
[quote=paulkelder]met andere woorden, voert men een NOODREPARATIE UIT ... we hadden het immers niet over een oplossing, dan ben je een pruts garage ?? lang leve de ANWB... prutst al 60 jaar langs de weg.
paul,[/quote]
ik en velen in de garage
soms thuis
en met s6
maar ik pruts liever thuis dan n de garage
Jongens, het is nu tijd om de discussie te sluiten. Anton heeft jullie bedankt en de discussie gaat nu over een tijdelijke oplossing die wel of niet zou werken en ik denk dat we allemaal mee eens zijn dat een tijdelijke oplossing hier niet is neergezet als DE oplossing.
Siem
Helemaal mee eens.
17 jaar
vind ik ook
ok
Anders wordt het een gebed zonder eind.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar