Bij een koude motor houd hij in, en trekt slecht. Als de temp-meter bij het eerste streepje komt is het alsof er een knop omgaat en loopt hij als een kanon. (dit is nog geen bedrijfstemperatuur)
Het probleem is ontstaan na vervanging van de koppakking, uitlaatspruitstuk, en kleppen stellen.
Wie heeft er een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt het moment van verbetering soms overeen met het moment waar naar LPG geschakeld wordt?
Hoe rijdt de auto warm op benzine?
inderdaad oldford, heb er net even op gelet. Zodra het groene lampje van het gas stopt met knipperen begint hij goed te lopen. schakel ik dan op benzine is het weer bagger.
Wat denk jij? de injectoren?
13 jaar
Kan injector zijn of brandstofdruk. Misschien alleen maar een vervuild filter of verouderde brandstof.
Je gebruikt de injectors relatief maar weinig, elke maand een stukje erop rijden helpt wel om de boel gangbaar te houden.
heb ontdekt dat de twee middelste injectoren niet werken. De twee buitenste injectoren werken prima.
Als ik de auto op contact zet krijgen alle injectoren 12 volt spanning. bij het "starten" zakt de spanning op de buitenste injectoren naar ongeveer 2 volt. De twee binnenste injectoren blijven op een spanning van 11 volt en werken dus niet.
wat kan dat zijn.
13 jaar
Heb je een led spanningzoekertje?
Zo ja even kijken of ze worden aangestuurd.
Maak de stekkerverbindingen van de injectors even goed schoon... injektors kunnen ook gewoon vastzitten.
Anders even brandstofrail eraf en injectors wisselen, kijken of het probleem mee verhuist.
zoals ik al schreef, de twee middelste worden niet aangestuurd. We hebben gemeten op de stekkers.
13 jaar
Een LPG installatie heeft een "relais" om de benzine-injectors uit te zetten als je op gas rijdt.
Als die blijft hangen krijg je dit ook. Kennelijk wordt hier de benzine in groepen ingespoten - dus cylinder 1 + 4 tegelijk en 2+3 tegelijk.
Het deel dat cylinder 2+3 aan/uitschakelt blijft mogelijk hangen/is defect. Een lpg-specialist kan dat onderdeel wel vervangen/leveren.
Moet wel even gemeten worden, voor hetzelfde geld is er een onderbreking in de bedrading tussen injectors (2+3) en de benzine-computer.
Ook het toegevoegde deel van de bedrading voor lpg door meten.
inderdaad oldford, we zijn weer een stuk verder. als we de injectors losgooien, en de bedrading verisselen werken ze. het zit inderdaad in het relais of de aansturing hiervan....als we de injectoren direct op de computer aansluiten werken ze prima
Ik begin steeds meer respect te krijgen voor mijn oude dodge!!!Het enige dat hier electronisch geregeld is is de ruitenwisser hahahaha
13 jaar
Misschien een late reactie van de oplossing, maar toch...
Heb destijds het relais kastje uit elkaar gepeuterd, alles nieuw gesoldeerd, en schoongemaakt, de hele zooi weer ingetaped en teruggeplaatst :)
loopt alweer 4 maanden probleemloos.
Vervanging was natuurlijk ook een optie, maar voor 190 !!!!! euro ex montage ga ik liever zelf aan de slag. In het kastje zitten trouwens maar 2 relais, twee weerstanden en twee diodes in....schat samen voor 10 euro materiaal. Er is op internet ergens een prachtig schema met foto's hiervan te vinden...even googelen dus :)
bedankt voor de hulp....op naar het volgende probleem.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar