Auto krijgt zo in een keer probleem met starten. Na bijvoorbeeld een dag te hebben gestaan doet hij niets meer. We hadden de accu al vervangen, dynamo laten controleren, bijladen gecontroleerd, auto heeft hier 3 dagen gestaan met amperemeter ertussen maar geen kik en dan iedere keer wel goed starten, radio er al uit gehad, maar niets hielp. Nogmaals nieuwe accu gemonteerd en weer 3 dagen met amp. meter ertussen gestaan. Niets aan de hand starten lopen! Is ong 2 maand goedgegaan en wat denk je telefoon auto loopt niet hele accu leeg. Overgestart en oke. Auto komt binnekort gaan dan maar eens weer zoeken. Heeft iemand dit eerder meegemaakt???? We hebben veel storingen gehad met Renault maar deze nog niet!! Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar sluit je de startkabels aan? Bij de accu onder de stoel of vóór bij de dikke +aansluiting? Als je het bij de laatste doet kan het wel voorkomen dat je dan toevallig weer goed kontakt maakt.
Bij mijn Caddy SDI was het niet een lege accu maar een rotte startmotorbedrading die dezelfde symptomen gaf. Misschien de moeite van het controleren waard.
Succes, Thijs
is het een diesel ???
Zit er een carkit in?Wil ook nog weleens problemen geven in de centrale.
Nee geen diesel 1.4 benzine. Geen carkit. Carkit problemen in de zekeringkast?? We weten dat daar chips en relais inzitten. Ook al eens rare problemen meegemaakt bij andere auto!Bleek ook de zekeringkast naar al het meten de enige oorzaak te kunnen zijn. Toen liep de auto van een op andere dag niet meer alleen binnenverlichting deed raar. Deze werd aangestuurd vanuit de zekeringkast. Ook de afstandbedieningen weigerden bij deze auto soms. Ons idee is dat ze behoorlijk gevoelig zijn voor de magnetron. Auto heeft nu andere eigenaar deze nooit problemen. We hebben bij ons al meer rare dingen meegemaakt met Renault dus! Maar even terug naar de auto waar het om gaat: Startkabels worden aangesloten onder motorkap. We hebben de accuklemmen al vervangen deze zaten bij eerdere controle los. Dit waren die org. Renault klemmen, pennetjes afgebroken en dergelijk dus niet meer goed vast. De bouten onder de motorkap bij de + ook al aangedraaid, het enigste wat mij is opgevallen dat ze het benzinepomp relais afgetakt hebben van een aansturing, waarom??? Zal volgende week eens even gaan meten dan komt hij terug! Laatst ook nog een Senic gehad, ook in 1 keer accu leeg maar hier zat de plus onder de motorkap los. Later geen problemen meer gehad. Het klopt wel dat je als je daar de startkabel aansluit in een keer contact maakt! Maar volgende week gaan we zoeken, inmiddels wel alle lampjes van binnenverlichting gedemonteerd. Jullie horen nog van ons!
Gister bij een zelfde auto met dit probleem geweest kachelblower was spontaan gaan draaien buiten contact om.
Misschien is dit in jou geval ook zo.
Hans
probleem ook gehad als als de motor op temp was trok de dynamo de akku leeg en rij hen eens goed warm en meet dan met de amp meter wat er gebeurt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar