close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: Afslaan en daarna moeilijk weer starten

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Mijn Renault Scenic (1997) start probleemloos, maar slaat af bij de eerste keer stoppen daarna, bijv. voor rotonde/stoplicht. Daarna moeilijk aan de praat te krijgen. Als de motor eenmaal weer loopt blijft het goed gaan.
Heel af en toe slaat de motor de eerste keer niet af, maar gebeurt het bij terugschakelen/afremmen op de motor. Auto slaat dan dus onder het rijden af!
Stationair draait de motor probleemloos. Verder valt het me op dat de motor maar langzaam op temperatuur komt. Kan e.e.a. een thermostaatkwestie zijn?

Geplaatst door

Loning (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het afslaan op benzine of op lpg ?
Laat de auto eens op benzine staan en ga dan rijden , slaat hij dan ook af , dan eerst zorgen dat hij op benzine goed loopt.
Klepspeling controleren.
Mapsensor controleren.
Vacuumslangetjes controleren.
Watertemperatuurzender.
Het slecht op temperatuur komen , zou de thermostaat kunnen zijn.
Als de motor net loopt worden dan beide slangen van de radiateur warm ?

kaleido 1 6865
badge vip badge

11 jaar

Vandaag even langs mijn gasspecialist geweest om uit te laten lezen. Volgens hem is het de lambdasonde die vervangen moet worden.
Ik ben langs de dealer geweest voor een prijsopgave. Nu kom ik als ik het onderdeelnummer intik verschillende prijzen tegen van die lambdasonde.
Wat is nu wijsheid? Ik vind €184 een boel geld!

Loning 0

11 jaar

Lambdasonde vervangen......probleem is er nog steeds.
Voor het vervangen van de lambdasonde is de boel uitgelezen en kwam als storing dat "het mengsel te rijk" was, zowel op LPG als op benzine.
Suggesties?

Loning 0

11 jaar

Nu de rest van mijn lijstje controleren ?
Lambda sonde stond er niet bij ?

kaleido 1 6865
badge vip badge

11 jaar

Controleer eerst eens of het probleem op LPG of op benzine voorkomt.

RPJdeWeert 0

11 jaar

Dat zei/vroeg ik 2 dec ook al , of het op benz of lpg was , maarja ??

kaleido 1 6865
badge vip badge

11 jaar

Daarom herhaalde ik het nog maar eens:-)

Bij LPG auto's geldt: de motor moet eerst goed lopen op benzine. Als hij niet goed op benzine loopt dan zal hij nooit goed op LPG lopen. En als de problemen zich ook op benzine voordoen dan maakt dit veel verschil uit voor de oplossing.

RPJdeWeert 0

11 jaar

Heel goed Rob

kaleido 1 6865
badge vip badge

11 jaar

ervaringsdeskundige, hahaha

RPJdeWeert 0

11 jaar

Vandaag nogmaals naar de gasspecalist geweest om uit te laten lezen na vervanging van lambdasonde. CO op benzine is te hoog? Op LPG is CO goed.
Probleem met afslaan is er nog steeds, als motor warm is loopt hij goed maar verbruik is veel te hoog.

Loning 0

11 jaar

Laat het LPG-systeem eens voor wat het is, en kijk eerst eens of je alles op benzine goed krijgt. Grote kans dat daar je probleem zit.

RPJdeWeert 0

11 jaar

Ik zal met het lijstje van Ferrie eens naar mijn garage gaan en kijken wat daar dan uit komt.
Wat ik vreemd blijf vinden is dat de auto werkelijk perfect liep, zowel op benzine als op LPG, maar dat de problemen zijn begonnen na het defect raken en het vervangen van de verdamper. Je komt zo wel van de regen in de drup. Naar de Renault dealer ga ik al helemaal niet meer, want daar loop je op leeg!

Loning 0

11 jaar

Loopt de auto niet stiekem op twee brandstoffen tegelijkertijd? Bij warme motor verzuipt hij dan, wat het slechte lopen zou verklaren.
Wellicht eens voor proef één voor een beide brandstoffen volkomen uitschakelen (dus bij lopen op LPG zorgen dat de motor geen benzine KAN krijgen en andersom) om dat duidelijk te krijgen?

Heino4267 655

11 jaar

Alles is inmiddels gecontroleerd.Cilinderkop bleek ook slecht, is vervangen. Auto loopt bij warme motor zowel op benzine als op gas goed. CO prima, kwam probleemloos door de APK. Alleen koude start blijft problemen geven, motor slaat af of loopt te laag stationair, plm. 500 toeren. Na paar minuten draait hij wel weer netjes 1000 toeren (zowel op gas als benzine) Aan de computer gehangen, geen foutmeldingen. Biedt hier alleen een officiële Renaultgarage de oplossing?

Loning 0

11 jaar

Omdat de motor altijd op benzine start, moet je het toch zoeken in het brandstofsysteem, ontsteking of elektrisch/elektronisch gedeelte.

Benzinedruk goed? Benzinefilter al eens vervangen?

Slechte bougie, bougiekabel, bobine?
BDP-sensor? Zijn berucht.
Gasklep stand goed, (zie topic http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i..., gasklepsensor.

Massakabels in orde, oxidatie in een stekkerverbinding of zekering.

Sensoren goed? Slechte koelwater- of luchtsensor.
Controleer grote stekker op computer.

Zelf heb ik onlangs een draadbreuk gehad in de aansturing van het brandstofrelais.

Je zult waarschijnlijk een Eurogas LPG-installatie hebben.
Als de warme motor op LPG afslaat, zul je even moeten doorstarten met half/vol ingetrapt gaspedaal.
In de slang naar het gasmengstuk zit namelijk nog gas.

Computer uitlezingen zijn een fantastisch hulpmiddel, maar een afwijkende sensor, ergens een slechte elektrische verbinding
worden niet weergegeven. Je moet zelf zoeken en proberen.

Ron.

twiede 0

11 jaar

Geen Eurogas installatie, maar Vialle. Afslaan met warme motor is niet meer aan de orde, als de motor warm is loopt de auto prima, ook stationair. Het is nu puur de koude start en dan het meeste bij vochtig weer. Bougies/bougiekabels vervangen is om te beginnen misschien daarom een goed idee.

Loning 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.