Hallo ik heb een probleem
mijn clio slaat af en toe af als je de koppeling intrapt voornamelijk bij kouwe motor bij warme motor minder.
bij hoog in toeren smoort die lijkt alsof die te weinig brandstof krijgt.
onregelmatig toerental dan weer 1200 dan weer 800 drijgt die ook af te slaan.
als je van hoog in toeren af komt bevoorbeeld snelweg en trap je de koppeling in is die meteen uit laat je heel even de kopeling opkomen draait die meteen weer stationaar heel raar.
er zitten al nieuwe bougie kabels bougies verdelerkap op
heb al een andere carburateur kompleet van de sloop gehaald gereinigd nieuwe pakking er tussen gedaan dus dat kan het probleem ook niet zijn.
iemand nog een idee.
of weet iemand wegens volgens mij wel bekend probleem de oplossing.
Ik hoor het gaag
gr mark alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de bougies zelf ook al vervangen? Als de motor ook slecht wil starten kan je naaar de BDP sensor kijken.
Check anders ook eens of de vacuumslangen nog goed zijn en of je geen luchtlekkage hebt bij je inlaatspruitstuk.
Mvg, Arjan
oke ga ik doen ik had de vacuumslangen al gechekt met de water spuit.
De auto start niet slecht alleen de mengverhouding is gewoon niet goed de bougies zijn iets zwarter als te veel dus krijgt teveel brandstof.
Ik heb wel vandaag een koelvloeistof temperatuur sensor gehaald die ga ik vandaag er in zetten had overal gelezen en in het boek gekeken dat die rechtstreeks geschakeld staat aan de comp. en die kan het probleem ook geven.
Je hoort nog van me gr mark
12 jaar
ik heb div.sensoren vervangen bev. koelvloeistoftemperatuursensor map sensor koksensor map sensor en nieuwe thermostaat er in.
auto wrd een stuk sneller warm gelukkig.
probleem geeft nu alleen als die koud is goed starten maar met kouwe motor of kwart warm als ik de koppeling intrap slaat die af start daarna met kouwe motor moeilijk alsof die verzopen is.
als die warm is loopt die goed alleen stationar beetje onregelmatig maar blijft wel lopen gelukkig.
iemand een idee gr mark alvast bedankt
12 jaar
he hallo.
Ik heb al heeeeellllll veel sensoren vervangen vacuumslangen nagekeken stappenmotor gecontroleerd en af gestelt als je de gaskabel te strak opstelt dan reageerd de stappen motor bijna niet meer corigeerd die niet goed.
maar nog niet opgelos.
laat nu de accu afgekopeled voor een nacht en hoop dat het dan beter is dat die dan gereset is.
iemand anders nog een idee.
ik hoor het graag gr mark
12 jaar
Bobine ook gecontroleerd?
12 jaar
nee niet gecontroleerd maar hij loopt onregelmatig en ruikt als die koud is naar benzine dus de benzine lucht verhouding is niet goed denk ik.
Als die warm is houd die ietsje in maar rijd hartstikke goed als het de bombine is dan zou die dan ook slecht moeten lopen maar dat doet die niet.
en als ik ietsje gas hou blijft die wel lopen maar gas los dan slaat die bij kouwe motor af.
dus mijn ideen zijn een beetje op.
Zit nog wel aan de lamda sensor te denken maar ja zal die daar van ook af slaan.
Die zorgt er wel voor dat de waardes worden door gegeven.
iemand een idee
gr mark
alvast bedankt
12 jaar
heb je 'm al 'n x aan een viergastester gehangen? kan je meestal wel zien of de lambda-waarde's goed zijn.
en over bobine: als er 'n klein scheurtje in zit zou hij bij koud slechter kunnen functioneren (vocht) dan bij warm. en bij een slechte koude ontsteking zou je ook wat benzine kunnen ruiken.
je zei dat je 'n andere carburateur van de sloop hebt gehaald, zit hier een chokeklep in? en wordt die elektronisch bediend? dan zou hij ook veels te veel benzine kunnen krijgen.
blijft even een zoekplaatje...
succes ermee.
mvrg Charly
12 jaar
dank je wel ga er mee aan de slag.
maar hij start niet slecht dat is het het is slleutel overhalen en hij start loopt heel even stagionair en dan slaat die af als die koud is als die warm is niks aan de hand starten en lopen.
maar ik puizzel nog wel even door en laat het weten.
als men nog iemand wat weet hoor ik het graag.
gr mark
12 jaar
Overigens heeft deze auto niet eens een carburateur, maar monopoint injectie.....
12 jaar
he hallo ben ik weer.
dat het een monopoint injectie is klopt maar dit was makkelijker.
auto rijd nog steeds niet goed.
wel voor de apk gegaan en helemaal goed alles was goed ook viergastest de waarde waaren goed.
ik heb nu alle vacuumslangen vervangen voor nieuwe maar nog niet goed.
morgen donderdag gaat de auto naar de renault specialist en die gaan voor mij de kleppen stellen en dat is eigenlijk de laatste optie volgens mij.
de choke is elektronisch maar doet het goed.
als de probleem nog niet is opgelost is er waarschijnlijk een lklep verbrand.
laat ik niet maken.
dan zit ik er over te denken om gewoon eeen andere motorblok er in te zetten is voordeliger.
gr mark
12 jaar
probleem opgelost (bijna).
auto rijd wel weer goed.
kleppen laten stellen.
uitlaat kleppen zaten goed vast loopt nu een stuk beter.
alleen 1 nadeel te lang vast gezeten daardoor is de uitlaatklep van de 3de cilinder niet goed meer (beetje jammer).
dus oplossing kleppen stellen (lekker ouderwets).
bedankt voor jullie hulp.
gr mark
12 jaar
De vraag is wat de oorzaak daarvoor is. Is er wel onderhoud uitgevoerd of is er een andere oorzaak?
12 jaar
ik denk slechte onderhoud van de vorige eigenaar maar een nadeel van deze blokken is dat dat je handmatig moet kleppenstellen ds als dat niet goed zit word het van kwaad tot erger.
maar ja het is nu goed rijd goed.
nu langzaam opzoek naar een andere motorblok.
gr m
12 jaar
of gewoon een gereviseerde kop er op dus als iemand nog wat weet ik zoek er een gr mark
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar