Beste,
Ik stuit tegen het volgende probleem:
De motor wil niet meer aanslaan, had al enige tijd moeite en als die dan wel aansloeg kwam er veel witte rook uit de uitlaat.
Maar als die loopt, dan loopt die goed.
Elektronisch storinglampje brande al maanden (weken voordat ik het probleem kreeg)
Startmotor en accu's zijn goed
EGR klep lijkt goed, zat wel beetje zwarte troep etc. op, niet doorgemeten.
vliegwielsensor schoongemaakt
Deze foutcode's heeft de dealer uitgelezen:
DF023 Bedr opn el vliegwiel
DF116 circuit sensor referentie cilinder
DF084 Circuit opname element stand EGR-klep
DF125 Circuit bediening Hoofdrelais
DF048 Circuit ventilateurmotor langzaam draaien
DF111 Circuit bediening relais koude aircoregeling
DF113 Circuit druksensor airco
DF137 Drukregeling rail
Heb nieuwe vliewielsensor besteld, en die komt begin volgende week binnen.
Hebben jullie nog andere oplossingen?
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
K9K staat er om bekend dat de koppakking nog al eens lek gaat, witte rook duidt daar ook op. Verbruikt de motor koelvloeistof?
Niet willen starten (aanslaan) is vaak gevolg van defecte BDP sensor.
Klepspeling verdiend ook wel enige aandacht.
Gr John
Wanneer er de klepspeling onjuist is, dan moet de motor toch ook inhouden tijdens het rijden etc.
Ik ervaar helemaal geen probleem als de motor eenmaal loopt, geen inhouden van vermogen geen gestotter.
Enkel het starten gaat lastig.
Ik zal er tog even naar gaan kijken morgen, en dus in ieder geval bedankt
12 jaar
Toch beginnen met BDP Sensor dat is in eerste instantantie de eerst belangrijke.
Wanneer deze niet werkt komen de andere storingen er vanzelf bij door het lange doorstarten.
Daarna alle storingen resetten en kijken wat er van terug komt .
Sensor was de boosdoener
Accu heeft volgens mij wel een tik gekregen van het vake leegstarten. Dit is dus advies voor anderen, wacht niet zo lang als ik deed met het vervangen van die sensor!
12 jaar
Nadat het een maand goed ging is het probleem terug gekeerd .....
Wat kan ik verkeerd gedaan hebben dat die nu alweer kapot gaat?
12 jaar
Advies uitlezen
DF084 Circuit opname element stand EGR-klep - Deze blijft als enige terug komen
DF125 Circuit bediening Hoofdrelais
DF027 Circuit elektroklep EGR
DF111 Circuit bediening relais koude aircoregeling
DF102 Circuit injector cilinder 4
DF113 Circuit druksensor airco
DF137 Functie drukregeling rail
Aan de EGR-klep kan het tog niet liggen??
Ik dacht zelf dat het probleem zou kunnen zitten bij DF125 Circuit bediening Hoofdrelais en/of DF137 Functie drukregeling rail. En dat DF102 Circuit injector cilinder 4 daar dan een gevolg van is.
Wat denken jullie en wat is er aan te doen?
bvd
12 jaar
Controleer Eens De Stekker Van Je Aircodruksensor Of Deze Niet Geoxydeerd Is.
Of Laat Deze Eens Eraf.
Kan Zijn Dat Deze Storing Geeft Op De 5volt Lijn.
En Controleer Eens De 3 Zwarte Relias Lv In De Motorruimte, Deze Gaan Vaker Defect.
Thomas,
citeren is niet nodig;
Gewoon direct antwoorden volstaat.
mvg,
Moderator
Beste Ramjod,
Waar moet ik op letten/hoe moet ik die zwarte relais doormeten? Had ze al een keer losgemaakt, maar ik kon visueel niets zien.
Is de circuit hoofdbediening en/of functie drukregeling aangesloten op de 5v lijn?
12 jaar
De sensoren zitten wel op de 5volt lijn.
Wij doen normaal alle 3 de relias vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar