close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault LagunaII: Afslaan op LPG

Bouwjaar: 2001

Hoi!

Als vervolg op mijn verhaal van de afslaande laguna op lpg het volgende: (ik kon niet meer in oude item posten??)

Hij slaat nog steeds af helaas. Wel ben ik er nu achter wanneer het gebeurt en dat is altijd als ik het gas loslaat.

Vooral als ik het gas vrij abrupt los laat slaat de motor af (bijvoorbeeld als je moet remmen).

Draai ik op de Cruise Control dan blijft hij heerlijk rijden tot ik dus de rem of koppeling aanraak (wederom abrupt loslaten van gas)

Het probleem lijkt ook steeds erger te worden... gebeurde het voorheen af en toe, nu is het met redelijke zekerheid te zeggen wanneer het op zal treden. Tevens helpt het eenmalig kortstonding omschakelen naar benzine niet altijd meer.

Is het zo dat backfire optreedt vooral bij loslaten van het gaspedaal?

Lijkt het erop dat het inderdaad de plunjer is die verwijderd moet worden?

Kan ik deze plunjer verwijderen zonder dat er schade optreed aan de motor?

Als ik het goed heb zit deze klep onder het luchtfilterhuis en zit er een kabel aan. Is loskoppelen van deze kabel niet voldoende om de werking van de klep te blokkeren?

Sorry voor de vele vragen, maar het is te interessant om het zomaar te laten gaan :)

Gr,

BaZ

Geplaatst door

buzzztah (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Na nog meer testen blijkt het volgende:

Het lijkt erop dat de gastoevoer afgesloten wordt.

De plunjer welke verwijderd zou moeten worden.. wat is de exacte functie daarvan?

Als ik erop tik klinkt het of het binnenwerk losligt. Is dit normaal?

Kan het zijn dat deze plunjer de gastoevoer afsluit door bijvoorbeeld een defect?

Wat is de functie van het electronische gedeelte hierin?

Groet,

BaZ

buzzztah 0

19 jaar

Hoi Bas,
Ik heb ook met die plunjer te maken gehad. Volgens de gasleverancier is die plunjer ervoor om naijlen te voorkomen. Dat wil zeggen, als je gas loslaat, wordt de brandstoftoevoer afgesloten om sneller in toeren te dalen. Zonder die klep daalt je toerental iets minder snel. Ik heb ook problemen met het afslaan op gas (de eerste keer op een dag, maar ook weer lang niet altijd), en ik heb die plunjer met het bijbehorende veertje eruit gehaald. En echt veel verschil ten aanzien van het dalen in toeren kan ik niet bespeuren. Het lijkt erop dat hij wel iets soepeler/ vloeiender rijdt, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Je kan het gewoon eens proberen. Gewoon de zeskant losdraaien (Ik dacht met een maatje 18 dopsleutel) en dan met een puntig tangetje de plunjer en het veertje eruit halen. Bevalt het niet, dan zet je het gewoon weer terug. Het is al met al een kwartiertje werk of zo.
Succes!

Guido

guy3906 0

19 jaar

Hoi Guido!

Dank je voor je reactie!

Ik heb hem net losgehad, maar ik kan de plunjer er niet uithalen. Ik kan hem een eind naar boven trekken, maar het laatste stukje weigert hij. Hij zit dus vast!

Zitten er bij jou ook 2 draden aan de behuizing van de plunjer?

Gr,

BaZ

buzzztah 0

19 jaar

nog een andere vraag:

Was het bij jou ook zo dat je hem ook niet meer aankreeg als hij afsloeg? Ik moet dus echt op benzine schakelen en verder rijden.

Gr,

BaZ

buzzztah 0

19 jaar

Hoi Bas,
Dat is raar dat hij vast zit. Er zitten aan het eind wel 2 uitsteeksels, maar die zitten in het verlengde van de plunjer en zouden dus geen probleem moeten zijn. Ik heb geen idee wat het is. Bij mij krijg ik hem er gewoon uit. Misschien een braampje of zo? Of en ander ontwerp... Maar daar weten de experts misschien meer over op deze site...
Als ik me goed kan herinneren zitten er inderdaad 2 draden aan de behuizing ja.
Als hij afslaat, is dat meestal als ik langzaam rijd (hij slaat af bij de tweede of derde keer dat ik mijn gas loslaat meestal) en dan laat ik meestal de koppeling weer opkomen en slaat hij weer aan. Dan moet ik even terugschakelen op benzine en dan later weer op gas en dan is er geen probleem meer. En als hij echt afslaat en ik hem ook niet meer aan krijg met het laten opkomen van de koppeling, dan start hij wel weer direct eigenlijk. Dat is nooit een punt. Het is alleen heel irritant. Ik weet ook nooit wanneer het wel of niet gebeurt. Soms houdt hij alleen sterk in bij het overschakelen, maar slaat niet af.

Groet, Guido

guy3906 0

19 jaar

hmm.. ik ben toch bang dat in mijn geval het gas compleet afgesloten wordt...

Ik krijg hem nl. ook met geen mogelijkheid meer aan. Wat mij wel opviel is dat als ik op benzine even goed hoog in de toeren ga (tot de begrenzer) dat hij daarna ineens wel op gas wil rijden. Tot hij weer besluit af te slaan na een tijdje.

Zou ik toch naar de verdamper moeten kijken?

Kan ik meten of hij open geschakeld is?

Gr,

BaZ

buzzztah 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.