Onze sleutel met afstandsbediening deed het dan weer wel en dan weer niet. En vervolgens hield deze er helemaal mee op.
Aangezien de behuizing met plakband bijeen werd gehouden hebben we bij de Renault dealer onze sleutel in een nieuwe behuizing laten plaatsen. En vervolgens is die opnieuw ingelezen (of heet het ingeleerd).
Maar, helaas, de afstandsbediening werkt nog steeds niet!! De garage heeft nog vluchtig de ontvanger bij de binnenverlichting op het plafond nagekeken op losse draden maar dat was niet het geval.
De truuk om de schakelaar bij de versnellingspook 5 seconden ingedrukt te houden werkt ook niet.
Overigens werkt de schakelaar wel om handmatig de deuren te openen en sluiten.
Het schijnt dat er geen relais is voor de CV maar dat er onder de cockpit, onder de linker speaker de regeleenheid van de CV zit. Op het oog is daar niets aan te zien. We hebben nog wat contactspray gebruikt maar zonder resultaat.
Enig idee hoe we dit probleem zouden kunnen oplossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1. kijk door de camera-functie van een mobiele telefoon naar de sleutel als je de knop ervan indrukt en de auto niet opengaat. Zie je een lampje knipperen? Ja = goed, nee = defect in sleutel.
2. je kunt bij de garage de noodcode van jouw auto opvragen, samen met de procedure hoe je die moet invoeren. Dan kan je jezelf in elk geval helpen.
3. je kunt zelf kijken boven de binnenverlichtingsconsole (dus in de hemel, direct tegen de voorruit) of de dakantenne lekt. Dat is namelijk een vaak voorkomende bron van dit soort verschijnselen. Het infrarood ontvangerprintje zit boven de binnenverlichtingsconsole. Je kunt dat printje gewoon schoonmaken als er aanslag op zit en de dakantene goed afdichten als die lekt. Het infrarood ontvangerprintje kan je gewoon omwisselen met hetzelfde uit een andere auto, de code zit in de computer, niet in de ontvangerprint.
Sowieso hoor je 2 sleutels te hebben, die je periodiek afwisselt.
Het veiligste is (zéker als test 1 wijst op een defecte sleutel), om bij de dealer een nieuwe sleutel te bestellen (dus niet vanaf internet of zo) en die door de dealer te laten inleren op je auto. (Dat kost ergens rond de 165 Euro).
beste Hein dankje ik nieuwe sleutel bij de dealer gehaald en ze hebben op nieuw ingelezen
kan ik dat infrarood ontvanger printje gewoon vervangen c moet dat ook bij de dealer.
printje is schoon.
is dakanten de anten van je radio of is dat een andere er zit er maar 1 op het dak
dankje voor uitleg
12 jaar
Als het printje schoon is, is de kans dat het defect is nihil (omdat het soms wel werkt).
Ik bedoel de antenne van je radio, maar als het printje schoon is en er nergens op je hemel watersporen zichtbaar zijn, zou ik daar vanaf blijven, dan lekt hij niet.
Als het (soms) niet werkt, zou ik toch optie 1 uitproberen ten tijde dat het niet werkt: de meeste kans is dat je sleutel zelf de kalchten veroorzaakt, zéker als je direct daarna met de noodcode wel kunt starten.
By the way: je AB opent bij jouw auto (voor zo ver ik weet) in één keer de deuren én geeft daarbij meteen de startblokkering vrij.
Wat weigert er trouwens "als hij het niet doet"?
- gaan de deuren wel open/dicht?
- gaat de startblokkering er op/af?
- gaan beide klachten altijd samen? (dus allebei werkt of geen van beiden werkt)?
De computer zou ik vanaf blijven: de kans op een bedradings defect is véél groter dan een computerdefect (als andere verschijnselen ontbreken). Die computer is waarschijnlijk niet de oorzaak.
12 jaar
Printplaat ziet er als nieuw uit, maar hoe zou ik die eventueel schoon kunnen maken? Ik zie nergens watersporen.
Maar de antenne zit boven het voorruit en de binnenverlichting (ontvanger) zit in het midden dus lijkt lekkage me niet zo logisch. Dat is het punt waarop je moet richten met de AB.
De AB werkt los van de startonderbreking en CV. De CV werkt helemaal niet meer met de AB, ook niet af en toe. Starten is nooit een probleem.
Is er een typische plek waar bedradings defect voor zou kunnen komen?
Alvast bedankt.
12 jaar
mijn probleem is nog niet opgelost
Onze sleutel met afstandsbediening deed het dan weer wel en dan weer niet. En vervolgens hield deze er helemaal mee op.
Aangezien de behuizing met plakband bijeen werd gehouden hebben we bij de Renault dealer onze sleutel in een nieuwe behuizing laten plaatsen. En vervolgens is die opnieuw ingelezen (of heet het ingeleerd).
Maar, helaas, de afstandsbediening werkt nog steeds niet!! De garage heeft nog vluchtig de ontvanger bij de binnenverlichting op het plafond nagekeken op losse draden maar dat was niet het geval.
De truuk om de schakelaar bij de versnellingspook 5 seconden ingedrukt te houden werkt ook niet.
Overigens werkt de schakelaar wel om handmatig de deuren te openen en sluiten.
Het schijnt dat er geen relais is voor de CV maar dat er onder de cockpit, onder de linker speaker de regeleenheid van de CV zit. Op het oog is daar niets aan te zien. We hebben nog wat contactspray gebruikt maar zonder resultaat.
Enig idee hoe we dit probleem zouden kunnen oplossen?
12 jaar
Afgaand op jouw tekst zou dan óók de centrale vergrendeling worden geregeld door de UCH, de comfortcomputer die meestal onder de zekeringkast is gemonteerd.
Ik zou daar vanaf blijven, want die is dúúr.
In je tekst staat óók dat de centrale vergrendeling zelf wel correct werkt (dus bediend door de schakelaar in het midden).
Dan komt het signaal van de afstandsbediening dus niet tot bij de centrale vergrendeling aan.
De eerstvolgende stap is m.i,. dat met de laptop van de dealer via de diagnosestekker in de lijst van staten live wordt nagekeken of het centrale vergrendeling-signaal binnenkomt op de UCH en dat wordt nagekeken wáár precies dat signaal weer uit de UCH hoort te komen. Door nameten kan je daarna bepalen of het een bekabelingsfout is of iets anders (en wat).
12 jaar
dankje kost dat UCH uit lezen niet
12 jaar
Ja, dat kost je geld. Maar wat is het alternatief?
12 jaar
sorry de vraag was hoe veel het gaat kosten
of weet u dat niet
12 jaar
UItlezen (dus de foutmeldingen bekijken/uitprinten/resetten) kost iets van 35 Euro.
Ik kan mij voorstellen dat voor het foutzoeken naar de oorzaak van het niet werken van de CV daar werkplaats-uurtarief bij komt.
Een monteur die weet wat hij doet, zou m.i. met de lijst van staten en de afstandsbediening bij de hand, binnen een minuut of 15 de plaats van de oorzaak moeten kunnen bepalen aan de hand van welke signalen hij wel of niet ziet veranderen/binnenkomen in de lijst van staten.
Maar dit laatste is slechts een "educated guess" van mijn kant.....
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar