auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: Airco probleem blijf (heb aircopomp vervangen)

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V

Ik heb Renault Laguna 1.8 16 V 2004 .Met dit mooie weer kreeg ik klachten dat mijn airco niet werk boven 2000 toeren.Als ik mee reed en boven 2000 toeren kom dat schakel die airco uit.Wat ik ook had als mee airco aan stond en ik in vrij vesnelling zet en gas goed in trap tot 5000 toeren dan je dan ratel geluid hoor.Logis als je aircopomp stuk is.Dus aircopomp vervangen vandaag maar in begin had ik niet zou ratel geluid maar ja hoe moet ik uitlegen soort spanrol geluid dynamo geluid.Maar in loop van de dag is dat geluid nu weg allen ik zit nu nog steeds met een probleem mijn airco gaat nog steeds bij 2000 toeren uit.En als ik nu gas in trap naar 5000 toeren is geen ratel meer dus pomp is denk ik nu wel goed.Allen mijn airco word niet koud boven 200 toeren.Moet wel zegen dat monteur zij dat hij druk de lag vond .Wat nu en hoe nu ik moet volgende week op vakantie met deze auto

Geplaatst door

Pre (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je hebt het stekkertje van de variabele regeling defect deze zit onderaan de pomp

Ik heb hetzelfde probleem. Is het bij jou nu nu wel opgelost. Heb vandaag airco laten afvullen maar heeft niet mogen helpen. Ik hoop dat je een oplossing voor mij hebt zodat ik het kan repareren

Koning Seat 0

14 jaar

Weet niet of deze wagen een volgassensor heeft!!!!
Indien ja word de airco uitgeschakeld wanneer de motor vermogen moet leveren.
Na het loslaten van het gaspedaal moet de airco wel weer gaan werken.

Indien de druk te laag is zal je airco ook niet goed werken.

Succes, Pascal

Ik heb ook het zelfde probleem, bij een te hoge snelheid/toeren doet de airco het niet meer, ook de zelfde auto Renault Laguna 1.8 16 V, heb de airco laten vullen maar dat mocht niet baten.
Is er een oplossing voor, ik zie dat er een stekker stuk zou zijn, is dat de oplossing? kan ik dit zelf vervangen of erin/eruit o.i.d.

groet
Teun

TdL 0

14 jaar

je hebt het stekkertje van de variabele regeling defect deze zit onderaan de pomp kun je wel zelf

Ben vandaag bij de garage geweest.
Heeft inderdaad aan de kabel onderaan gewroet en getrokken maar heeft niet mogen helpen. Heeft overigens niet de stekker nagekeken. Bij vervanging van stekker moet dan de gehele kabelboom vervangen worden of is z"n stekker los te verkrijgen. Auto aan een Bosch uitlees computer gehangen en de auto kwam met een melding 58 met de tekst aansturing aircocompressor verbroken. Na een paar keer de foutcode te resetten kwam ie niet meer terug. Ook als we de toeren hoger dan 2500 brachten dan ging de pomp niet uit. Dit was stationair. Nadat ik wegreed bij de garage en de snelweg opreed ging de pomp gewoon weer uit boven 2500 toeren. Voor de stoplicht hoorde ik de pomp weer aanslaan. Toen ik thuis kwam en de motor stationair liet lopen sloeg de pomp ook aan en uit, maar ik denk dat ie dan zijn temp heeft bereikt die ik heb ingesteld op de ecc. (weet niet of dit correct is).

Is het makkelijk om zon stekker te vervangen? Is het knippen strippen monteren? Als dit zo is dan ga ik dit maandag gelijk vervangen. Zo te zien is dit een kwaal van de Laguna 2. Zodra het werkt of ander nieuws heb laat ik het wel weten.

Koning Seat 0

14 jaar

Als ik dit zo lees is het een storing met foutcode DF030.
Deze treedt op als het toerental hoger komt dan de 2200 toeren.
De airco pomp heeft 2 toeren groepen, een lage en een hoge.
De grens ligt bij circa 2200 toeren. Bij deze storing zal de airco wel werken onder de 2200 toeren.
Bij het hoge toerental van 2200 toeren wordt door deze aanwezige melding door het motormanagement de airco pomp geblokkeerd en stopt met koelen/pompen.

Als je deze hebt het volgende doen.
De stekker los maken van de sensor die in de airco pomp zit, daar kun je van onderen bij.
Daar moet je bij 25 graden een weerstand meten van 18,5 ohm, zit je daar meer dan 2 ohm naast, is de sensor kapot.
Is deze goed, zul je het in de kabelboom moeten zoeken.

Is de weerstand van de sensor niet goed, dan zul je officieel de complete airco pomp moeten vervangen, deze sensor is eigenlijk niet los te bestellen, maar ik heb ze ergens een keer los zien liggen op een vage internet pagina, koste meende 75 euro.
Als je de airco pomp hebt vervangen, laat hem dan afvullen en rijd dan na een renault dealer, de storing moet altijd gewist worden, anders blijft de storing staan en werkt het nog niet.

Nu heb je weer 2 mogelijkheden;
de storing DF030 zit erin en kan met de clip eenvoudig gewist worden,
of de storing is niet te wissen, dan is hoogste waarschijnlijk je display kapot, (controleer de kabelboom wel eerst goed).
Dan zul je een nieuwe airco display moeten bestellen om deze te monteren.

Koop geen van marktplaats of via een sloop als je op zeker speelt.
Op de gebruikte automatische airco displays zitten 3 mogelijke nadelen,
hij kan ook door deze storing defect zijn gegaan, zonder dat iemand het weet,
er zit een chassis nummer in, dit kan problemen geven met nieuwe kaarten inlezen,
en mogelijk dat de motortjes onder van de mengkleppen anders worden aangestuurd, deze zijn in de tijd verandert.

As je toch voor de goedkope variant gaat (meestal kost een gebruikte 100 euro en de nieuwe een 6 voud), bewaar dan de oude defecte, want deze kun je later gebruiken bij nieuwe kaarten inlezen.
Volgens mij kon je ook met de clip de airco display opnieuw programmeren, zodat het geen problemen geeft met de mengkleppen.

Succes

ejnn 0

14 jaar

Vandaag heb ik de stekker onderaan de aircopomp vervangen door van die luidspreker stekkers. Originele stekker van de pomp is nergens te krijgen.
Tijdens het installeren wel even sluiting gehad met de twee draden. Nu doet de airco het niet meer. Waar kan ik de zekering vinden. De zekering in de zekeringskast aan de bestuurderskant is nog intact. Waar zit nog een zekering voor de aansturing van de aircopomp? Kan dit eigenlijk wel? Hopelijk doet ie het gauw weer.
Kan het ook zijn dat er nu meerdere foutcodes vermeld staan door de sluiting waardoor de pomp niet meer aanslaat?

Koning Seat 0

14 jaar

zie ander topic.

ejnn 0

14 jaar

Destijds gehele airco systeem laten vervangen

Koning Seat 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.