Renault Laguna: airco schakelt uit boven 2500omw/min

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6-16v

Storingscode DF030?
Aansturing op de magneetkoppeling varlt weg boven 2500omw/min display reeds gewisseld
Sensor op de compressor hiervoor verantwoordelijk? systeem heeft juiste gewicht R134a

hofnar

Geplaatst door hofnar (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

TesT (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoe is de speling van magneetkoppelin ???

Radaracs (0) PRO, 15 jaar geleden

Als het goed is, is het een variabele compressor met 2 snelheden . Op je compressor heb je een regelklep, daar hebben die compressors vaak last van.

wat ook vaak help is herprogrameren.

marcel1 (0) PRO, 15 jaar geleden

De regelklep achterop de compressor moet een weerstand van ca 18 ohm hebben.Het komt wel eens voor dat er sluiting in zit(dus bijna geen weerstand)In dit geval zal de compressor vervangen moeten worden,en zal waarschijnlijk ook het bedieningspaneel door de hoge stroom overleden zijn. Ook de stekker op de compr.wil nog wel eens oxideren,of de draad heeft een onderbreking. Op de ene draad moet continu 12V staan, en de andere is verbonden met pen No 7 van het bedieningspaneel.Dus advies is om dit eerst door te meten.

hofnar (0) PRO, 15 jaar geleden

Weerstand is inderdaad te laag 1.5ohm deze is niet los te leveren begrijp ik? Magneetkoppelingspeling kan geen oorzaak zijn TesT want de aansturing valt weg.

willyvan (5) PRO, 15 jaar geleden

Regelplunjer Is Los Te Vervangen Wel Druk Af Systeem Halen Maar Is Los Niet Te Koop Of Uit Gebruikte Pomp

willyvan (5) PRO, 15 jaar geleden

Herprogameren Welke Versie Moet Er Dan In Zitten Wil Het Goed Werken (heb Er Paar Lopen Die Niet Echt Koud Worden Maar Wel Werken

Radaracs (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat wordt automatisch gekozen via het net

marcel1 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=hofnar]Weerstand is inderdaad te laag 1.5ohm deze is niet los te leveren begrijp ik? Magneetkoppelingspeling kan geen oorzaak zijn TesT want de aansturing valt weg.[/quote]
Als de weerstand idd maar 1.5 ohm is (van de regelklep dus, en niet van de magneetkoppeling) Dan is de klep defect en zal door de hoge stroom ook het display defect zijn.

hofnar (0) PRO, 15 jaar geleden

Repareert AC tronics deze display's en dan bedoel ik niet de verlichting doorsolderen...En hoe test ik het display?

marcel1 (0) PRO, 15 jaar geleden

Je kunt hem eigenlijk alleen testen door eerst te zorgen dat de compressor in orde is ,en als je de bedrading doorgemeten hebt ,en als dit dan ook goed blijkt te zijn ,en het werkt nog niet goed,dan weet je dat ook het display defect is. (Je kunt het display natuurlijk ook even wisselen met een goedwerkende auto indien aanwezig).Ik weet niet of ACtronics dit kan repareren,ik zou ze even bellen hierover. Marcel

RBJR (0) PRO, 15 jaar geleden

he hofnar ik hat een laguna met het zelfde probleem heb de stekker op de aircopomp los gehaald daar zat een draad in die was geoxideerd schoongemaakt airco gevuld met 850 gram koudmiddel enprobleem was opgelost

abc (0) PRO, 15 jaar geleden

dat is volgens mij 200 gr te veel????

Berts08 (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb dit ook allemaal geprobeert t/m een nieuw display maar niets veranderde, bij mij liep de druk op tot 25 bar en de pomp ratelde als een gek, ben er nog niet uit maar ik zit nog te denken aan een slechte massa van de display.

Heb bij deze auto de pomp/ drukregelaar en display vervangen, de bedrading doorgemeten van display tot drukregelaar in pomp. Ik heb alleen nog niet de massa gekontroleerd van het display/regelapparaat.

marcel1 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Berts08]Heb dit ook allemaal geprobeert t/m een nieuw display maar niets veranderde, bij mij liep de druk op tot 25 bar en de pomp ratelde als een gek, ben er nog niet uit maar ik zit nog te denken aan een slechte massa van de display.

Heb bij deze auto de pomp/ drukregelaar en display vervangen, de bedrading doorgemeten van display tot drukregelaar in pomp. Ik heb alleen nog niet de massa gekontroleerd van het display/regelapparaat.[/quote]
Dit is een heel ander probleem,hierbij zou ik eerder denken aan een orifice die verstopt zit, of een koelfan die niet,of alleen op de hoge snelheid werkt. Marcel

Berts08 (0) PRO, 15 jaar geleden

Bij mij was het inderdaad een kapotte pomp met verstopte Orifice
Dankuwel voor de tip

ronnymaas (0), 15 jaar geleden

Bij mij houdt de airco er sinds kort mee op wanneer ik harder dan 50 km per uur rijd. Ik heb niet op toerentallen gelet.

Enig idee wat dit kan zijn? In mijn renault laguna grand tour zit een eurogas gas installatie.

marcel1 (0) PRO, 15 jaar geleden

Dit is hetzelfde probleem als dat waar hofnar de topic mee begonnen is. Het probleem zit in de elektrisch variabele aansturing van de aircocompressor.Om erachter te komen wat dit probleem precies veroorzaakt,zul je de stappen moeten volgen van het antwoord dat ik op 11 juli geplaatst heb bij deze topic. Succes Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.