Onlangs geluid waargenomen aan motor.15dci.
Bleek alternator riemschijf te zijn,deze blijkt uit 2 delen te bestaan en zijn met elkaar verbonden door een vulcanisatie van rubber. deze vertonen problemen?
Reeds 2°probleem 1° x riemschijf vervangen , 2° X volledige alternator (prijskaartje bij renault 508¤) Is daar geen alternatief voor . en waarom is die rieschijf geen vaste schijf?
Blijkbaar is deze bij de nwe uitvoering met een soort vrijwiel?
(uitleg dealer)
Bedankt voor de respons
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat is er nu stuk?? distrubutie. of v snaar . of zijn tanden er af. dan nieuwe riem monteren.
hallo, ik snap er ook niks van..? riemschijf..? alternator.?
vrijwiel............. of hadden ze bij die dealer een bedrijfsfeestje op dat moment...!!! ga liever naar je dealer... ja ja.. dat kan wel goedkoper..!!
paul,
Het is inderdaad de riemschijf deze bestaat wel degelijk uit 2 onderdelen (niet demonteerbaar) bijde onderdelen zijn door vulcanisatie verbonden. en die verbinding vormt het probleem.
Ben wel degelijk bij een dealer geweest en het is wel degelijk een probleem.
En dit probleem zou verholpen zijn vanaf bwjr 2003 (dci motor)
maar wat er juist is veranderd weet ik niet .. de dealer sprak van een vrijloop??? ipv vulcanisatie.
En dat was mijn vraag.
20 jaar
Je bedoelt een poelie op je dynamo die uit twee aan elkaar gevulcaniseerde delen bestaat.
Nu zit of komt er een poelie met met een vrijloop op (dit is een poelie die naar een kant vast zit en naar de andere draairichting mee draaid) deze poelie's worden veel gebruikt bij auto's met airco om trillen van de snaar of riem tegen te gaan.
Groeten Ab
Bedankt ab
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar