Renault Captur 2018: Auto compleet dood

Bouwjaar: 2018, Brandstof: Benzine, Motorcode: H4B B4, Motorinhoud (cc): 900, Vermogen (kw): 66

Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
De auto is compleet dood. Totaal niks doet het.. dus gewoon helemaal geen stroom. Accu is goed. Die is op de druppel lader geweest. Accu is helemaal
Los geweest van de de auto wel.
Alle Polen alles weer goed zuiver gemaakt. Wat eraan vooraf ging was een storing die ik heb gewist volgens protocol. Auto op contact. Min eraf. Minuut wacht. Min erop en auto van contact.
Echter gaf de auto bij contact weer heel veel storingen. Dat gaat normaal weg bij het rijden weer. Echter heb ik de auto op contact gelaten en moest even wat doen. 15 min later alles dood en sindsdien krijg ik het gewoon niet meer in orde.
Bizar toch..

jpak47

Geplaatst door jpak47 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

21 Reacties

1 jaar geleden - kaleido 1

Min klem er af gehaald met de auto op contact ?

1 jaar geleden - jpak47

Ja klopt op advies van Renault garage

    Om een storing te wissen die ontstaan was omdat de auto compleet zonder brandstof was leeg gereden. - jpak47 (0), 1 jaar geleden

1 jaar geleden - Heino4267

Gewoon eens snel met een proeflampje vanaf de accu gaan meten waar de spanning en massa blijven?
- spanning meten: een zijde van het proeflampje aan massa, met de andere draad (+) spanningen nachecken
- massa meten: identiek, maar nu met een draad van het proeflampje aan de + van de accu, dan met de andere draad van de proeflamp kijken waar je wel en waar je geen massa hebt.

1 jaar geleden - jpak47

Heey dank je wel ga ik doen. Weet je wat raar is. De auto reageerd ook helemaal niet op de sleutel. Dus als je die in de gleuf doet gaat ie normaal op contact. Maar nu gewoon helemaal niks…

1 jaar geleden - Heino4267

Dan staat ook dat gedeelte spanningsloos waardoor het niet reageert op het insteken van de sleutel.

1 jaar geleden - jpak47

Ik meer gewoon 12v overal. Klopt dat ? Misschien vocht ergens. ? Maar gooit ie dan alles uit ?

1 jaar geleden - jpak47

Misschien de ECU overleden ? Sorry hoor , maar ik wordt er geen wijs uit nog. Hoe zou ik dit kunnen checken ?

1 jaar geleden - kaleido 1

Dan misschien toch maar naar de garage .
Met meten moet het toch te vinden zijn.
Je weet zeker dat alle zekeringen heel zijn ?
Blijf het een heel vreemd advies vinden om met de auto op contact de min klem lod te halen , piekspanning kan veel schade aanrichten.
Je hebt 2 zekeringkasten 1 links bij de bestuurder en 1 onder de motorkap deze heeft ook zekeringen aan de onderkant , kast is lastig bereikbaar.

1 jaar geleden - jpak47

Ja heb beiden kasten gezien en voor de zekerheid een aantal zekering gechekt. Alles is oké. Alleen hoe ga ik de relais checken.?!

1 jaar geleden - kaleido 1

Begrijp de opmerking heb voor de zekerheid een aantal zekeringen gechekt niet helemaal , waarom niet alles ?
Relais lijkt mij onwaarschijnlijk .

1 jaar geleden - jpak47

Heey kaleido, omdat ik alleen heb gekeken naar de zekeringen die volgens mij met dit euvel te maken zouden kunnen hebben. Tevens wel op gevallen dat er relais zijn van de starter R1 en R3 waarop alle vier de pootjes spanning staat. Volgens mij moet er altijd 1 op 0v staan??
Ik kan de Ecu eruit halen maar heb niet het idee dat ik daar iets aan ga zien..
zou de start stop nog kunnen storen?

1 jaar geleden - Heino4267

Tijd om naar een garage te gaan.

1 jaar geleden - jpak47

Haha oke. Dat kan inderdaad altijd nog. Het vreemde is wel dat ik op een aantal relais op pin85 0v meet wat zou beteken dat er verbruikers aan staan?? Maar er staat helemaal niks aan want niks doet het .. dus de ecu toch aan het kloten??

1 jaar geleden - kaleido 1

85 kan best spanningsloos zijn.
30 staat normaal een voltage
87 is het doorschakelcontact van 30 als 85 en 86 het relais bekrachtigen .85 is meestal het stuursignaal en 86 massa.

5 maanden geleden - Monteurski

Oplossing gevonden?
Ik heb exact hetzelfde probleem

5 maanden geleden - harry4203

Ik ken soortgelijke klachten wel van andere merken, waarbij de oorzaak in het electronisch stuurslot zit. Ik weet niet of dit bij deze auto ook voorkomt, wellicht toch eens de renaultdealer raadplegen.

5 maanden geleden - Heino4267

Ik zou gewoon doorgaan met storingen wissen en de accuklemmen even losmaken.
Garages zijn immers onzin, op zoek gaan naar oorzaken van "weer heel veel storingen. Dat gaat normaal weg bij het rijden" is ook onzin, dat kost je alleen maar een hoop onnodig geld.
En je kunt alles heel goed zelf, want je bent heel goed in alle terugkomende waarschuwingen negeren en wissen, dáár heb je geen forum voor nodig.

5 maanden geleden - Monteurski

Hoe ga ik storingen wissen als ik het contact niet aan krijg?

5 maanden geleden - kaleido 1

Je kunt ook een hoofdschakelaar plaatsen is nog makkelijker dan klem er steeds af.

5 maanden geleden - Heino4267

In het originele verhaal hierboven is de meest waarschijnlijke oorzaak een onderbroken massa.
In dat geval draai je de zaak om: één kant van het proeflampje sluit je aan op de + klem van de accu en dan ga je meten waar je allemaal (geen) massa hebt.

5 maanden geleden - Monteurski

Controleer de bcm

Waarschijnlijk waterschade
Achter de zekeringenkast bij de pendalen

Hetzelfde probleem bij mijn captur

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Captur of stel zelf een nieuwe vraag.