Renault Clio 2001: Auto houd in op bepaald toeren en bepaalde snelheid

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4M G7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Hoi,

Onlangs was mijn distributieriem geknapt en hebben mijn vader en ik er dus een andere motor ingezet. Nu uiteindelijk alles loopt en aangesloten is etc. start hij ook eindelijk. Nu is het probleem dat als je rijd hij vrijwel niet boven de 60-70 km/h en neutraal niet boven de 4500 toeren komt. Dan lijkt hij in een soort noodloop te gaan. Zijn toeren gaan helemaal naar beneden in schokken en zijn koelvloeistof lampje brand, service lampje brand, airco lampje brand en zijn motormanagement lampje brand.
Tijdens het rijden en dat gebeurd en je laat weer los in gas dan gaan na een paar seconden het motormanagement lampje en koelvloeistoflampje weer uit en even later die andere 2. Bij plots gas indrukken dan krijg je het ook meteen. Wij komen er eigenlijk niet meer uit...

- Bobines vervangen.
_ bougies zijn vrijwel nieuw.
- Map sensor vervangen vanaf de oude motor.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt!

nickkat

Geplaatst door nickkat (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden

De motor die er in is gekomen is ook een K4M motor van hetzelfde bj ?
De boordcomputer is ook mee gewisseld ?
Uitlezen en foutcodes resetten , kijken wat er dan gebeurt , wel met een Renault compatibel apparaat.

nickkat (0), 3 jaar geleden

bedankt voor je reactie. zelfde motor. Vandaag nog meer sensoren overgezet van de oude motor. Nog een langer testritje gedaan, en het valt op dat de motor snel opwarmt (koelwatertemp) komt deze net boven de 90 graden dan houd hij heel erg in en dan koelt ie snel af en dan kun je eigenlijk ongelimiteerd rijden, maar zodra deze weer 90 graden is houd hij weer bepaald in... We zijn in ieder geval al een stuk verder nu. Wat kan dit zijn? mij lijkt het iets met een thermostaat of het koelwatercircuit dat niet deugd. maar m'n vader trekt daar zijn twijfels bij..

kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden

Je hebt het systeem wel ontlucht ?

Heino4267 (225), 3 jaar geleden

Dus met koudstart-verrijking loopt hij goed, maar zodra dat ontbreekt (als de motor warm is) loopt hij niet lekker. Je zou eens de short&long fueltrims kunnen laten uitlezen/bekijken in de warme situatie.

kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden

Alle vacuumslangetjes zitten er wel op , ook die achter het gasklephuis ?

    Die zitten er op. Ik heb een filmpje gemaakt, even kijken of ik die kan uploaden hier. Ik heb een obd besteld en dan kan ik m uitlezen. Hoop dat deze maandag binnen is - nickkat (0), 3 jaar geleden

nickkat (0), 3 jaar geleden

Hier hoe het gebeurd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.