Renault Clio 2006: Probleem met Kachel/weerstand

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4J G7, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 72

Goedendag wie kan mij helpen?

Probleem zit hem in de bekabeling verdenk ik. De weerstand van de kachel word enorm heet zo heet dat je hem niet kan vasthouden. Ook de stekker is doorgebrand van die op de weerstand geklikt kan worden. De weerstand is nu al 3 keer vervangen. Wat kan het toch zijn? De aansluiting bij de fan zie ik geen rare dingen.

Cliomarco

Geplaatst door Cliomarco , lid sinds 1 week geleden

4 Reacties

kaleido 1 PRO, 1 week geleden

Hij wordt zo heet omdat de kachelmotor waarschijnlijk te zwaar loopt , en als de stekker smelt is dit ook een oorzaak , overgangsweerstand geeft flinke warmte ontwikkeling .
Kachelmotor en bedrading/stekker vervangen.

    Nieuwe fan gekocht en weerstand. En een stekker vervangen die op de weerstand zit nu word nog steeds de weerstand erg heet. En de airco slaat nu niet aan wel met de oude stekker die beetje is gesmolten. Denk dat de fan oke is die erin zat maar miss in de bedrading zit? - Cliomarco, 1 week geleden

Heino4267, 1 week geleden

... En de afvoeren van de parafaan controleren/schoonmaken/doorsteken, want dáár zit waarschijnlijk de oorzaak van de zwaar lopende motor.

    Deze zijn schoon. Verder de fan en weerstand vervangen nu word weer die weerstand zo heet dat je hem niet maar kn vasthouden. Wat nu? Zal het in de bedrading zitten? - Cliomarco, 1 week geleden

Cliomarco, 1 week geleden

Nieuwe fan gekocht en weerstand. En een stekker vervangen die op de weerstand zit nu word nog steeds de weerstand erg heet. En de airco slaat nu niet aan wel met de oude stekker die beetje is gesmolten. Denk dat de fan oke is die erin zat maar miss in de bedrading zit?

kaleido 1 PRO, 1 week geleden

Hoe weet dat hij tevheet wordt , het is namelijk de bedoeling dat hij heet wordt , het het niet voor niets kachelweerstand , je mag hem ook niet buiten de koelruimte laten hangen. Als de airco het nu niet doet heb je de verkeerde weerstand.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.