Ik heb hier een Kangoo staan die vaak niet aan wil slaan, het rode ledje van de startblokkering brandt dan ook continu, het gloeilampje doet het dan niet.
ik heb even de stekker van de ring om het contactslot losgenomen waarna het lampje gaat knipperen. er is dan ook een DTC uit te lezen. ik gebruik een tester van autodiagnos waarmee ik NIET kan communiceren met de Inspuit regelunit.
heel soms als het contact wordt aangezet gaat het lampje uit en dan slaat de motor ook aan, maar het kan zijn dat het probleem er weer in zit nadat de motor is stopgezet.
wil weet waar het probleem zich kan bevinden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Doet de wagen dit ook met de reservesleutel?
[quote=jos joersen]ik heb even de stekker van de ring om het contactslot losgenomen waarna het lampje gaat knipperen. er is dan ook een DTC uit te lezen. ik gebruik een tester van autodiagnos waarmee ik NIET kan communiceren met de Inspuit regelunit.
.[/quote]
Beetje logisch of niet? Een stekker lostrekken en dan een foutcode waarnemen.
Het voedingsrelais van de inspuiting blijft hangen. Dit is een (klein) zwart relais (20 A) in de zekering- en relaisbak bij de accu.
Probleem zit hem inderdaad in het Relais van de inspuiting.Ik zelf vervang dan gelijk de andere micro relais mee die in de zekeringkast onder de motorkap zit
Hoi henk, ik bedoel, ik had even de stekker losgenomen om een fout te creeren, met de tester lees ik dan een DTC uit van de immobilizer, ik kon echter niet communiceren met de inspuit regelunit, wat achteraf ook wel logichs is, want ... het was inderdaad het relais die de storing veroorzaakte, daarom kreeg de inspuitunit dus geen voeding.
STORING IS DUS OPGELOST, iedereen heel erg bedankt voor jullie input.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar