Hallo,
Mijn Renault scenic II 2.0 16v uit 2003, start niet meer, ik heb vandaag meerdere ritten gedaan kort en langer zonder problemen, toen ik weer wou vertrekken met de wagen starten hij gewoon maar na een paar seconden sloeg hij af, daarna heb ik hem weer gestart en hij sloeg aan voor een paar seconde en sloeg weer af hij kwam ook niet lekker op toeren, was meer pruttelen (ongeveer 400 a 500 toeren) nog een keer gestart en weer hetzelfde, daarna nogmaals gestart en toen gebeurde er helemaal niks, met niks bedoel ik de moter draait wel rond maar slaat niet aan, de tank is voor 3 kwart vol dus dat kan het niet zijn, heeft iemand een soort gelijke ervaring of kan iemand me helpen met dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Vankervinck,
Als ik uw beschrijving lees, lijkt het of de auto geen brandstof druk heeft.
Is de auto al uitgelezen?
Ik zou zelf beginnen om de brandstofdruk te controleren.
Mvg
Gerard
Hallo Gerard,
Ik dacht zelf inderdaad ook zoiets, naar mijn idee leek het alsof de motor geen benzine krijgt, dus ik dacht aan de bandstofpomp (maar ik ben een leek), uitlezen is nog niet gebeurd, morgen bel ik de garage voor een afspraak, ik hoop dat de kosten meegaan vallen, zodra ik meer weet zal ik het hier ook plaatsen.
6 jaar
Dan zullen we eerst even wachten tot we meer weten van de garage 😉
Krukas sensoren gaan ook vaak kapot bij deze motoren. Stekker ook gelijk vernieuwen als je hem vervangt
Update:
Vandaag eerst maar even met de pech hulp gebeld ivm het afslepen, de monteur die aan de deur kwam spoot iets bij de lucht inlaat naar binnen en ondertussen moest ik start en jawel hoor, hij starte voor heel even en ook direct duidelijk dat hij niet ter plekken gerepareerd kon worden, geen brandstoftoevoer, auto staat nu bij de garage en morgen hoor ik meer. Voor nu even een leen auto en ook nog een mooie ;-) dat verzacht de pijn toch weer ff
6 jaar
Houd ons op de hoogte.
Het klinkt inderdaad of het een probleem is in het brandstofsysteem.
Update:
Net telefoon gehad van de garage, de benzinepomp had een hele zwakke plus, na even zoeken zou er een probleem zijn met de Bsi, een slecht of zwak contact, dit hebben ze voor nu verholpen, maar geen garantie dat het niet terug komt, als het terug komt moet er een nieuwe bsi in, kosten ongeveer 1000 euro zonder inleren en loon, ander voorstel was om een soort relais systeem te maken, een soort bypass.
We hopen maar dat het nu opgelost blijft en anders zien we dan wel wat het gaat worden.
Als iemand enige ervaring heeft met was ik zei over dat relais systeem, hoor ik dat graag, vraag me niet naar details want daar weet ik heel weinig vanaf ;-)
Tot zover bedankt voor de reacties
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar